טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

לראשונה בעולם: מפלגה טבעונית מתכננת לבטל את תעשיית בעלי החיים

צוות טבעוניוז 7.5.2018

לראשונה בעולם: מפלגה טבעונית מתכננת לבטל את תעשיית בעלי החיים
בית הנבחרים של גרמניה. מקור התמונה: Pexels

זוהי הפעם הראשונה בה מפלגה טבעונית רצה בבחירות הכלליות בגרמניה, שיתקיימו ב-24 בספטמבר.

המפלגה שואפת לשנות את החקיקה בכל הנוגע לאיכות הסביבה, הכלכלה וזכויות בעלי חיים. המוטו שלה: "אנחנו אוהבים את החיים". המפלגה קמה בשנת 2016 במינכן, ושמה 'מפלגה למען שינוי, צמחונים וטבעונים'. מייסדי המפלגה החליטו להקים אותה, מאחר ומפלגה קיימת אחרת, 'המפלגה הירוקה', איננה מטפלת כראוי בנושאי רווחת בעלי חיים. במקום להיות נוקשה כלפי ניצול בעלי חיים, שואפת המפלגה הירוקה שייצור בשר יימשך, אך במקום על ידי חוות תעשייתיות - על ידי חוות 'חופש'.

המפלגה החדשה, לעומת זאת, שואפת לשים סוף לשחיטת בעלי חיים עד שנת 2030. לדברי יושב ראש המפלגה, רולנד וגנר: "אנחנו הירוקים החדשים, אבל בהירים יותר. זה לא אומר שאנחנו הולכים בעקבותיהם במקום זאת, אנו מטפלים בכל הנושאים שהוזנחו במשך שנים."

חלק מהמצביעים נרתעים ממפלגה שמבססת את עצמה על תזונה, אך המפלגה מבהירה כי המצע שלה איננו מבוסס על אוכל, אלא על אורח חיים שמבטיח חמלה וקיימות בצורה הטובה ביותר. לדברי וגנר: "אנחנו מקבלים תגובות חיוביות מאנשים שהם עדיין לא טבעונים ואפילו לא צמחונים, שמכבדים ותומכים את הדרישות הפוליטיות שלנו. יישום דרישות חשובות אלו יבטיח אקלים טוב יותר, מים טובים יותר, מזון בריא יותר ויותר שלום בעולם."

מצע המפלגה כולל גם תחומים שנוגעים לרווחת בני אדם. המפלגה מבטיחה ליישם שוויון זכויות לחינוך, מימוש עצמי ושכר הוגן. בנוסף, מבטיחה המפלגה להקים מרכזים קהילתיים לילדים ולמבוגרים ולהכנסה בסיסית ללא תנאי.

למפלגה יש כיום חברים מעטים, אך היא גדלה במהירות. וגנר כתב באתר המפלגה: "כעשרה מיליון גרמנים חיים ללא בשר, ומספרם הולך וגדל". לדבריו, למרות שטבעונים הם קהל היעד העיקרי של המפלגה, רוב אוכלי הבשר יכולים לתמוך בה גם הם.

לכתבה המקורית:
World's First Vegan Political Party Plan to Abolish Factory Farming

אתר הבית של המפלגה:
Homepage der V-Partei³ - Partei für Veränderung, Vegetarier und Veganer

לקריאה נוספת:
מפלגות למען בעלי חיים ברחבי העולם



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS