טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

אקטיביזם: האיום הגדול על תעשיית בעלי החיים

דודי שטרן 13.12.2017

אקטיביזם: האיום הגדול על תעשיית בעלי החיים

האתר Feedstuffs, ביטאון תעשיית בעלי החיים האמריקאי, פרסם בשבוע שעבר כתבה על ששת האתגרים הגדולים של התעשייה לשנה הקרובה. שניים מהם הם אקטיביזם למען בעלי החיים וצמיחת החלופות הטבעוניות.

על האקטיביסטים נכתב: "הם עדיין נמצאים שם. חכמים יותר, ממומנים יותר, מורכבים יותר ונחושים מתמיד לשים סוף לתעשיית בעלי החיים. אפילו חוקי ה-ag-gag (שאוסרים על צילום במתקני התעשייה) אינם עוצרים בעדם. להיפך - חוקים אלו רק נותנים להם תחמושת במלחמתם על דעת הקהל, כאשר הם טוענים שיש לנו מה להסתיר. הם אפילו מעדיפים להיתפס עוברים על החוק."

בהקשר של המעסיקים נכתב: "נדרשות פרקטיקות גיוס עובדים מחמירות יותר על מנת לסנן עובדים פוטנציאלים שאסור להם להיות בקרבת בעלי חיים וסוכנים סמויים של 'האויב'. כמו כן נדרש להעניק לעובדים הכשרה ולפקח עליהם מקרוב. צאו מאזור הנוחות במשרד ופקחו את עיניכם על מנת לוודא שה'שדים' מהארגונים למען בעלי חיים ומצלמותיהם הנסתרות נשארים מחוץ לארגון שלכם."

הכתבה מציינת גם את העובדה שמוצרים טבעוניים שמחקים מוצרים בשריים עוברים מה"פרינג'" אל המיינסטרים, ומצטטת את מחקרי השוק שמנבאים שהחלופות לבשר ומוצרי חלב יגיעו להיקף מכירות של 25 מיליארד דולר בשנים הקרובות. הכתבה מציינת גם בעלי הון דוגמת ביל גייטס וריצ'רד ברנסון שמשקיעים בתעשיית מוצרים אלו ועוזרים לה לשפר את איכות המוצרים ולתפוס יותר מקום על מדפי המרכולים.

ואם לא די בכך - הכתבה מודה בפה מלא שתעשיית בעלי החיים מסתמכת על כוח עבודה זול המורכב רובו ככולו ממהגרים מאמריקה הלטינית שנכנסים לארצות הברית דרך גבול פרוץ וחוקים רופפים. בעקבות הרוח הפוליטית של התקופה האחרונה, מהגרים עוזבים את ארצות הברית יותר משהם נכנסים אליה ויוצרים מחסור בידיים עובדות בעלויות נמוכות. על פי סקרים שנערכו, רוב חברות הבשר הגדירו את כוח האדם כבעיה החמורה ביותר.

קשיים נוספים שנערמים על התעשייה הם חוקים מחמירים שמגבילים את פרקטיקות התעשייה, ביטול הסכמים בינלאומיים ועלויות שינוע שנמצאות במגמת עלייה.

לכתבה:
Six greatest ag challenges for 2018

זו לא הפעם הראשונה בה קולות אלו נשמעים בתעשיית בעלי החיים האמריקאית. לפני כשנה הביעו משתתפי כנס יצרני בשר שהתקיים באורוגוואי את מורת רוחם מהפצת נזקי התעשייה ברשתות החברתיות.

קונגרס הבשר העולמי: המדיה החברתית הפכה לסיוט הגדול של התעשייה



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS