טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

מוצרי החלב צפויים להתייקר בכ-3%

צוות טבעוניוז 19.6.2018

מוצרי החלב צפויים להתייקר בכ-3%
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

אתר החדשות ynet מדווח, כי מוצרי החלב שמחיריהם נמצאים תחת פיקוח המדינה צפויים להתייקר בכ-3%, מה שעלול לגרור עליית מחירים בכל המוצרים בקטגוריית החלב.

עליית המחירים תתרחש בעקבות התייקרות החלב הגולמי, שהמחלבות מקבלות מהרפתנים. המחלבות מחכות לחתימת שר האוצר משה כחלון על צו העלאת המחירים, אך הוא מתמהמה. ההחלטה התקבלה פה אחד אתמול (יום שני) בוועדת הכספים של הכנסת לאחר דיון סוער.

מחיר החלב הגולמי נמצא במגמת התייקרות מאז 2017. עקב כך, המליצה ועדת המחירים המשותפת למשרדי החקלאות והאוצר להעלות את המחירים לצרכן. שר החקלאות, אורי אריאל, מתכוון לחתום על צו העלאת המחירים, כך נמסר לוועדה, אך הוא ממתין לכחלון. מטעמו של שר האוצר נמסר כי הוא מתכוון לטפל בנושא, אך התעכב בגלל עניינים אישיים.

לדיון הגיע מנכ"ל תנובה, אייל מליס. תנובה היתה החברה היחידה שייצגה את תעשיית החלב בדיון, כאשר נציגי שטראוס וטרה נעדרו, והיא החברה שמוכרת את המספר הגדול ביותר של מוצרים מפוקחים בשוק המזון. בדבריו טען מליס שתנובה כבר הפסידה כ-150 מיליון שקלים משום שלא יכלה להעלות מחירים, ושילמה מחיר גבוה יותר על חלב גולמי לרפתנים.

לכתבה המלאה:
גל ההתייקרויות: גם מחירי מוצרי החלב יעלו

על פי דיווחים שונים, עליית מחיר החלב הגולמי נגרמה עקב שילוב של מספר גורמים, ביניהם עלייה במחיר המספוא וירידה במחיר העגלים הזכרים שנמכרים לתעשיית הבשר שנגרמה עקב כניסתם לישראל של המשלוחים החיים.

הידיעה אודות התייקרות מוצרי החלב מתפרסמת על רקע ידיעה אחרת שהתפרסמה בשבוע שעבר, כי מחירי הבשר יעלו בצורה קיצונית בחגים - משיקולי צער בעלי חיים. העלייה במחירי הבשר באה למרות מאמציה של הממשלה להגדיל את היצע הבשר הטרי והקפוא, כתוצאה של רגולציה חדשה של משרד החקלאות בנושא שחיטה כשרה.

צוות טבעוניוז ממליץ לא להשלים עם רוע הגזירה ולבחון מחדש את הרגלי צריכת המזון. בקרב אוכלי-כל לא מעטים, קיימת תפיסה מוטעית לגבי טבעונות שהיא כביכול אורח חיים יקר, וזאת עקב מחיריהם של מוצרים מעובדים מסוימים ומוצרים מסוימים בחנויות טבע - אך זה איננו המקרה כאשר קונים במרכולים הנפוצים מוצרים בסיסיים. טבעונים רבים מעידים כי בעקבות המעבר לטבעונות, סל המזון שלהם ירד באופן משמעותי.

למידע נוסף אודות תעשיית מוצרי החלב:
חלב מגואל בדם
הון שלטון מזון



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS