טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

תאכיל חתולים - תפוטר

שחף וייסביין (דרך אנונימוס לזכויות בעלי-חיים) 23.5.2016

תאכיל חתולים - תפוטר

מוזיאון הילדים בחולון, המקום החביב והנחמד שכולנו מכירים כמקדם סובלנות ומלמד ילדים גם על כיבוד עולם החי, אוסר על עובדיו להאכיל חתולים. האיסור כה חמור, שעובד שיימצא מאכיל חתולים - יאבד את עבודתו.

העיקר שיש להם "לב" בלוגו...

מוזמנים לכתוב למנכ"ל המוזיאון (או בדף מוזיאון הילדים הישראלי חולון), למחות על המדיניות הפוגענית כלפי עובדים ובעלי חיים כאחד - ולדרוש בנימוס את שינויה: gil@icmh.org.il

להלן תגובתו של גיל עומר, מנכ"ל המוזיאון:

אנו אכן אוסרים על עובדי המוזיאון להאכיל חתולים במתחם המוזיאון. לצערי, החתולים שמסתובבים במתחם נכנסים למסלולי המוזיאון וגורמים להם נזקים כבדים לרבות הטלת הפרשות והמלטות בתוך מסלולי הילדים, מתגודדים לרגלי מבקרים ומעבירים את זמנם במריבות קולניות. קרו כבר מספר מקרים בהם חתולים תקפו עובדים או חשפו כלפיהם שינים באופן מאיים ומפחיד. למרות הצער שבעניין תפקידנו להגן על המבקרים במוזיאון מפני סכנה ברורה ואמיתית.

האכלת חתולי רחוב בשטח המוזיאון בצורה לא מסודרת לא עולה בקנה אחד עם הנחיות המשרד להגנת הסביבה בנושא האכלת חתולים: (מתוך אתר המשרד להגנת הסביבה: הנחיות להאכלת חתולי רחוב)

לאחר שמבצעי עיקור שנעשו על ידי העירייה לא פתרו את הנוכחות המאסיבית של החתולים, הוחלט בהתייעצות עם הווטרינר העירוני, כי לא נעודד אותם להימצא במתחם על ידי האכלתם – וכך אנו נוהגים.

כולנו כאן אוהבי חיות ואין לנו שום כוונה להרע לחתולים. יחד עם זאת אנו לא חושבים שעלינו לעודד אותם להימצא במתחם בו מסתובבים ילדים רבים ע"י מתן מזון באופן יזום.

אז אי אפשר פשוט להגיד לאנשים להאכיל את החתולים בצורה מסודרת ועל פי החוק? או לדאוג שהחתולים לא ייכנסו פנימה לתוך המוזיאון?

מתחם המוזיאון גדול ולא ניתן לסגירה מוחלטת. אני כמובן אשמח ואשתדל גם ליזום תחנת האכלה מחוץ למתחם אבל כאשר אנשים מאכילים אותם ברחבי המתחם נוצרות כל התופעות עליהן כתבתי.

עדכון:

הפרסום הוביל לגל של מחאה, ונציגי עמותת "תנו לחיות לחיות" פנו בנושא להנהלת המוזיאון ולווטרינר הרשותי של חולון, ד"ר ויקטור חדד. לאחר מייל חריף שכתב בנושא הווטרינר הרשותי להנהלת המוזיאון, הפניה השיגה את מטרתה, וב"תנו לחיות לחיות" מעדכנים כי המוזיאון יתיר את האכלת החתולים!

עמותת "תנו לחיות לחיות" כתבו בדף הפייסבוק שלהם:

במחלקה המשפטית של עמותת תנו לחיות לחיות נתקבלה תלונה על כך שהנהלת מוזיאון הילדים בחולון הוציאה הנחיה האוסרת על האכלת חתולים ואף מאיימת בפיטורי עובדים שיאכילו.

מה הופתענו לראות את ההודעה בעיקר לאור העובדה שרק בשנה האחרונה דאגנו לעקר ולסרס את כל החתולים במתחם.

רבה הייתה אכזבתנו שמוזיאון הילדים בעיר שחרטה על דיגלה את המיתוג "עיר הילדים" בחרה להתייחס אל חתולי רחוב במתחם הציבורי כאל מפגע שיש להרעיבו למוות ושכחה שחינוך ילדים מתחיל באהבה לזולת, חמלה, מוסר גם ובעיקר לבעלי החיים.

היועץ המשפטי פנה מיד אל הנהלת המוזיאון והבהיר את החוק והפסיקה בנושא וכן פנה לד"ר ויקטור חדד הווטרינר הרשותי של חולון שמיד טיפל בתלונה והוציא מייל חריף להנהלת המוזיאון וביטל את רוע הגזירה.

אנו מודים לד"ר חדד על פעילותו המהירה וקוראים לכולם לדווח לנו על כל הזנחה / התעללות / הפרה של חוקי צער בעלי חיים.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS