טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

סיכום ספר העדר 2016

צוות טבעוניוז 17.1.2018

סיכום ספר העדר 2016
פרות לאחר חליבה, רפת גבים, 9.4.2016

'סיכום ספר העדר 2016' פורסם אתמול באתר האינטרנט של התאחדות מגדלי הבקר. המסמך מסכם את תפוקת הפרות בתעשיית החלב בישראל.

סיכום ספר העדר 2016, בעריכתו של אפרים עזרא, מנהל ספר העדר, מציין באופן ספציפי פרה מסוימת ממשק מענית, העונה לשם רותי, ששרדה 10 תחלובות בין השנים 1998 ל-2008. שתי בנותיה של רותי חיות כיום באותו משק, וכל אחת מהן עברה כבר 12 תחלובות. כל תחלובה היא סבב בו הפרה ממליטה ולאחר מכן נחלבת. המשמעות היא, שכל אחת מבנותיה של רותי הוזרעה מלאכותית, נכנסה להריון, המליטה, העגל שלה נלקח ממנה, ואז היא נחלבה על ידי בני אדם, בזמן שהעגל נשמר כבלוב הרחק ממנה - כך 12 פעמים, אחת אחרי השנייה. כל הזרעה נעשית כחודשיים לאחר ההמלטה הקודמת, תוך כדי תקופת התחלובה.

המסמך מציין באופן מפורש שבחלב הישראלי קיימים תאים סומטיים, כלומר מוגלה. כמו כן, המסמך מציין גם שבשנים האחרונות נרשמה עליה באחוזי החלבון ובאחוזי השומן בחלב הישראלי, כאשר שיעור החלבון בחלב עומד כיום על כ-3.2%. לצורך ההשוואה, בקטניות מבושלות ישנם מעל 20% חלבון, זאת לצד ערכים תזונתיים נוספים כמו סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים ואחוזי שומן נמוכים, ללא כולסטרול.

המסמך מציין גם שבשנת 2016 הופקו מהפרות בישראל סך של 12,500 ק"ג חלב,לעומת 9,500 ק"ג בשנת 1990. אמנם מספרים אלו מהווים עליה של 32% בתפוקת החלב, אך אוכלוסיית מדינת ישראל גדלה בשנים אלו מ-4.66 מיליון ל-8.55 מיליון (על פי נתוני הבנק העולמי), המהווים גידול של 83% באוכלוסיה. בסיכומו של דבר, ב-26 השנים המדוברות חלה ירידה בצריכה לנפש של חלב ישראלי. לאחרונה, על פי העיתון 'כלכליסט', חלה ירידה בצריכת מוצרי החלב בישראל, ומשק החלב הישראלי החל לפנות לייצוא למדינות כמו סין ורוסיה.

לחצו כאן לצפיה במסמך.

לקריאה נוספת:
רפתות ולולים נטושים יהפכו לחללי עבודה לחברות הייטק
חלב תנובה: רווח תזרימי בצניחה של 14.1%
תנובה מגדילה את השקעתה במוצרים טבעוניים
תיעוד רפתות המשווקות חלב למוצרי טרה
רפת רמת יוחנן - משווקת לתנובה
עין דור, רמת יוחנן



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS