טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

משבר הכלבת: שיא של 15 שנה בהתפשטות המחלה

דודי שטרן 15.1.2018

משבר הכלבת: שיא של 15 שנה בהתפשטות המחלה
צילום אילוסטרציה. מקור: Pixabay

אתר החדשות וואלה מדווח, כי משבר הכלבת בישראל רחוק מלהסתיים, וכי שנת 2017 סימנה שיא של 15 שנה במספר המקרים.

על פי הכתבה תחת הכותרת הראשית של האתר, 74 מקרי כלבת תועדו בשנת 2017 – מספר שיא של 15 שנה בהתפשטות המחלה. בשבועיים שחלפו מאז התחילה השנה האזרחית החדשה נרשמו 14 מקרים נוספים ונדמה שהמגמה המדאיגה אינה חולפת. השנה שעברה סימנה שפל עמוק בהתמודדות עם הכלבת, כשבשלושת החודשים האחרונים שלה חל זינוק מדאיג של עשרות מקרי הידבקות נוספים בבעלי חיים באזור העמקים, ומערבה משם.

עוד מדווח בכתבה, כי ילדה בת ארבע הותקפה על ידי תן בתוך ביתה בשכונת שפרינצק בבית שאן בנובמבר האחרון. בסך הכל, עשרה בני אדם ננשכו בשנה שעברה על ידי תנים מוכי כלבת. המחלה היא זאת שגורמת לבעלי החיים לאבד את הפחד מבני אדם. עקב כך, תושבים חשים מאוימים ובמספר יישובים נרשמו שינויים באורחות החיים: תושבים הפסיקו לצאת לפעילות ספורט בשדות; גני משחקים התרוקנו; ילדים הסתגרו בבתים; וצעידה עם אלה ביד, כדי לקדם פני תן מזדמן, הפכה למראה שכיח.

בתחילת החודש שעבר נחשף באתר וואלה כי המרפאה הניידת של השירותים הווטרינריים שנרכשה בכסף רב ויכולה הייתה לסייע לאנשי המקצוע בשטח חנתה כאבן שאין לה הופכין בחניית מטה השירות בבית דגן. עוד נחשף באתר החדשות כי משבר דיפלומטי בין ישראל לירדן מנע השנה את פיזור החיסונים נגד כלבת מצדו המזרחי של הגבול, כפי שהיה נהוג בשנים קודמות.

בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת טען יושב הראש, חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני): "משרד החקלאות נכשל כישלון טוטלי כשלא הקים צוות חירום לטיפול בהתפרצות. אם לא תהיה התעשתות וטיפול במצב בצורה טובה יותר, זה יהיה סיפור של ועדת חקירה."

לדברי עובד נור, ראש המועצה האזורית גלבוע שבתחומה אירעו רובם המכריע של המקרים, הוא נאלץ להתחנן שוב ושוב לסיוע. כבר בחודש שעבר הוא הזהיר: "אנחנו קורסים, כל מי שמעורב בפעילויות במועצה, פשוט הגיע לקצה היכולת. אין לנו מספיק כוח אדם ואנו זקוקים בדחיפות לגיבוי תקציבי בעיקר בכל הקשור לעוד פקחים ורכבים."

עוד נכתב באתר וואלה, כי עוד ועוד רפתות ודירים הוכנסו בינתיים להסגר נוכח מקרי הכלבת שהוסיפו להתגלות. המכה הכלכלית שהמגדלים סופגים כבדה מאוד ואיתה גובר החשש שלא יהיה מנוס מפני פעולת ייאוש של פיזור רעל בשדות - העלולה לגרום לאסון אקולוגי. כשהמדינה עצמה העלתה רעיון לנקוט שיטה זו נדמה כי אין כיוון ואין דרך וסיומו של המשבר עוד לא נראה קרוב.

מספר מקרי הכלבת שאובחנו בישראל - נכון ל-15 בינואר 2018

לכתבה המקורית באתר וואלה:
שנת 2017 סימנה שיא במקרי הכלבת בישראל - והמשבר רחוק מסיום

דיווחים קודמים באתר טבעוניוז אודות התפרצויות הכלבת בתקופה האחרונה:


טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS