טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

הקורבנות הכי גדולים של השחיתות השלטונית

צוות טבעוניוז 24.12.2017

הקורבנות הכי גדולים של השחיתות השלטונית

אתמול בערב, כמדי מוצאי שבת בשבועות האחרונים, התקיימה מחאה ציבורית נגד השחיתות השלטונית. בין היתר השתתפו בה פעילי החזית לשחרור בעל חיים.

בזמן שכותרות העיתונים הבוקר מתמקדות במיצג הגיליוטינה ומתעלמות ממסרי המחאה, מתמקדים פעילי החזית לשחרור בעלי חיים בשחיתות המושרשת במשרדי החקלאות, הבריאות והכלכלה וברבנות הראשית. באירוע הפייסבוק בו הזמינה התנועה את פעיליה למחאה נכתב: "אנחנו, פעילי החזית, נגיע לשם (למחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב) להשמיע את קולם של הקרבנות הכי גדולים של השחיתות השלטונית והאנושית כאחד! לא בגלל ימין או שמאל, אלא בגלל שאנחנו מזועזעים כל פעם מחדש מאוזלת היד המכוונת והנוראית בנוגע למצבם של בעלי החיים בישראל."

בלילה העלתה טל גלבוע פוסט בפייסבוק בו היא סיפרה, שהיא הגיעה למחאה מיד לאחר שערכה תיעוד ברפת קבוצת שילר ליד רחובות. ברפת היא ראתה שלפרות רבות יש אבצס ברגל שמקשה עליהן ללכת ופצעים בכל הגוף. כמו כן היא ראתה איך יונים נתקעים במאווררים הגדולים והלא-מאובטחים ונפצעים עד כדי חוסר יכולת לעוף. ואין לה שום דרך לעזור.

במחאה עצמה זכתה טל לתגובות מגוונות, מתגובות מפרגנות ותגובות של 'מה הקשר' ועד תגובות אלימות. הייתה לה שיחה עם מני נפתלי, בו הם דיברו על הקשר של החזית למחאה. היא כתבה בפוסט: "הפעילים שלנו היו מזועזעים, איזו חוצפה! כאילו שחיתות אלו רק הסיגרים של ביבי. השחיתות פושה בכל, אין מקום נקי. איזו יוהרה! השחיתות רק במשרדי החקלאות, הבריאות, הרבנות הראשית, הכלכלה, זו לא שחיתות? יש סוגי שחיתות? איזו חוצפה."

את הפוסט שלה סכמה טל כך: "גם קולם של בעלי החיים ישמע במחאות נגד השחיתות השלטונית אך ברור לי שלא נעים למחות נגד משהו ולקחת חלק במשהו נורא הרבה יותר, ואנחנו שם, מאלצים אותם לשמוע ולראות... וברור לי דבר אחד, אני לעולם הזה הבאתי שלוש מלאכיות, ילדות מהממות, חכמות וערכיות. אני אעשה את העולם הזה לטוב יותר עבורן ואני לא שואלת אף אחד."

ואם למישהו עדיין יש ספק בכך שמשרד החקלאות העלים עין במשך שנים את העובדה שמוצרים מן החי מהווים סכנה לבריאות הציבור, משרד החקלאות מודה: משקי הטלה רבים מהווים סיכון לבריאות הציבור



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS