טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

מהומה סביב מכתב הנשיא לקיסר

צוות טבעוניוז 11.12.2017

מהומה סביב מכתב הנשיא לקיסר

לפני כחודש שלח הנשיא ריבלין מכתב לאסא קיסר, בו הוא הכיר בפועלו ושיבח אותו. המכתב הופץ ברשת כמו אש בשדה קוצים וזכה לסיקור תקשורתי ולשיתופים ותגובות רבים.

מכתבו של ראובן ריבלין אוזכר אף בערכים אודות אסא קיסר באתר ויקיפדיה בעברית ובאנגלית.

היום המכתב עלה שוב לדיון, לאחר שבבוקר פורסמה באתר ויינט כתבה שכותרתה: עורכים בוויקיפדיה צנזרו את ריבלין בשל תמיכתו בצמחונות. בכתבה נכתב: "בימים האחרונים ניטש קרב בין עורכים בוויקיפידה בנוגע למכתב ששלח נשיא המדינה לנשיא האיגוד היהודי הבינלאומי לצמחונות. אחד העורכים כתב: 'זה לא מתאים לאג'נדה של משתמשים מסוימים והם מעקמים את העולם האמיתי ומטילים צנזורה על הנשיא כדי שהקוראים לא יידעו'."

נכון לזמן כתיבת שורות אלו, דבר המכתב מופיע באנציקלופדיה האינטרנטית בשתי השפות. מתוך עיון של צוות טבעוניוז בהיסטוריית הגרסאות של הערך בעברית, הוא אכן נערך מספר רב של פעמים, אבל לאו דווקא בחלק שמדבר על המכתב. ניתן לראות בבירור כי ישנו קונפליקט בין העורכים סביב חשיבות פרטים רבים בתוכן, כמו הספר ולפני עיוור ואף סביב השאלה האם הערך עצמו ראוי להופיע באתר.

אסא קיסר מסר לוויינט בתגובה: "אם ויקיפדיה הישראלית רוצה לשמור על המותג שלה כמקור מידע אמין ומקצועי, הייתי מצפה שהעדפות אישיות יישארו אישיות. כל מה שאני מנסה לעשות נובע ממקום של חמלה ואהבה לבעלי החיים מתוך הקפדה על הצו המוסרי היהודי, לכן כמובן שהתרגשתי מאוד לקבל את מכתבו של כבוד נשיא המדינה ואני מקווה שהוא יישאר באופן קבוע בערך המדובר, כשם שהוא נשאר בערך באנגלית".

דובר ויקימדיה (עמותה התומכת בין היתר בקהילת מתנדבי ויקיפדיה), איציק אדרי, מסר בתגובה (מתוך ויינט): "התוכן בוויקיפדיה נקבע על ידי העורכים המתנדבים בפרויקט. בוויקיפדיה פועלים אלפי עורכים, בעלי דעות ועמדות שונות המאזנים אחד את השני ויוצרים יחד, בהסכמה משותפת על התוכן, מאגר ידע מאוזן ואמין. כפי שבערך זה השתתפו תומכים בצמחונות, כך גם השתתפו מתנגדים לה. החלטה על התוכן בערך ועל דרך ניסוחו יתקבלו בסופו של יום בדיון משותף, כפי שנעשה בפרויקט מיום הקמתו".



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS