טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

הקונפליקט בין משרד החקלאות לבין 'ישראל נגד משלוחים חיים' ו'טבעוניוז' הופך אישי

דודי שטרן 13.8.2017

מפגינים חוסמים משאית עמוסה בעלי חיים מאניית המגיפה ביציאה מנמל חיפה
מפגינים חוסמים משאית עמוסה בעלי חיים מאניית המגיפה ביציאה מנמל חיפה

משרד החקלאות מתבצר בעמדתו, כי מצבם של בעלי החיים על סיפון האנייה מפורטוגל היה תקין, ותוקף באופן אישי את הפרסומים מטעם ארגון 'ישראל נגד משלוחים חיים', שפורסמו ברשתות החברתיות ובאתר טבעוניוז.

ביום רביעי שעבר, לאחר סיום פריקת בעלי החיים מאניית המגיפה מפורטוגל, התפרסמה הודעה באתר משרד החקלאות, בה מסביר המשרד את בדיקותיו שהובילו אותו למסקנה כי מצבם של בעלי החיים על סיפון האנייה מפורטוגל היה תקין. בהודעה נכתב: "במשרד קובלים על כך שאין זו הפעם הראשונה בה מופצות ידיעות כוזבות על מצב בעלי החיים באניות, ללא כל קשר למציאות, על ידי ארגונים בעלי אינטרסים".

בהודעה נכתב כי המשרד קיבל את הדיווחים אודות אניית המגיפה מפורטוגל, ובעקבות כך פנו השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות למקביליהם בפורטוגל במטרה לברר אודות נכונות הדיווחים. במקביל פנה המשרד גם ליבואן (קרי: דבאח). המשרד נענה על ידי שני הגורמים שלא היה ידוע להם על אירועים חריגים במשלוח.

בהמשך ההודעה נכתב: "עם הגעת האנייה ארצה ועגינתה בנמל חיפה טרם פריקתה, עלו נציגי המשרד לבחון את מצב בעלי החיים מקרוב ואת תנאי הובלתם. לאחר הבדיקה ניכר כי מצב בעלי החיים באנייה מצוין, ולא נצפתה כל מחלה או בעיה במשלוח. בנוסף, היו מספיק מזון ומים על האנייה לכל בעלי החיים. רק לאחר תום בדיקת המשרד, הותר לאנייה לפרוק, ותהליך הפריקה לווה על ידי מפקחי המשרד."

משרד החקלאות לא הסתפק בדברים אלו, והמשיך וכתב, כי "מצב זה מעמיד בספק את אמינות המדווחים אשר פונים אל המשרד. במשרד הביעו חשש כי הימשכות של התראות שווא כגון אלו עלול לפגוע באופן הטיפול של גורמי המקצוע במקרה אמיתי של צער בעלי חיים הנגרם מחוץ לשטחי מדינת ישראל, וגם אמינותם של גורמי המקצוע בישראל מול מקביליהם בחו"ל נסדקת."

בסוף, המשרד ציין: "ברבים מהמקרים שמועות הכזב המופצות בתקשורת וברשתות החברתיות נעשות במזיד על ידי ארגונים שונים אשר אינם מאמינים כלל בזכות של בני אדם לאכול מזון מן החי."

להודעה המלאה באתר משרד החקלאות:
בניגוד לפרסומים בימים האחרונים, בעלי החיים שעל האנייה מפורטוגל שהובילה ראשי צאן ובקר לישראל במצב תקין

מארגון 'ישראל נגד משלוחים חיים' נמסר בתגובה: "ארגון 'ישראל נגד משלוחים חיים', הפועל יחד עם ארגונים בינלאומיים לזכויות בעלי חיים, נחשף לא אחת למידע ש'מסתובב' בתחום המשלוחים החיים. הפעם הגיע לארגון מידע, אשר נחזה להיות אמין, על כך שעל הספינה הזו פרצה מחלה והחברה שמפעילה אותה מנסה לאתר באופן דחוף וטרינר שיעלה על הספינה בדרכה לישראל מפורטוגל כדי לטפל במחלה. באקט אחראי, פנה הארגון לשר החקלאות וביקש ממנו לבדוק את הדברים. גם כיום פעילי הארגון ממשיכים לבדוק מידע שמעיד על כשלים תברואתיים חמורים בנושא ונעדכן בהקדם לאחר שיהיו לנו ממצאים ברורים."

בהודעה של ארגון 'אנימלס אוסטרליה', ממנו התקבל מידע פנימי נכתב: "בקשר למשלוח על אניית Brahman, אנחנו בטוחים במאת האחוזים במידע שקיבלנו, כי המשלוח שמקורו בפורטוגל חווה תקרית יוצאת דופן במושגים של תחלואה, גסיסה ותמותה של עגלים. יצואני משלוחים חיים אוסטרליים נחשפו לפרשה כאשר האנייה שלחה קריאה ובה שאלה אם יש וטרינר באזור שיוכל לעזור."

מהפרטים שהתקבלו על ידי היצואנים האוסטרלים, 47 עגלים חולים מתו בפרק זמן של 12 שעות. צוות Brahman לא מצא את הסיבה, שכן לא היה וטרינר שיבדוק. הדאגה של צוות האנייה הייתה להיפטר מהעגלים בלי להתריע לגורמים הרשמיים בישראל על מחלה מדבקת אפשרית ולעכב את פריקת כלי השייט.

המעקב אחר האנייה העיד גם הוא על אירוע חריג משמעותי. האנייה בצעה עצירה, וכיבתה את מכשיר המעקב (AIS) שלה, על מנת שלא יהיה ניתן לעקוב אחריה. ההערכה היא, שזה נעשה על מנת לא לחשוף את תנועתה בזמן שהצוות זרק את גוויות העגלים לים במקום בו אסור לעשות זאת (תנועה אופיינית לפעולה זו).

בהודעה של 'אנימלס אוסטרליה' נכתב בהמשך: "איננו מופתעים שהמקרה הזה טויח. איש הקשר שלנו שמע על כך שהיבואן הישראלי (דבאח) דאג לטיוח."

עדכון - 16.8.2017:

העיתון "ישראל היום" מדווח, כי חברת הכנסת נורית קורן הגישה הצעת חוק, בו כל המשלוחים החיים שמגיעים לישראל יחויבו בליווי וטרינר לאורך כל המסע. קורן הדגישה את הכשלים במשלוחים החיים ואת החשש לכניסתם של חיידקים לישראל ללא פיקוח.

לכתבה המלאה:
יוזמה: וטרינר ילווה כל משלוח בעלי חיים לישראל

יוזמה זו באה על רקע פרשת אניית המגיפה, והיא עדות לכך שהמערכת הפוליטית בישראל מתייחסת ברצינות לדיווחים מטעם התנועה לשחרור בעלי חיים.

---

הדיווחים הקודמים בפרשה:
'ישראל נגד משלוחים חיים' לשר החקלאות: מגיפה באוניה מפורטוגל
השר אורי אריאל נענה לפניית הפעילים למנוע את פריקת העגלים בישראל



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS