טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

מפלגות למען בעלי חיים ברחבי העולם

בלה וזלמן, דודי שטרן 21.8.2017

מפלגות למען בעלי חיים ברחבי העולם

במדינות רבות ברחבי העולם קיימות מפלגות למען בעלי חיים. לחלקן ישנם כבר נציגים בבתי הנבחרים: הולנד, פורטוגל, גרמניה ואוסטרליה. במדינות נוספות, מפלגות למען בעלי חיים נמצאות בתהליכי הקמה.

הולנד

מפלגת בעלי החיים (PvdD) היא המפלגה הראשונה בעולם שמייצגת את בעלי החיים בפרלמנט. למפלגה זו ישנם כיום 50 נציגם באיחוד האירופי, בפרלמנט הלאומי, בסנאט, בפרובינציות, ברשויות המקומיות ובמועצות של רשויות המים המקומיות.

המפלגה איננה מקדמת אינטרסים קצרי טווח של אנשים, אלא את אלו של כדור הארץ כולו וכלל יושביו. כל העבודה והפתרונות ממוקדים בעולם כולו, במטרה להילחם במערכת אקולוגית חולה שמנצלת את האדמה, את החקלאים ואת בעלי החיים ומובילה לרעב, שינויי אקלים, מחסור במים, היכחדות בעלי חיים וסבל. חזון המפלגה הוא לשנות את הדרך בה אנחנו מייצרים וצורכים.

אוסטרליה

מפלגת צדק לבעלי חיים קמה בשנת 2010, והיא מייצגת את האינטרסים של בעלי החיים בבתי נבחרים ברחבי אוסטרליה. כיום, יש בה יותר מ-5,000 חברים. הנציג הראשון שלה נבחר לבית הנבחרים העליון של מדינת New South Wales בחודש מרץ 2015.

המטרות העיקריות של המפלגה הן סיום המשלוחים החיים, סיום הריגת חיות בר מוגנות כמו קנגרו, סיום פרקטיקות הגידול התעשייתי של בעלי חיים כמו כלובי סוללה, הזרעת פרות ועוד, והכרה בכך שיחסים חיוביים בין בני אדם לבעלי חיים ייצרו קהילה חזקה יותר, חכמה יותר, מכבדת יותר, חמלתית יותר ובריאה יותר.

קפריסין

מפלגת בעלי החיים מיסדה את עצמה כמפלגה רצינית למען בעלי החיים בנוף הפוליטי של קפריסין. המפלגה הביאה לרפורמות שמאפשרות אכיפה של חוקים למען רווחת בעלי חיים. המפלגה פעילה בתקשורת ומושכת אליה מצביעים. המפלגה מעבירה מסר, שהיא דואגת לא רק לכלבים ולחתולים, אלא לכלל מיני בעלי החיים, כולל בני אדם.

קנדה

מפלגת ההגנה על בעלי החיים מתמקדת בהגנה על בעלי החיים ועל הסביבה דרך הפוליטיקה, חקיקה, וגם דרך מחקר, חינוך והצלה. למפלגה נציג בבית התחתון של הפרלמנט. המפלגה מתגמלת פוליטיקאים שפועלים למען בעלי חיים ואיכות הסביבה, ומטילה אחריות על אלה שלא.

בריטניה

מפלגת רווחת בעלי החיים מקדמת את הדברים הבאים:
  • הפניית סובסידיות מגידול בעלי חיים לחקלאות צמחית.
  • סיום הניסויים בבעלי חיים ומתן תמיכה בחלופות.
  • החמרת העונשים נגד מתעללים בבעלי חיים.
  • קידום יוזמות לאורח חיים טבעוני בריא בבתי ספר, מקומות עבודה ומוסדות ממלכתיים.
  • סיום פרקטיקות אכזריות בתעשיית בעלי החיים.
שבדיה

מפלגת בעלי החיים שואפת לחוקק חוקים למען בעלי חיים, ומתכננת להרחיב את תחומי הפעילות שלה לבריאות ואיכות הסביבה.

פינלנד

מפלגת צדק לבעלי חיים שמה לה למטרה לשים סוף לניצול בעלי חיים כמכונות בתעשייה, דרך דיון פוליטי ומקבלי ההחלטות.

תורכיה

מפלגת בעלי החיים שמה לה למטרה להעלות לסדר היום הציבורי את בעלי החיים מהם הציבור מתעלם. אהבת בעלי חיים וטעם הירקות אינם תנאי להצטרפות למפלגה ולשחרור בעלי החיים מהכלובים החשוכים, הצפופים והמלוכלכים.

ספרד

מפלגת בעלי החיים מקדמת את רווחת בעלי החיים, איכות הסביבה וצדק חברתי. אין לה עדיין נציגים בפרלמנט, אבל מספר הקולות שהיא מקבלת מכפיל את עצמו מבחירות לבחירות, כך שהמפלגה צפויה בסופו של דבר להיכנס לפרלמנט.

פעילויות המפלגה סובבות סביב תביעות משפטיות נגד מתעללים בבעלי חיים, פסטיבלים שמנצלים בעלי חיים, עתירות נגד חוקים לא-צודקים כלפי בעלי חיים, קמפיינים להעלאת המודעות, הפגנות, מחקר ותיעוד של התעללות בבעלי חיים, ניסוח הצעות חוק ועוד.

פורטוגל

מפלגת "אנשים, בעלי חיים, טבע" שואפת לחברה חופשית, הוגנת ובעלת מודעות עצמית, ולהמציא את הדמוקרטיה מחדש, שתהיה מבוססת על שיתוף, מוסר, הסכמה, כבוד ושוויון. המפלגה טוענת שהיא הקול והזרוע הפוליטית של תנועות אזרחיות ואיגודים. היא מקדמת סולידריות כלפי בני אדם, בעלי חיים והאקולוגיה.

צרפת

מפלגת בעלי החיים רוצה לעגן את זכויות בעלי החיים בחוקה הצרפתית, לשים סוף לקרבות תרנגולים וציד לשם ספורט. מייסדי המפלגה כוללים עורכי דין, פוליטיקאים ופעילים למען בעלי חיים.

ארצות הברית

המפלגה מחויבת לזכויות כל בעלי החיים. על כל חברי המפלגה להיות טבעונים. המפלגה מציעה סעיפים חדשים לחוקה, ביניהן לשים סוף לכל צורות העבדות, כולל בשר, דגים, עוף, מוצרי חלב, ביצים, עור, פרווה, חיטוי, רודיאו, מירוצי בעלי חיים וכל צורה אחרת של תעשייה מבוססת ניצול.

גרמניה

מפלגת רווחת בעלי החיים רואה את בני האדם, בעלי החיים והסביבה כיחידה אחת. היא טוענת שרך כך אפשר להציל את כדור הארץ ולחיות חיים ברי קיימא.

---

מדינות נוספות בהן יש מפלגות למען בעלי חיים: איטליה, ברזיל, שוויץ וטאיוואן. המפלגה הישראלית למען בעלי חיים היא צדק לכל - כי הגיעה עת, לה צפויים עד 13 מנדטים בכנסת הבאה.

מקור:
Political parties worldwide



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS