טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

'מחאת העגלים' מתרחבת: הפגנות ואירועי מחאה נגד המשלוחים החיים של עגלים וטלאים לישראל

שרה וורדן-והבי - ישראל נגד משלוחים חיים 3.7.2017

'מחאת העגלים' מתרחבת: הפגנות ואירועי מחאה נגד המשלוחים החיים של עגלים וטלאים לישראל
קרדיט צילום: ישראל נגד משלוחים חיים

בשבוע שעבר נרשם שיא במשלוחי הזוועה של עגלים וטלאים חיים – למרות האיסור של משרד החקלאות לייבא עגלים לשחיטה מרומניה. במחאה על המשלוחים החיים התקיימו הפגנות ואירועי מחאה סוערים במרכז אילת, נמל אשדוד, חיפה וחולון.

משרד החקלאות הורה ליבואני העגלים והטלאים לשחיטה לעצור את משלוחי הבקר והצאן החיים מרומניה בשל בעיות תברואה ותחלואה קשות בקרב בעלי החיים במשלוחים. ואולם, מאז יצאה הוראת משרד החקלאות הגיעו לישראל ארבע אניות בהן עגלים מרומניה. במקביל, ספינת ענק שעל סיפונה עשרות אלפי עגלים וטלאים מאוסטרליה הגיעה לנמל אילת ביום רביעי אחרי מסע אכזרי של שלושה שבועות בים, ויצרה מטרד ריח קשה בעיר הדרומית.

"המשלוחים החיים גורמים סבל עצום לבעלי החיים וגם יוצרים סכנה בריאותית של ממש לציבור בני האדם", אומרת ענת רפואה, מארגון ישראל נגד המשלוחים החיים, "משרד החקלאות אסר על ייבוא עגלים לשחיטה מרומניה בעקבות מחלות קשות שהתגלו אצל עגלים מרומניה, אבל מאז הגיעו ארבע אניות מרומניה כשעל סיפונן של שתי האניות האחרונות נמצאו עגלים בוגרים בגילאים שתמיד מיועדים לשחיטה מהירה. ואילו האניות מאוסטרליה מגיעות ממרחקים גדולים בהרבה מאשר אלו מרומניה עם סיכונים תברואתיים גדולים אף יותר. היבואנים מצפצפים על משרד החקלאות והוא איבד שליטה על המשלוחים החיים. חייבים לעצור אותם".

כתוצאה מההתפתחויות החריפה המחאה שמנהלים פעילי "ישראל נגד משלוחים חיים" והתקיימו הפגנות בארבע ערים שונות בישראל:

באשדוד התקיימה ביום ראשון שעבר (25.6) הפגנה סוערת נגד המשלוחים בכניסה לנמל מול המשאיות שהובילו את העגלים שהגיעו מפורטוגל להסגר. ההפגנה עוררה חילופי דברים קשים ועימותים בין מובילי העגלים לבין פעילי ארגון "ישראל נגד משלוחים חיים".

באילת התקיימה ביום חמישי (29.6), בזמן פריקת אונית הענק מאוסטרליה, הפגנה סוערת בכיכר שליד קניון "מול הים", כמחאה ישירה מול המשאיות שהובילו את העגלים והטלאים מהאוניה להסגר.

ברחבת מוזיאון חולון התקיים שלשום (מוצ"ש) מיצג מחאה של "ישראל נגד משלוחים חיים". הפעילים הדליקו נרות זיכרון לזכר העגלים והטלאים שהובלו לשחיטה ושיתפו את הציבור בתמונות על המחיר המוסרי והבריאותי של המשלוחים החיים.

במודיעין התקיים ב-22.6 ארוע מחאה שכלל הפגנה ומיצג מחאה נגד המשלוחים החיים.

בחיפה התקיים ב-22.6 מיצג מחאה נגד המשלוחים החיים.

די למשלוחי המוות



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS