טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

לראשונה בישראל: משאית טבעונית במצעד הגאווה

צוות טבעוניוז 7.6.2018

לראשונה בישראל: משאית טבעונית במצעד הגאווה
מתוך דף האירוע בפייסבוק

משאית טבעונית תופיע לראשונה במצעד הגאווה מחר בתל אביב, במטרה לתת נראות לטבעונות, לבעלי החיים ולקהילת הלהט''ב.

המשאית הטבעונית היא פרי יוזמתו של הפורום הטבעוני הגאה. בדף האירוע בפייסבוק נכתב: "זה לא מקרי שאחוז הטבעונים/ות בקרב קהילת הלהט"ב הוא כל כך גבוה. הקשר בין טבעונות ולהט"ב הוא קשר מחייב - והשנה נפגין אותו בצורה הכי מהממת שאפשר עם משאית טבעונית במצעד הגאווה."

בראיון לטבעוניוז סיפרה נציגת הפורום דניאל אזולאי, כי הרעיון לאיחוד המאבקים ולמשאית טבעונית במצעד הגאווה עלה לראשונה בקרב פעילי קהילת הלהט"ב כבר לפני כחמש שנים, אך היוזמה המעשית התחילה לפני כחצי שנה, כשבראשה עמדו אזולאי ופעיל נוסף - עומר שלו. הם שואפים שהמשאית הטבעונית לא תהיה אירוע חד פעמי, אלא כזה שיחזור על עצמו גם בעתיד. לאחרונה התקיים אירוע קוקטייל טבעונות ולהט''ב, שקידם את שני המאבקים יחד. אזולאי שואפת "לרתום את ארגוני הקהילה הגאה לכדי העברת החלטות בוועדים המנהלים שלא יפגעו בבעלי החיים ולא יממנו מכספם את התעשיות האכזריות הללו".

מה הקשר בין טבעונות ללהט"ב?
  1. אחוז הטבעונים בקרב הלהט"ב גבוה משמעותית מאחוז הטבעונים בקרב ההטרו.
  2. להט"בים לרוב מצליחים לערער על התבניות החברתיות באופן מפוכח יותר - ולשפוט לפי אמות המוסר שלהם ולא לפי מה שהחברה מסלילה אותנו לחשוב ולעשות.
  3. לוגית - לא סביר לקרוא לשיוויון זכויות לאחד ולהתעלם באופן ברוטאלי מהסבל של האחר.
פניה לאחינו וחברינו הלהט"בים שאינם טבעונים עדיין:

ההתעללות בבעלי החיים היא מטורפת, העובדה שלדוגמא 15,000 אפרוחים נגרסים למוות ביום בתעשיית המזון היא מזעזעת כל אדם שפוי. אנחנו באות לשאול בצורה הכי פתוחה - האם את/ה, לסבית, בי, פאן, טרנס, הומו, מעבר להיותך אדם בעל מחשבה וזכות להחלטה חופשית בעולם הזה, אתה שעברת תהליך של יציאה מהארון - שמודע/ת למה הוא סבל שנגרם מתבניות חברתיות של מה "צריך" ומה "לא צריך לעשות", אדם שיכול ויכולה להבין שדבר כזה הוא בלתי נפס, שהוא דבר שאסור לשתוק אליו, שאסור להיות שאננים לו. בדיוק כמו שאסור היה להיות שאננים לדיכוי שחורים, לדיכוי להט"ב, לדיכוי נשים. אח שלנו - האם את/ה מוכנה להיות שאננה לזה?

המשאית תשמיע מוסיקה של ליין המסיבות היוניקאט. על פי דף האירוע בפייסבוק, "ליין אפ של שלל אושיות וסלבים מתחום הבידור וגם מתחום הטבעונות יקשטו את המשאית, אושיות להט"ביות תומכות טבעונות ואושיות טבעוניות תומכות להט"בים, רקדנים, ספורטאים טבעונים - כולם/ן ביחד למען ערכים המשותפים של אהבה, חמלה וחיים וקיום בכבוד. הפתעות יחולקו לצועדים הסובבים את המשאית."

המשאית הטבעונית תפעל בחסות רשת ויקטורי, שמחזרת מזה זמן מה אחרי צעירים, חברי קהילת הלהט"ב וטבעונים. אתר קהילת הלהט''ב וודג' ציטט את מנכ"ל הרשת, אייל רביד: "נושאי הקהילה הגאה, הטבעונות מתוך חמלה לבעלי חיים והיחס המיוחד לגלוטנים אינו עניין עסקי כלל, אלא עניין אישי של הלב הפרטי שלי. עלינו לגלות אהבה וחיבה יתרה לכלל הזרמים דווקא בגלל השונות המייצרת אחד שלם טוב ויפה בחברה בישראל."

הגוש הטבעוני הגאה יפגש בשדרות בן ציון פינת רחוב מלצ'ט בתל אביב מחר, יום שישי ה-8.6.2018 בשעה 11:30.

לכתבה באתר וודג':
המשאית הטבעונית הראשונה במצעד הגאווה

עדכונים, דיונים ופרטים נוספים בדף האירוע בפייסבוק.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS