טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

הצעה לבלימת מגיפת הכלבת: הרעלת חיות בר

צוות טבעוניוז 2.1.2018

הצעה לבלימת מגיפת הכלבת: הרעלת חיות בר
(צילום אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה)

לאור מגיפת הכלבת שמשתוללת בצפון הארץ, אישר משרד הבריאות בצעד חריג למשרד החקלאות להתחיל בהרעלה של חיות בר באזורים החשודים כנגועים.

במכתב ששלח מנכ"ל משרד הבריאות למנכ"ל משרד החקלאות נכתב: "אני קורא לך לפעול בדחיפות לדילול אוכלוסיית חיות הבר המהוות איום כלבת, תוך עליית מדגרה בנושא, בכל אמצעי שתמצא לנכון שיאפשר התמודדות הולמת, לרבות הרעלה מבוקרת באזורים מוגדרים, או כל אמצעי אחר שתמצא לנכון, לפני שהאירוע יתפשט דרומה ואנחנו נאבד שליטה על האירועים."

הדרג המקצועי במשרד החקלאות תומך בהרעלה ומנהל השירותים הווטרינריים הונחה להכין באופן מיידי תכנית ליישומה. החשש, על פי חדשות ערוץ קשת (12) ואתר מאקו, הוא שההרעלה תפגע לא רק בתנים אלא גם בבעלי חיים נוספים, בין אם הם עלולים להעביר כלבת ובין אם לאו. שר החקלאות, אורי אריאל, התנגד למהלך ואמר: "אין לי כוונה לאשר הרעלה כאמצעי נגד הכלבת. כבר דחיתי את האפשרות הזאת ואין צורך בה. אנחנו לא נמצאים במקום הזה."

על פי אתר מאקו, בחברה להגנת הטבע הביעו דאגה מהפרסום: "שיטות ההרעלה המיטו אסון על עולם החי הישראלי והביאו מינים רבים לסף הכחדה ואף להכחדה מוחלטת, כמו נשרים מקראיים, רחמים, צבועים מפוספסים ועזניות שחורות. הרעלות אינן כלי סלקטיבי ושימוש בשיטה פסולה זו יביא לנזק בלתי מידתי ובלתי הפיך לעולם החי המקומי על כל מרכיביו. יתרה מזו, הרעלות לא יפתרו את בעיית התפשטות מחלת הכלבת. את התפשטות המחלה ניתן לעצור באמצעות שילוב של פתרונות: עצירת הזמינות הבלתי מתקבלת על הדעת של מקורות מזון מאשפה ופסולת לחיות הבר; חיסונים לחיות בר, משק וחיות מחמד; דילול סלקטיבי, שנעשה בידי מומחים מורשים לעניין; עיקורים וסירוסים של חיות מחמד ואכיפת חוקים ותקנות קיימים בנוגע להחזקתם של חיות אלה."

בחברה להגנת הטבע הדגישו: "אין פתרון קסם יחיד להתפשטות מחלת הכלבת ובוודאי שלא הרעלות, שפוגעות בכלל עולם החי הייחודי של ארץ ישראל. החברה להגנת הטבע תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה, כדי למנוע חזרה על טעויות העבר, שהביאו מינים כה רבים לסף הכחדה."

הידיעה בערוץ קשת:


לכתבה באתר מאקו:
מגפת הכלבת: חשש שנאבד שליטה

עדכון - 3.1.2018:

על פי אתר משרד החקלאות, הרעלת חיות הבר תישאר תכנית מגירה:
משרד החקלאות מגבש תכנית מגירה להפעלת הרעלה לחיות הבר באזורי התפרצות מחלת הכלבת על מנת להקטין את סיכויי הידבקות המחלה בבני אדם



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS