טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

משרד החקלאות מודה: משקי הטלה רבים מהווים סיכון לבריאות הציבור

צוות טבעוניוז 14.12.2017

משרד החקלאות מודה: משקי הטלה רבים מהווים סיכון לבריאות הציבור
(צילום: קירות שקופים)

במסגרת תגבור הפיקוח והאכיפה הווטרינרית בשלוחת תרנגולות המטילות ביצי מאכל, פרסמו השירותים הווטרינרים אגרת שלב ב' ליישום כללים בשלוחת ההטלה. המסמך מציג מספר היבטים בעלי עניין:

בהצהרה ברורה של מנהל השירותים הווטרינרים של משרד החקלאות, ד"ר שלמה גראזי, הוא קובע: "בחלק גדול ממשקי ההטלה לביצי מאכל, התשתית, המבנים, הממשק ותפעול הלולים מהווים כיום סיכון לבריאות הציבור לבריאות העופות ולרווחתם... לאור המצב הקשה בו נמצאים חלק מלולי הטלה אשר מסכנים את בריאות העופות ובריאות הציבור..."

נשאלת השאלה מדוע עד היום לא ננקטו צעדים מטעם השירותים הווטרינרים כלפי משקים המסכנים את בריאות הציבור, מהווים פגיעה ברווחת בעלי החיים ואופן פעילותם פוגע גם בבריאות העופות?

המסמך הוחלט להורות על יישום הדרישות הקבועות בשלב ב' לאיגרת בשתי פעימות, כדלהלן: החל משנה (12 חדשים) ממכתב זה (12/12/2017), המשקים נדרשים לפעול בהתאם לדרישות המפורטות בסעיפים א 1 ' עד א 3 ' להלן:
  1. אכלוס להקות חדשות יותר רק במשקים שהמרחק בינם לבין משק עופות אחר שבו סוג עופות ושלוחה שונים, הוא לפחות 300 מטר.
  2. בתום עונת ההטלה, כל המשקים בטווח של 300 מטר יהיו ריקים, ינוקו ויחוטאו טרם אכלוס נוסף. לא יותר אכלוס מטילות במשקים עד לסיום חיטוי וניקוי כל הלולים בטווח זה ולאחר קבלת היתר בכתב מרופא וטרינר ממשלתי.
  3. לול יהיה בנוי בצורה שתמנע חדירת בעלי חיים לתוכו, ובפרט; גודל חורי הרשת לא יעלה על 2 ס"מ כדי למנוע כניסת ציפורים וחולדות.
ב. בנוסף, החל מ- 18 חודשים מתאריך כתיבת המכתב יותר אכלוס להקות חדשות רק בלולים העומדים בדרישות המפורטות בסעיפים ב' 1 - ב' 3 להלן:
  1. רצפת הלול כולו יצוקה בטון, אספלט או חומר אחר בלתי חדיר למים הניתן לניקוי וחיטוי בקלות. רצפות הלול מוגבהות ב-30 ס"מ לפחות מעל פני הסביבה. הרצפה בעלת שיפועים ופתחים המאפשרים ניקוז הנוזלים והתשטיפים למערכת מתאימה.
  2. שולי הלול החיצוניים, עד למרחק של מטר אחד לפחות מכל קיר חיצוני של הלול עשויים מבטון או חומר אחר בלתי חדיר למים והניתנים לניקוי ולחיטוי בקלות.
  3. מכלי המזון מותקנים על גבי משטח מוצק, הניתן לניקוי ולחיטוי בנקל ומוצב לפחות 30 ס״מ מעל מפלס הקרקע.
תגבור הפיקוח והאכיפה הווטרינרית בשלוחת תרנגולות המטילות ביצי מאכל

תגבור הפיקוח והאכיפה הווטרינרית בשלוחת תרנגולות המטילות ביצי מאכל

---

עדכון:

מגדלי שלוחת ההטלה מכריזים על פתיחת מאבק במשרד החקלאות.

מכתבו של מנכ"ל משרד החקלאות, עורך הדין שלמה בן-אליהו ובהמשך הודעת מנהל השירותים הווטרינרים על יישום שלב ב', בשלוחת ההטלה, לא הותיר את המגדלים אדישים.

נציגות המגדלים הורתה לחקלאים להתעלם מהמכתב שהופץ לאחרונה על ידי השירותים הווטרינרים, ולהניח למנהיגות החקלאים לנהל את המאבק מול משרד החקלאות. על פי הודעת מנהיגות החקלאים, הם מנהלים משא ומתן לגבי שדרוג הלולים עם משרד האוצר.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS