טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

הרפתנים אישרו הסכם שיביא לסגירת רפתות

צוות טבעוניוז‏ 28.10.2018

הרפתנים אישרו הסכם שיביא לסגירת רפתות
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

מועצת התאחדות מגדלי הבקר הצביעה בעד הסכם שיביא לסגירת רפתות, קיצוץ במשכורות הרפתנים והורדת מחיר החלב למחלבות - כך מדווח אתר החדשות ynet.

ההסכם - בין משרד האוצר למשרד החקלאות, שכולל מתווה רב שנתי לייעול ענף הבקר לחלב, נוסח במטרה להפחית את העלות הממוצעת לייצור חלב על ידי הזרמת תקציבים לרפתות יעילות וסגירת רפתות לא יעילות ומתן פיצוי לרפתנים הלא יעילים. כל זאת על מנת "להביא להפחתת מחיר החלב ומוצריו לצרכנים ולצורך שמירת ההתיישבות". בלב ההסכם: הורדה הדרגתית של מכסים במטרה לפתוח את השוק לייבוא. משק החלב הישראלי נחשב ליעיל בעולם, אך מחירי החלב בישראל נחשבים לגבוהים.

הרפתנים, שמכנים את ההסכם 'הרס החקלאות והייצור המקומי', נדרשו לאשרו בשבוע האחרון תחת מכבש הלחצים שהפעיל האוצר. נציגי הקיבוצים כבר אישרו אותו ובאוצר המתינו לאישור נציגי הרפתות במושבים שם פרץ מרד קטן.

בשבוע האחרון התאגדו עשרות מרפתני המושבים לנוכח ההסכם באופוזיציה שנקראית 'ועד הרפתנים' משום חשש לסגירת 50% מרפתות המושבים ו-20% מהרפתות בקיבוצים, כך לטענתם. עוד חששו מניגוד אינטרסים שכן נציג המושבים, מאיר צור, התפקד למפלגתו של שר האוצר משה כחלון - 'כולנו' - ומסרו שיפנו לבית המשפט.

בלב ההסכם עומדת דרישתו של האוצר להפחית 23 אגורות ממחיר ליטר חלב גולמי, זאת בזמן ש-20 אגורות בלבד ממחיר ליטר חלב מהווה המשכורת של רפתן, כך טוענים הרפתנים. אלו מהרפתנים שלא יעמדו במחיר ההפסדי לכאורה שהרפתנים מתבקשים לגבות על החלב, יוכלו לפרוש עם כ-1.5 מיליון שקל פיצויים לרפתן, פחות או יותר. רפתנים אמרו ל-ynet שלדעתם "זו סחיטה באיומים והרס הציונות".

נציג ועד הרפתנים, דביר גואטה, אמר ל-ynet: "מועצת מגדלי הבקר לא מייצגת אותנו. הולכים למכור אותנו בנזיד עדשים. מדובר בהסכם המהווה גזר דין מוות על הרפתות במושבים ובקיבוצים. ההסכם כולו הוא חורים בלי גבינה".

הכתבה המלאה:
הרפתנים אישרו את ההסכם לאסדרת ענף החלב - השוק ייפתח לייבוא בהדרגה

לקריאה נוספת:
מלחמה בין משרד האוצר לרפתנים על גב הפרות
תכנית: פתיחת שוק החלב לתחרות, פיצוי רפתנים שייפגעו
מומחים: תעשיית מוצרי החלב תיעלם תוך חמש עד עשר שנים
חלב מגואל בדם



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS