טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

חי כיף - סימנים של מחדל שמסכן חיים

צוות טבעוניוז 10.1.2018

חי כיף - סימנים של מחדל שמסכן חיים
(צילום אילוסטרציה - למצולם אין קשר לכתבה)

על פי דיווח של אשה שביקרה לאחרונה בגן החיות 'חי כיף' בראשון לציון, מחדל נקשר למותה של זברה והוולד שלה.

האשה, אורלי כהן, כתבה בפרופיל הפייסבוק שלה: "חייבת לשתף בחוויה קשה מאוד שגרמה לי לראות את כל תחום של גני החיות באור אחר... לפני שלוש שבועות עברתי בחי כיף בראשון לציון, ובדיוק התחילה לידה של זברה. מיד ראיתי שהלידה לא תקינה כי הרגליים של הגור יצאו קודם, ופשוט נתקעו שם. מיד התחלתי לחפש איש מקצוע, או עובד, מישהו ששיך למקום ורק לאחר שעה מצאתי עובד זוטר שהתקשר למישהו ודיווח לו, והוא ענה שאין מה לעשות כי אין וטרינר ביום שבת. לאחר כארבע שעות, כשעזבתי הזברה המסכנה, היא עדיין הייתה באותו המצב. למחרת שלחתי הודעה לחי כיף בקשר לנושא, והם אמרו לי שבלילה הם הזעיקו את הרופא וזה פינה את הזברה לבית דגן - יותר מ-14 שעות מאז שהלידה החלה. לאכזבתי הקשה, נודע לי שהזברה וגם הגור שלה לא שרדו. המקרה מדיר שינה מעיניי, הכל רק בגלל חוסר יחס וזלזול משווע בחיות שנמצאות שם, או שמעכשיו אני רואה אותן ככלואות שם."

הפוסט זכה לשיתופים רבים ולסיקור באתר מאקו. על פי מאקו, מטעם חי כיף נמסר בתגובה: "מדובר במקרה מצער וכואב, שתוצאתו לא נגרמה בשל התנהלות לקויה של צוות החי-כיף. ההיפך הוא הנכון, הווטרינר והצוות עשו כל שביכולתם להעניק לזברה את הטיפול הטוב ביותר. בניגוד לנטען, הצוות זיהה את תחילתה של ההמלטה כבר בשעה 9:30 בבוקר ועדכן את הווטרינר. הווטרינר עקב אחר התפתחות ההמלטה, מתוך תקווה שהיא תתקדם באופן תקין וטבעי. מאחר וההמלטה לא התקדמה, החל הווטרינר לטפל בזברה באופן יזום ומסור במשך שעות ארוכות, אל תוך שעות החשכה. מצבה הרפואי של הזברה לא אפשר את פינויה לבית החולים באופן מיידי, ולכן, תוך התייעצות טלפונית עם ווטרינרים נוספים וביניהם גם מבית החולים הווטרינרי, הוחלט להמתין עד אשר ההעברה לא תסכן את חייה. יצוין כי הוולד נפטר ברחם כך שמאמצי ההצלה התרכזו באמא."

על פי אתר מאקו, לפני כמעט ארבע שנים נשמעו כבר תלונות חריפות על התנהלות רשלנית ותנאי המחייה של החיות. תגובת חי כיף בזמנו הייתה כי בשנים האחרונות הם פועלים לשיפור התנאים וביצוע תיקונים במקום.

בעמותת "תנו לחיות לחיות" דורשים לבדוק את המקרה ולהסיק מסקנות בהקדם. גורמים בעיריית ראשון לציון הודו שכבר תקופה ארוכה אינם מרוצים ממה שמתרחש ב"חי כיף" ובכוונתם לערוך ארגון מחדש של המקום ולהשקיע עשרה מיליון שקלים על מנת לתת לבעלי החיים את הטיפול הטוב ביותר.

הפוסט של אורלי כהן בפייסבוק:
Orly Cohen

הכתבה במאקו:
מה גרם למותה של הזברה והוולד שלה?

אורלי כהן קוראת לכם לחתום על העצומה לסגור את המקום:
עצומה - סוגרים את החי כיף

לקריאה נוספת:
נשיונל ג'יאוגרפיק: עבר זמנם של גני חיות
בעלי החיים בתעשיית הבידור



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS