טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

נורית קורן: אמשיך לפעול לצמצום תופעת הכלבים המשוטטים בישראל

צוות טבעוניוז‏ 6.11.2018

נורית קורן: אמשיך לפעול לצמצום תופעת הכלבים המשוטטים בישראל
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

בעקבות תיקון חקיקה שיזמה חברת הכנסת נורית קורן (ליכוד), הושג תקציב למען צמצום התרבות כלבים משוטטים והושק מיזם המאפשר לסטודנטים לשמש כבתי אומנה לכלבים הממתינים לאימוץ תמורת מלגה.

תכנית 'חבר כלבבי', במסגרתה יחולקו מלגות לסטודנטים שישמשו כבתי אומנה לכלבים משוטטים, הושקה אתמול במשרד החקלאות. התכנית המשותפת למשרד החקלאות, התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית ועמותת 'SOS חיות' נועדה להתמודד עם תופעת הכלבים המשוטטים וההשלכות המסוכנות הפוגעות בבריאות ורווחת הציבור, וחיות הבר. כמו כן, מאפשרת התכנית לסטודנטים לטפל ולספק את צרכי הכלבים המשוטטים עד אשר ימצא עבורם בית מאמץ.

התוכנית, שבמסגרתה יוכשרו הסטודנטים לטיפול בכלבים ויקבלו תמיכה מעמותת 'SOS חיות' במטרה לשמור על חייהם של הכלבים, הינה צעד נוסף ומשמעותי במאבקה של חברת הכנסת קורן לקידום זכויותיהם ורווחתם של בעלי החיים. לדבריה, "התכנית תהווה תחליף ראוי למכלאות לכלבים נטושים, תסייע למנוע המתה של הכלבים ותעזור להם למצוא בית חם. אני שמחה שיכולתי לסייע במימון חלק מהתכנית, במסגרת התיקון לחוק 'צמצום התרבות כלבים משוטטים' שיזמתי."

על פי אתר החדשות ynet, במסגרת התכנית יקבלו 50 סטודנטים ממוסדות לימוד במרכז הארץ מלגה בסך 10,000 שקלים בשנה. מתוך העלות הכוללת של המלגות - 500,000 שקלים בשנה, הקצה משרד החקלאות תקציב של 250,000 שקלים. יתר התקציב יבוא מתרומות.

מאחר ולעמותת 'SOS חיות', בדומה לעמותות רבות בארץ, אין בית מחסה - משפחות אומנה מהוות את האמצעי המהיר והבטוח ביותר לטיפול בכלב עד שיימצא לו בית. על פי התוכנית, כל סטודנט שהצליח במציאת בית מאמץ לכלב יקבל כלב נוסף בשיתוף עם העמותה והתאחדות הסטודנטים הארצית, כך שיוכל לעזור למספר רב של כלבים במהלך השנה.

שר החקלאות אורי אריאל מסר ל-ynet: "שמירה על בעלי החיים הינה מצווה מן התורה, ואנו ממשיכים לפעול לטובת בעלי החיים ולטובת הכלבים בכלביות."

ההרשמה לתוכנית תפתח לכל סטודנט באזור המרכז לקראת סוף החודש.

לקריאה נוספת:
מיזם חדש: מלגות לסטודנטים שיסייעו למצוא בית לכלבים



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS