טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

רב מאתגר בתי כנסת לעבור לטבעונות

דודי שטרן 20.7.2017

רב מאתגר בתי כנסת לעבור לטבעונות

האם בית הכנסת שלכם יכול להיות טבעוני במשך שנה? הרב האמריקאי שמולי ינקלוביץ, טבעוני מזה שש שנים, מאז יום חתונתו, מאמין שכן.

הרב שמולי ינקלוביץ (36), שהוכתר לאחד מ-50 הרבנים המובילים ביותר על ידי העיתון Newsweek לשנים 2012 ו-2013 ולאחד מ-50 היהודים המשפיעים ביותר על ידי העיתון Forward לשנת 2016, הכריז לאחרונה על אתגר הטבעונות של בתי כנסת. במסגרת התכנית, בתי כנסת בארצות הברית ובקנדה יכולים להגיש בקשה למענק של 5,000 דולר לשימוש למזון ותכניות. תנאי לקבלת המענק הוא התחייבות בית הכנסת לקיים אירוע טבעוני לפחות אחת לחודש.

בראיון לאתר Algemeiner, אמר הרב ינקלוביץ: "אין בית כנסת טבעוני אחד באמריקה. לעשות שינויים זה מאוד קשה, ועלינו להקל על אנשים. אם אנשים יראו שאוכל טבעוני יכול להיות בריא וטעים, הסיכוי שהם ישנו את הרגליהם יגדל. בית הכנסת צריך להיות מקום של חינוך, בו אנשים יכולים ללמוד על היתרונות הבריאותיים של טבעונות."

ינקלוביץ סיפר גם, שבעבר הוא נהג לאכול בשר מדי יום, ולהפסיק לאכול בשר היה קשה. ברגע שהפסיק, המעבר לטבעונות היה קל. הוא החליט לעבור לטבעונות, לאחר שראה את התנאים הקשים בהם מוחזקים בעלי החיים בתעשיות הבשר והחלב.

הרב ינקלוביץ קיבל בקשות מבתי כנסת רבים, מהם יבחר חמישה, על פי גודל, יוקרה, מספר האנשים שמגיעים לבית הכנסת, יצירתית בתכניות וההתחייבות לתכנית. מבין התכניות שבתי הכנסת יכולים ליישם הם קידוש טבעוני, שיעורי בישול, דרשות, הקרנות תיעודים, ערבי היכרויות וערבי פיצה. המענקים, בסך 25,000 דולר, יהיו תרומה של הארגון Vegfund, שנותן מענקים לפעילים טבעוניים ברחבי העולם.

ינקלוביץ ציין גם, שבישראל יש את אחוז הטבעונים הגבוה ביותר, ושעל פי נתוני ויגן פרנדלי, בישראל היו 300,000 טבעונים בשנת 2014. ינקלוביץ אמר בהקשר הזה, שזה סימן טוב, אבל עדיין יש בעיה של השמנת יתר גם בישראל וגם בארצות הברית.

ינקלוביץ מודע לכך שאנשים מרגישים שיש בעיות יותר בוערות, כמו טרור, עוני והקונפליקט בין הרבנות בישראל לרבני התפוצות, אך מדגיש שליהודים עם הרגלי אכילה ירודים זה עניין של חיים ומוות.

אתר התכנית:
The Synagogue Vegan Challenge



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS