טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

משטרת ברזיל פשטה על עשרות בתי מטבחיים בחשד לשוחד פקידי ממשל

דודי שטרן 20.3.2017

משטרת ברזיל פשטה על עשרות בתי מטבחיים בחשד לשוחד פקידי ממשל
(צילום: רויטרס)

משטרת ברזיל פשטה ביום שישי האחרון על בתי מטבחיים של שתי חברות הבשר הבינלאומיות JBS ו- BRF, ועל בתי מטבחיים של עשרות חברות נוספות, בעקבות פרשת שוחד של פקידי ממשל שמעמידים בסכנה הכנסות שנתיות של 12 מיליארד דולר לתעשייה.

החקירה, שנמשכה שנתיים וקבלה את השם "מבצע בשר חלש", מצאה ראיות לשוחד של פקחים ופוליטיקאים, על מנת שיתעלמו ממחדלים תברואתיים כמו עיבוד בשר רקוב ומכירת בשר נגוע בסלמונלה. כמו כן, החוקרים מצאו עדויות לזיוף מסמכים של בשר המיועד ליצוא לשווקים באירופה, סין והמזרח התיכון.

בנוסף, משטרת ברזיל גילתה שראשי חזירים רוסקו ועורבבו בתוך נקניקיות, קרטון עורבב בבשר עוף, כימיקלים הוזרקו לבשר על מנת להעלים ריחות של ריקבון, ומים הוספו לבשר על מנת להגדיל את משקלו.

אנליסט של תעשיית הבשר בברזיל אמר בראיון לרויטרס: "מעולם לא ראינו שערורייה כל כך גדולה בענף. זה נורא. הפרשה מכתימה מערכת שלמה שברזיל בנתה במשך שנים."

בשנת 2016, ייצאה ברזיל בשר עוף ב-6.9 מיליארד דולר ובשר בקר ב-5.5 מיליארד דולר, בעיקר לסין ולארצות הברית. מניות חברת JBS ירדו ב-11%, ומניות חברת BRF ירדו ב-7% בבורסה של סאו פאולו. JBS היא יצרנית הבשר הגדולה בעולם, ו-BRF היא יצואנית בשר העוף הגדולה בעולם.

המשטרה עצרה שלושה עובדים של BRF, שני עובדים של JBS ו-20 פקידי ממשל.

משרד החקלאות של ברזיל סגר שלושה בתי מטבחיים, אחד של BRF ועוד שניים של חברה קטנה יותר. מוצריהן של שתי החברות הורדו ממדפי המרכולים.

תעשיית הבשר היא מקור ייצוא גדול של ברזיל, והיא שקועה עמוק ביחסי הון-שלטון. ראשי התעשייה וגם הממשלה חוששים לעתיד הענף, והם מודאגים מכך שהפרשה נחשפה דווקא על ידי ברזיל ולא על ידי המדינות שמייבאות את הסחורה.

לכתבות המקוריות:
Brazil police raid BRF and JBS meat plants in bribery probe (Reuters)
Brazilian Meat Producers Caught in Global Scandal (VegNews)
World's Largest Meat Producer Caught Mixing Animal Heads in Meat and Bribing Government Officials (Mercy for Animals)

עדכון - 23.3.2017:

אתר האינטרנט של העיתון The Marker מדווח, כי ייצוא הבשר של ברזיל צנח ב-99.9%. מדינות רבות, כולל סין והאיחוד האירופי, השעו את ייבוא בשר הבקר והעוף מברזיל. מדינות נוספות הגבירו את הפיקוח.

עדכון - 29.5.2017

שבעה מנהלים מחברת JBS חתמו על עסקת טיעון עם משרד התובע הציבורי הפדרלי, ויישלמו קנס של 70 מיליון דולר. בנוסף, החברה תשתף פעולה עם החוקרים בחשיפת הפשעים, שככל הנראה, מקושרים גם עם נשיא ברזיל, מישל טמר.

עדכון - 16.8.2017

העיתון "כלכליסט" מדווח, כי ארצות הברית הקפיאה ייבוא בשר מברזיל, על רקע "חששות חוזרים ונשנים סביב בטיחות המוצרים המיועדים לשוק האמריקאי". זאת בעקבות פרשת השוחד, שהסעירה את העולם. עד עכשיו נמנעה ארה"ב מלאסור את הייבוא וביצעה בדיקות מיוחדות לטיב הבשר. כעת הודיעו כי חלק ניכר מהבשר לא עמד בבדיקת התקינות.

לכתבה המלאה:
ארה"ב הקפיאה יבוא הבשר מברזיל: "חשש לבריאות הציבור"



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS