טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

הפקרות: משרד החקלאות מפסיק לפעול למזעור ברוצלוזיס (קדחת מלטה)

צוות טבעוניוז 30.11.2017

הפקרות: משרד החקלאות מפסיק לפעול למזעור ברוצלוזיס (קדחת מלטה)

אתר משרד החקלאות מדווח, כי המשרד הודיע למשרדי הבריאות והאוצר על הפסקת המבצע למזעור ברוצלוזיס (קדחת מלטה) בנגב בטרם עת. הרקע להחלטה הוא חוסר הסכמות בין הנהלת המשרד לוועד העובדים להעסקת רופאים וטרינריים חיצוניים לטיפול במחלה.

ברוצלוזיס (Brucellosis, נקראת גם קדחת מלטה, על שם המקום בו זוהתה לראשונה) היא מחלה הנגרמת על ידי חיידקים מהסוג Brucella המתאכסנים בבעלי חיים, ומדביקים בני אדם. ההדבקה לאדם עלולה לגרום לתחלואה קשה ונעשית בעיקר על ידי צריכת מוצרי חלב. החיידקים גורמי המחלה מתאחסנים לרוב בצאן ובקר, והדבקה של בני אדם נעשית באופן ישיר, במגע עם הפרשות בעלי חיים, ובעת אכילת בשר וחלב מבעלי חיים נגועים. תסמיני המחלה יכולים להיראות כמו שפעת קלה, אך היא עלולה גם להתבטא בתחלואה קשה, כדוגמת פגיעות במערכות גוף שונות, לעקרות בקרב גברים, להפלות בקרב נשים, לנכות, ובמקרים נדירים אף למוות.

אתר משרד החקלאות מדגיש, כי צאן הנגוע במחלה אינו מראה סימנים קליניים ולכאורה נראה בריא. המחלה בצאן אינה ניתנת לטיפול לאחר ההדבקה, ומניעתה מתאפשרת רק על ידי חיסון הנקבות בגיל צעיר ולפני ההידבקות. בשנת 2016 חלו 452 בני אדם במחלת הברוצלוזיס, ובשנת 2017 חלו עד לחודש נובמבר 308 בני אדם. כדי למזער התפרצויות של המחלה בבני אדם ובצאן, יזמו משרד החקלאות ומשרד האוצר לפני כשנתיים מבצע למזעור היקפי המחלה, מתוך הבנה כי טיפול שוטף ושגרתי אינו יכול לסייע להתמודדות עם התפרצותה. לטובת העניין, תקצב משרד אוצר את המשרד ב- 50 מיליון ₪ ששימשו למבצע ממוקד בנגב.

משרד החקלאות העסיק שירותי רופאים וטרינריים במיקור חוץ, החלטה שהובילה לסכסוך עם ועד העובדים, שהגיע עד לבין הדין לעבודה. לפני כשנה, חייב בית הדין לעבודה את הצדדים להגיע להסכמות בטרם תחודש ההתקשרות עם קבלן מיקור החוץ. המשרד, במקום לפתור את הסכסוך, החליט להפסיק את לבצע את תפקידו.

מקור:
משרד החקלאות מודיע על הפסקת המבצע למזעור מחלת הברוצלוזיס בנגב בטרם עת

תחום נוסף בו משרד החקלאות איננו מבצע את תפקידו הוא נושא הפורמלין. פורמלין משמש כחומר חיטוי בענף הלול. החומר ידוע כחומר מסרטן, ובאיחוד האירופי הוא נאסר לשימוש כמעט לגמרי. בין היתר, נעשה שימוש בפורמלין לחיטוי ביצים, ובמקרה זה החומר חודר את הקליפה אל תוך הביצה.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS