טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

בינה מלאכותית עשויה לשים סוף לניסויים בבעלי חיים

צוות טבעוניוז 31.7.2018

בינה מלאכותית עשויה לשים סוף לניסויים בבעלי חיים
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

פורטל חדשות ההיי-טק 'אנשים ומחשבים' מדווח על טכנולוגיה חדשה מבוססת בינה מלאכותית, העשויה לסיים בקרוב את סבל החיות במעבדות הניסויים.

על פי הכתבה, תוכנה המבוססת על ביג דאטה שמקורה במסד נתונים ענק אשר נאסף במקור על ידי הסוכנות האירופית לכימיקלים. התוכנה התגלתה כמדוייקת יותר מאשר תוצאות של בדיקות שנערכו על בעלי חיים לאיתור רעילות.

הכתבה מציינת, כי בעידן הנוכחי של התעוררות המודעות לצורך לחמול על בעלי חיים, לשמור עליהם ולדאוג להם, יש רבים שכבר בוחרים לא לרכוש מוצרים אשר נוסו על בעלי חיים. עם זאת, ברחבי העולם עדיין מנוצלים מדי שנה בין 3 ל-4 מיליון ארנבות, חולדות, קופים וחיות אחרות לבדיקות רעילות כימיות של מוצרים שונים. מאחורי המספרים יש חיים שלמים של סבל, כליאה, פחד, כאב וחוסר ישע. ייתכן שלעזרתם של בעלי החיים תבוא לא אחרת מאשר הטכנולוגיה החדשנית - בינה מלאכותית.

דו"ח של צוות טוקסיקולוגים שפורסם לאחרונה מציג כלי בדיקה כימי דיגיטלי לבחינת בטיחותם של חומרים. על פי תוצאות הדו"ח, ניתן להפחית במידה ניכרת את הצורך בכמה וכמה בדיקות שכיחות לרעילות - כמעט 60% מהניסויים הכימיים שנערכים על בעלי חיים, כולל בדיקות לנזק שאיפה, לרגישות עור ולגירויים בעיניים. הדו"ח מפרט כי האלגוריתם של התוכנה יכול לחזות רעילות במדויק בעבור סוגי כימיקלים רבים. לדברי הצוות, הטווח שהבינה המלאכותית משיגה בתוצאותיה הוא הרבה יותר רחב מאשר מודלים אחרים שהישגיהם פורסמו עד כה.

בעיתון 'כלכליסט' נכתב, כי לפי נתוני PETA, בארצות הברית לבדה נהרגים כל שנה כמאה מיליון קופים, כלבים, חתולים, ארנבים, עכברים וחיות אחרות במעבדות תעשיות הפארמה והקוסמטיקה.

לכתבות המלאות:
בינה מלאכותית עשויה לסיים בקרוב את סבל החיות במעבדות הניסויים
הקץ לסבל? בינה מלאכותית תוכל לחסל את הניסויים בבעלי חיים

הטכנולוגיה המדוברת היא אחת ממספר טכנולוגיות שיחליפו ניסויים בבעלי חיים שנמצאות כיום בפיתוח. גורמים במדינות רבות בעולם מעודדים מעבר מניסויים בבעלי חיים לשיטות חלופיות מוסריות יותר ומדויקות יותר.

לקריאה נוספת:
אדם בתוך שבב יהפוך ניסויים בבעלי חיים לנחלת העבר
ארצות הברית: המכון הלאומי לבריאות מתכנן לשים סוף לניסויים בבעלי חיים



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS