טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

לקראת חג החירות: משרד החקלאות מקדם מכירות מוצרים מן החי

צוות טבעוניוז 29.3.2018

לקראת חג החירות: משרד החקלאות מקדם מכירות מוצרים מן החי
קרפיון במקומו הטבעי. מקור התמונה: Pixabay

ציניות במיטבה: לקראת חג החירות שייחגג החל ממחר בערב, מעודד משרד החקלאות את שיעבוד בעלי החיים על ידי התגאות בהוזלת מחירי מוצריהם והצגתם כבריאים.

לקראת חג החירות, ימים ספורים לפני ליל הסדר, חושף משרד החקלאות באתרו את כל הנתונים והמספרים אודות ענפי הבשר, הדגים והביצים בישראל ומשווה אותם לנתונים בעולם. מכל ענפי החקלאות הקיימים, ומכל מגוון המאכלים שמקובל לאכול בחג בעדות השונות, בחרו עורכי הכתבה בשלוש קטגוריות של מוצרים מן החי.

על פי הנתונים בכתבה, צרכו הישראלים בשנה האחרונה 150,000 טון דגים. מיני הדגים שישראלים מעדיפים הם אמנון, סלמון, דניס, קרפיון, בורי, כסיף ו-פורל. לאורך השנה, כשליש מהדגים הנצרכים בישראל הם דגים טריים, כמות שגדלה ב-75% לקראת חג החירות. צריכת קרפיון גדלה פי שניים לקראת החג. משרד החקלאות מתגאה בהורדת מחירי הדגים על ידי הגדלת מכסי הייבוא. הכתבה מציינת גם, שצריכת הדגים בישראל נמוכה יחסית למדינות מפותחות.

ישראלי צורך בממוצע 240 ביצים בשנה. על פי הכתבה, צריכה זו נחשבת לגבוהה ביחס למדינות אחרות. לקראת חג החירות עולה הצריכה ב-10%. כ-3% מהביצים שנצרכים בישראל הן "מיוחדות" (ביצי חופש, ביצי אומגה 3 וביצים אורגניות). בישראל מיוצרות מדי שנה כ- 2 מיליארד ביצים על ידי כ-1,800 מגדלים המתגוררים ברובם באזור הצפון.

בשנת 2017 הישראלים צרכו 141,000 טון בשר. 39% מהכמות הם בשר שנשחט בישראל ו-61% - מיובא. בנוסף, לקראת חג החירות, נצפית עלייה בביקוש ובצריכה בכ-30% בהשוואה לממוצע כמות הבשר הנמכרת ברשתות השיווק לאורך השנה. משרד החקלאות מתגאה בהגדלת היקפי היבוא של בשר שחוט לישראל, ובין היתר בפתיחת ייבוא בשר טרי ומצונן ממדינות נוספות באירופה לישראל, כדוגמת פולין ואירלנד, ובהארכת חיי המדף של הבשר הטרי והמצונן.

לפרסום המלא:
אילו סוגי דגים נמצא על השולחן בפסח הקרוב? כמה ביצים רכשנו? ומהו המחיר שעלינו לשלם עבור ק''ג בשר?

ראוי לציין כי על פי המקורות, טבעונות היא אידאל יהודי, ואין שום חובה לצרוך מוצרים מן החי - גם לא בחגים. על כך ועוד ניתן ללמוד באתר הרשמי של אסא קיסר.

בנוסף, ראוי לציין גם, כי על פי מחקרים מדעיים רבים שנעשו במשך עשרות שנים בהם השתתפו מאות אלפי בני אדם התגלה, כי תזונה טבעונית היא הבריאה ביותר. על עך ניתן ללמוד במדור בריאות.

אודות צריכת מוצרים מן החי בליל הסדר כתבה הזמרת, המוסיקאית והיוצרת איה קורן את השיר שולחן החירות.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS