טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

פינות חי: כרוניקה של הזנחה, צפיפות, התעללות ומוות

צוות טבעוניוז 18.2.2019

פינות חי: כרוניקה של הזנחה, צפיפות, התעללות ומוות
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

תחקיר 'ידיעות אחרונות' ו-ynet בעשרות פינות חי ברחבי הארץ מעלה ממצאים קשים של הזנחה, התעללות, אלימות, צפיפות ומניעת מזון או מחסה.

כמעט בכל פינות החי שבהן ביקר צוות התחקיר או שאסף עדויות לגביהן, וישנן עשרות כאלה, עובדים בשיטת 'החלפת מוצר'. אם בעל החיים חולה או פצוע - פשוט משליכים אותו לפח או מותירים אותו למות. "טיפול אצל וטרינר עשוי לעלות יותר מאשר קניית ארנבון חדש", הסביר מפעיל של פינת חי. בחלק מהמקרים הפציעות והמחלות הללו הן תוצאה של הזנחה: מזון רקוב, היעדר טיפול, ועוד. במקרים אחרים זו התעללות ממשית של ילדים או נערים.

ב-2017 יצא ממשרד החינוך חוזר מנכ"ל שאוסר על הקמת פינות ליטוף חדשות בבתי ספר. בפועל, פשוט הוחלט לשנות את השם מ-'פינות חי' ל-'מרחב זואולוגי'. בשטח, אגב, מתברר שבאמת לא השתנה שום דבר. פינות החי הישנות לא נסגרו, ובהן עדיין עוברים מדי יום על חוק צער בעלי חיים.

עורך הדין שגיב לוי, היועץ המשפטי של 'תנו לחיות לחיות', טוען כי פינות החי הניידות הן הבעייתיות יותר. "לרוב אין מספיק כוח אדם באירועים האלה", הוא מסביר. "יש חיות שנכרתות להן הגפיים בגלל שהילדים לא מחזיקים אותן נכון, או אפילו מקרים שבהם ילדים בועטים בחיות. לא בהכרח מרוע אלא מחוסר חינוך".

ממשרד החינוך נמסר: "בניגוד לנטען, לא הייתה כל תוכנית לסגור את פינות החי. אין בכך היגיון - מה ייעשה עם בעלי החיים שבפינות החי? ניתנה הנחיה לא לפתוח חדשות עד שלא נסדיר באופן מעמיק את הסוגיה. פינות החי משמשות את המוסד החינוכי כמקום להקניית ערכים של חמלה ורגישות לבעלי החיים. הנהלים בעניין זה קובעים שיש לדאוג לווטרינר מלווה ולמפעיל פינות חי שהוכשר על ידי המשרד. בנוסף, יש להטמיע תוכניות לימודים העוסקות בחמלה כלפי בעלי החיים. יובהר שבמסגרת הפיקוח על מדעי החקלאות פועלת מדריכה ארצית שעיקר תפקידה הוא לפקח על פינות החי".

ממשרד החקלאות נמסר: "פינות חי וליטוף מפוקחות על ידי הווטרינר ברשות המקומית שבשטחו הן פועלות. כל פינת חי צריכה להחזיק בהיתר רישוי עסקים ולהיות תחת פיקוח של וטרינר רשותי. לנוכח חשיבות רווחת בעלי החיים, משרד החקלאות עורך מדי שנה ביקורות רבות בפינות חי. במקביל, המשרד קורא לציבור לפנות בנוגע לכל חשד להתעללות. תלונות המתקבלות בנוגע לתנאי אחזקה בעייתיים או לעבירות על חוק צער בעלי חיים נבדקות ביסודיות, תוך הגעה למקום המדובר. אם נמצא כי מתבצעת עבירה על חוק צער בעלי חיים, מתקיימת חקירה ונפתחים הליכים משפטיים. מניסיוננו, כמעט כל פינות החי מתופעלות על ידי אנשים שאוהבים חיות ושומרים על רווחתן. משרד החקלאות ממשיך לבדוק כל מקרה לגופו. נודה לקבלת פרטים על המקרים אותם אתם מתארים, על מנת לבדוק את המידע לעומק".

לכתבה המלאה:
הזנחה, צפיפות והתעללות: מוות בפינת החי‏



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS