טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

עלייתה של הטבעונות: הפרעה גדולה לתעשיית המזון

צוות טבעוניוז 25.1.2018

עלייתה של הטבעונות: הפרעה גדולה לתעשיית המזון

כתבה חדשה שעלתה לאחרונה לאתר Industry Leaders Magazine מציינת שלושה גורמים עיקריים להפרעות, כהגדרתם, לתעשיית המזון. עלייתה של הטבעונות צוינה ראשונה, לצד הימנעות מגלוטן ומסוכר.

בכתבה נכתב: "צרכנים ממשיכים לחפש אחר דרכים לאמץ אורח חיים בריא ובר קיימא, ולפיכך מפחיתים את צריכת הבשר, מגמה שצפויה להימשך בשנת 2018. דו"ח של חברת מחקרי השוק GlobalData מראה שיותר ויותר צרכנים עוברים לטבעונות, כאשר גרמניה מובילה את הגידול עם 18% ואחריה ארצות הברית עם 17%. חלקם של הטבעונים באוכלוסיית בריטניה גדל בשנים האחרונות מ-0.8% ל-3%. גם מספר 'המפחיתנים' (שמפחיתים את צריכת הבשר שלהם) צפוי לעלות בשנת 2018."

כמו כן נכתב בכתבה: "אנליסט בחברת מחקרי השוק Mintel סובר, כי יותר ויותר בני אדם עוברים לטבעונות, על סמך מחקרים שמראים עליה בביקוש למוצרים טבעוניים על חשבון מוצרים לא טבעוניים. השינויים בביקוש משפיעים על התקציבים המופנים לייצור מוצרים טבעוניים."

חקלאים התחילו לדאוג מהירידה בצריכת הבשר, וחלקם מודה שהצריכה של היום איננה בת קיימא. לא רק צריכת הבשר נמצאת בירידה, אלא גם צריכת מוצרי החלב והביצים, מה שמעורר התנגדות בקרב התעשייה אל מול עלייתה של הטבעונות. באירופה ירדו מכירות חלב בקר ב-11%. באוסטרליה, תעשיית החלב מרגישה מאוימת על ידי הטבעונות. המגוון ההולך וגדל של מוצרים טבעוניים שמזכירים מוצרים לא-טבעוניים מוכרים, כמו גלידות ופיצות, הוביל לכך שמומחים מעריכים כי תעשיית מוצרי החלב תיעלם תוך חמש עד עשר שנים.

מעבר להשפעה על התעשיות הקיימות, התנועה הטבעונית יצרה תחומים חדשים בתעשיית המזון, כמו תעשיית החלבון הצמחי, שצפוי להגיע לשוק של מיליארד דולר. שוקולד טבעוני, גלידה טבעונית ובשר מתורבת הם רק כמה דוגמאות נוספות.

הכתבה באתר Industry Leaders Magazine מציינת, כי במותגים מסוימים הביקוש למוצרים טבעוניים עולה על זה של מוצרים לא-טבעוניים וכי משווקים מסוימים מפספסים הכנסות בגלל שהם לא מוכרים מוצרים טבעוניים.

לכתבה:
3 Trends Driving Disruptions in the Food Industry

לקריאה נוספת:
קונגרס הבשר העולמי: המדיה החברתית הפכה לסיוט הגדול של התעשייה



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS