טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

גלעד ארדן: חובה מוסרית להגן על בעלי החיים שבשירות המדינה

צוות טבעוניוז 30.8.2018

גלעד ארדן: חובה מוסרית להגן על בעלי החיים שבשירות המדינה
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

אתר החדשות ynet מדווח, כי הצעת חוק של השר לביטחון פנים גלעד ארדן שתוגש בקרוב לכנסת, תגדיר כי כל תקיפה המכוונת נגד כלב או סוס משטרתי שוות ערך לתקיפת שוטר.

הצעת החוק נועדה להגן על בעלי החיים שנמצאים בשירות המשטרה. לנוכח גל של מקרים שבהם בעיקר מפגינים פגעו בסוסים, החליט השר ארדן לקדם הצעה שתדמה פגיעה בבעל חיים בשירות כאילו מדובר בתקיפת שוטר. העונש על כך בחוק יהיה עד ארבע שנות מאסר - זאת לעומת העונש הקבוע כיום במסגרת חוק צער בעלי חיים - של עד שלוש שנות מאסר בגין עבירה של התעללות בבעלי חיים.

על פי ynet, בלא מעט מקרים נפגעים בעלי חיים רק בגלל היותם "בעלי תפקיד" במערך הביטחוני. כך למשל, סוחרי סמים מרעילים כלבים ששומרים על מתחם הכלא במטרה להבריח פנימה סמים באופן לא חוקי, סוסים שמשתתפים באירוע הפרות סדר ציבוריות וסופגים אבנים, מקלות ונוזלים לכיוון העיניים על מנת לשבש את עבודתם. במשרד לביטחון פנים אומרים כי במקרים אלה, המתפרעים מודעים להשלכות בתקיפת שוטר, ולכן מעדיפים לפגוע בסוסים ולא בשוטרים שרוכבים עליהם.

בעקבות דברים אלה, ובעקבות פניות של ארגונים למען בעלי חיים שביקשו חלקם להפסיק את השתתפות בעלי החיים בפעילות השגרתית של כוחות הביטחון - החליטו במשרד לביטחון פנים לקדם הצעה של תיקון חקיקה בנושא התעללות בעלי חיים.

במכתב ששלח ארדן לשר החקלאות אורי אריאל, הוא כתב: "בעלי החיים שבשירות המדינה מסייעים לגופים השונים בביצוע המשימות המוטלות עליהם. כיום אין בחוק התייחסות מיוחדת לפגיעה החמורה בבעל חיים בשירות המדינה - על אף שזו נדרשת וחיונית... בעלי החיים שלנו מגינים על הציבור יום יום ולצערנו הם מותקפים באכזריות לעיתים על ידי פורעי חוק ולכן ראיתי חובה מוסרית להגן עליהם ולקבוע ענישה משמעותית למי שפוגע בהם."

עוד מדווח ynet, כי למרות שמשטרות ברחבי העולם נעזרות בבעלי חיים כבר זמן רב, רק בשנים האחרונות החלו להיחקק חוקים להגנה על בעלי חיים אלו ולהחמרת הענישה נגד הפוגעים בהם.

אחת המדינות הראשונות באירופה שהחלה בשיפור ההגנה על הכלבים בשירות המשטרה הייתה נורווגיה. בשנת 2010 קבע בית המשפט העליון במדינה כי כלבי משטרה נחשבים לעובדי ציבור לכל דבר, דבר שתרם רבות למעמד ולהגנה של הכלבים מפני פגיעה. בפסיקה נכתב: "על תקיפה של כלב משטרתי להישפט על פי אותו בסיס בו מתבצעת תקיפה כלפי עובד ציבור".

הפרלמנט הבריטי ידון בקרוב בקריאה שלישית בהצעת חוק חדשה שנועדה להחמיר את הענישה בכל הנוגע בפגיעה בכלבים ובסוסים בשירות המשטרה.

בשנה האחרונה הוגשו מספר הצעות חוק בנושא במדינות רבות בארצות הברית, נוכח העובדה כי מדי שנה מתים ברחבי המדינה עשרות כלבים משטרתיים שנפגעו מירי, דקירה או דריסה בקרב עבריינים במהלך פעילויות לאכיפת החוק. כיום בחלק מהמדינות בארצות הברית העונשים מגיעים עד לעשר שנות מאסר בפועל בהרשעה בהרג של כלב משטרתי וקנסות בסך עשרות אלפי דולרים.

בדרום אוסטרליה בתי משפט מחייבים נאשמים שהורשעו בפגיעה בבעלי החיים לשלם עבור הטיפול הווטרינרי, שיקום ותשלום העלויות העצומות באיתור והכשרת כלב חליפי בשירות המשטרה, נוכח העובדה כי הכשרת בעלי החיים דורשת משאבים רבים ואורכת תקופה ממושכת.

לכתבה המלאה:
הצעת חוק: פגיעה בבע''ח בשירות כוחות הביטחון תוגדר כתקיפת שוטר

מדינות רבות בעולם מקדמות חקיקה להגנה על בעלי חיים, ומקרים רבים של פגיעה בבעלי חיים או שקשורים לבעלי חיים מגיעים לבתי המשפט. על כך ועוד ניתן ללמוד במדור חוק ומשפט.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS