טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

ועדת הכלכלה של הכנסת: אין לפתוח הסגרים חדשים עבור בעלי חיים

ישראל נגד משלוחים חיים 20.6.2018

ועדת הכלכלה של הכנסת: אין לפתוח הסגרים חדשים עבור בעלי חיים
ענת רפואה יחד עם מוסי רז בכניסה לדיון (קרדיט: ענת רפואה)

ועדת הכלכלה של הכנסת הודיעה, כי אין לפתוח הסגרים חדשים עבור בעלי חיים מחו''ל העומדים בפני שחיטה.

ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה אתמול (יום ג') דיון, בו נדונה בקשתו של משרד החקלאות להגדיל את מספר ההסגרים עבור בעלי החיים המגיעים לארץ דרך המשלוחים החיים.

משרד החקלאות ביקש להגדיל את מספר ההסגרים ואף לבנות אותם על קרקעות שאינן מאושרות על ידי המדינה. בפועל נמצא כי רוב ההסגרים נמצאים בידי היבואנים עצמם אשר אינם מעוניינים בפיקוח ונושא בריאות הציבור אינו נמצא בראש סדר העדיפות שלהם.

יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת איתן כבל (עבודה), לא רק שלל את בקשת משרד החקלאות אלא גם העביר ביקורת חריפה על התנהלות המשרד והסבל הרב שגורמים המשלוחים החיים למיליוני בעלי חיים מדי שנה.

כבל אמר: "לא תהיה איפה ואיפה בעניין השטחים. לא מקובל עלינו. אני רוצה לדעת את כל ההסגרים שפועלים באופן לא חוקי ושמנהל האגף הכלכלי במנהל מקרקעי ישראל נתן להם הכשר."

משה אהרוני, סגן מנהל האגף הכלכלי במנהל מקרקעי ישראל, הודה כי חלק מההסגרים פעלו עד כה באופן לא חוקי.

חבר הכנסת מוסי רז (מרצ) אמר: "המשלוחים החיים הם פשע מוסרי. זו לא בושה לומר שיש פה כשל שוק ויש חובה למסות את הפשע הזה, המשלוחים החיים."

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק, אשר נכח בדיון, אמר: "זו חוויה לא פשוטה, החל מלראות את עיניהם של העגלים, דרך חווית הריחות ומכת הזבובים מההסגרים. הגשנו תלונות על ההסגר הלא חוקי באילות".

בתום הדיון הודיע איתן כבל, כי הוא מתנגד לתכנית רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם משרד החקלאות להכשיר את ההיתרים לכל ההסגרים שקיימים בניגוד לחוק. בנוסף, הבהיר יושב ראש הוועדה את מורת רוחו מכל נושא המשלוחים החיים ומתנאי בעלי החיים בתעשייה זו. הוא ביקר קשות את משרד החקלאות על ההפקרות המתרחשת תחת חסותו ועל חוסר ההתחשבות של המשרד בצער בעלי חיים.

ענת רפואה, דוברת ארגון "ישראל נגד משלוחים חיים", תיארה את הנעשה בהסגרים וציינה שההסגרים הם פצצה מתקתקת שתתפוצץ ותפגע בבריאות הציבור, בבריאות בעלי החיים ובאיכות הסביבה של ישראל, ולא רק שאין להכשיר את ההסגרים, יש לסגור אותם ולהפסיק את המשלוחים החיים לאלתר.

ענת רפואה כתבה בפרופיל הפייסבוק שלה כך:

מתברר כי רוב ההסגרים (תחנות לניטור מחלות) של המשלוחים החיים פועלים בניגוד לחוק וללא היתרים של רשות מקרקעי ישראל. עוד מתברר כי משרד החקלאות מנסה לעודד הקמת הסגרים נוספים - בבעלות היבואנים. ועוד מתברר שרשות מקרקעי ישראל החליטה לשתף פעולה עם משרד החקלאות ועם היבואנים ולהכשיר את ההסגרים הבלתי חוקיים בדיעבד.

ועל כך בדיוק היה אתמול דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת.

יושב ראש ועדת הכלכלה, חבר הכנסת איתן כבל, שמע את טענותינו על הפקרת ההסגרים בידי היבואנים (נותנים לשמנת לשמור על החתול) ועל הזוועות שמתרחשות שם, וסיכם את הדיון בנחרצות נגד הקמת הסגרים נוספים ונגד הכשרת השרץ של ההסגרים הקיימים בדיעבד.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS