טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

בן 17 אכל מנת שווארמה והפך נכה

צוות טבעוניוז 18.1.2018

בן 17 אכל מנת שווארמה והפך נכה
צילום אילוסטרציה. מקור: Pixabay

אתר החדשות Ynet מדווח על נער שאכל מנת שווארמה וכתוצאה מכך אושפז במשך כחודשיים בטיפול נמרץ ואחר כך בשיקום במשך חצי שנה. לאחר שחרורו נקבע כי הוא סובל מנכות נוירולוגית ונפשית קשה.

לדברי הנער, מנת השווארמה הייתה טעימה.

על פי כתב התביעה שהוגש לבית המשפט נגד חברת הביטוח כלל, אכל הנער מנת שווארמה שקנה לעצמו במסגרת פעילות בית ספרית בה התנדב במוסד לילדים יתומים לפני כחמש שנים, לאחר שבית הספר לא סיפק מזון באותה פעילות. למחרת היום החל לסבול מכאבי בטן, שלשולים וחולשה. ההרגשה הרעה לא הרפתה ממנו במשך חמישה ימים. מצבו הלך והחמיר והוא החל לסבול גם מחום גבוה, בחילות והקאות. ביום השישי חלה הידרדרות קשה במצבו של הנער, והוא התעורר באמצע לילה עם צמרמורת קשה וזמן קצר אחר כך איבד את הכרתו. הוא הובהל לבית החולים, שם נלקחו ממנו תרביות דם בהן בודד חיידק E-Coli, ומיד עלה חשד כי הנער סובל מזיהום שמקורו במזון.

בבדיקה נוספת של משרד הבריאות התברר, כי החיידק נמצא חיובי עבור הרעלן SHIGA-1 אשר אופייני לזיהומים שמקורם במזון.

על פי Ynet, הנער היה מאושפז במשך חודשיים בטיפול נמרץ כשהוא סובל מדימומים בדרכי העיכול ובמוח במספר מוקדים, וכן מאי ספיקת כליות חריפה. אחר כך הוא היה מטופל במשך חצי שנה במחלקת ילדים. לאחר שהשתחרר מבית החולים נקבע כי הוא סובל מפגיעה נוירולוגית הכוללת הפרעה קוגניטיבית ונפשית חמורה. על פי התביעה, מאז האירוע, הנער איננו מסגול לדאוג לעצמו והוא תלוי בעזרת הוריו. כיום הוא בן 22.

בחוות דעת רפואית של ד"ר סילביו פיטליק, בעבר מנהל מחלקה פנימית בבית החולים בילינסון וראש האיגוד למחלות זיהומיות, נאמר כי לאור התמונה הקלינית הסוערת והדרמטית, החיידק והרעלן שנמצאו אצל הנער, במעל מחצית מהמקרים האלו הזיהום הקשה נגרם על ידי אכילת מזון מזוהם. ד"ר פיטליק אמר: "מוצרי בשר מבושלים בצורה חלקית או בשר חתוך לחלקים קטנים שמתבשלים על האש הם הנשאים האופייניים לחיידקים מהסוג הזה. השווארמה הינה בסבירות גבוהה ביותר מקור לזיהום וזאת לאור ההרכב הבשרי של המזון ואופן הכנתו עם אש שאינה חודרת בצורה אחידה לכל שכבות הבשר."

הוריו של הנער פנו בבקשה להפעיל את הפוליסה המבטחת את כל תלמידי ישראל על ידי חברת כלל, 'פוליסה לתאונות אישיות לתלמידים', ועל פי התביעה, חברת כלל צריכה לפצות את הנער בחצי מיליון שקלים.

לכתבה המקורית:
בן 17 נותר נכה לאחר שאכל מנת שווארמה - תובע חצי מיליון שקלים

פרסומים רבים מעידים כי בצריכת מוצרים מן החי קיימת סכנה לא מבוטלת למחלות זיהומיות, וזאת בנוסף לכך שצריכת מוצרים אלו מגבירה את הסיכון למחלות קטלניות כגון מחלות לב וכלי דם, סרטן, סוכרת, פרקינסון, טרשת נפוצה ועוד. על כך ועוד ניתן לקרוא במדור בריאות.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS