טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

יפן תחדש את הציד המסחרי של לוויתנים

צוות טבעוניוז 26.12.2018

יפן תחדש את הציד המסחרי של לוויתנים
ציד לוויתנים באיי פארו. צילום: אריק כריסטנסן

יפן הודיעה על פרישה מהנציבות הבינלאומית לציד לוויתנים ועל חידוש הציד המסחרי אחרי יותר מ-30 שנה.

דובר הממשלה היפנית, יושיהידה סוגה, הודיע כי "הפרישה תיכנס לתוקף ב-30 ביוני. מיולי 2019 יפן תבצע ציד מסחרי במים הטריטוריליים שלה". לעומת זאת, יפן תפסיק לצוד לוויתנים באזור אנטארקטיקה ובחצי הכדור הדרומי. סוגה טוען כי הנציבות הפכה מארגון שפועל למען קיימות לארגון שמתנגד לגמרי לציד לוויתנים, וכי על פי אמנת הארגון, היא מחוייבת גם לשימור בעלי החיים הימיים וגם לפיתוח תעשיית הציד שלהם.

הנציבות הבינלאומית אסרה בשנת 1986 על ציד מסחרי של לוויתנים בעקבות סכנת הכחדה של זנים מסוימים. שנה לאחר מכן התחילה יפן לצוד מאות לוויתנים בשנה "למטרות מחקר", אותם היא למעשה מכרה לתעשיית המזון. המדינה האסייתית טענה כי אוכלוסיית הלוויתנים התאוששה מספיק על מנת לחזור ולאפשר את הציד המסחרי.

יפן, שחברה בנציבות מאז 1951, טוענת במשך השנים שאכילת לוויתנים זו חלק מהתרבות במדינה. היא איימה פעמים רבות לפרוש מהנציבות הבינלאומית, שבה 89 חברות.

פעילים סביבתיים, ארגונים שמתנגדים לציד לוויתנים ומדינות שחברות בנציבות מחו על ההחלטה היפנית. אוסטרליה אמרה שהיא "מאוכזבת קשות" מההודעה היפנית, ובניו זילנד אמרו שהרג של יונקים ימיים הוא דבר "מיושן ולא הכרחי". דובר ארגון גרינפיס ביפן אמר: "ההצהרה מנוגדת להלך הרוח של הקהילה הבינלאומית, זאת בנוסף להגנה הדרושה לביטחון עתיד האוקיינוסים והייצורים הנפלאים האלה. על ממשלת יפן לפעול בדחיפות לשמירה על המערכות האקולוגיות הימיות במקום לחדש את ציד הלוויתנים."

מקורות:
כעס על יפן, שמחדשת ציד מסחרי של לוויתנים
Japan says it will leave International Whaling Commission to resume commercial whaling

לפני כחצי שנה חידשה איסלנד את ציד הלוויתנים בצפון האוקיינוס האטלנטי. רק לאחרונה נחשף כי יותר ממאה לווייתנים כלואים במכלאות תת מימיות בקרבת חופיה של רוסיה באוקיינוס השקט. איי פארו ידועים גם הם בהקשר של ציד לוויתנים.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS