טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

הפגנה מול משרדי אל-על נגד המשלוחים החיים

דודי שטרן 29.2.2016

הפגנה התקיימה אתמול מול משרדי אל-על בשדרות רוטשילד בתל אביב נגד המשלוחים החיים, בהם החברה לוקחת חלק. ענת רפואה, שכבר פעלה בעבר מול אל-על בהקשר של חוות מזור, פנתה אל חברת התעופה והפצירה בה לא לחשוב רק על הכסף. המפגינים השמיעו הקלטות של קול בכיים של העגלים במשלוחים. פעילים חילקו עלוני מידע לעוברים והשבים.

דבריה של ענת רפואה:

שלום אל-על,

אנחנו פה מארגון "ישראל נגד משלוחים חיים", ומה שאתם רואים פה עכשיו, זה יריית הפתיחה של המאבק הציבורי, הישראלי והעולמי נגדכם - עד שתפסיקו להטיס עגלים אל מותם בישראל. אנחנו כאן אולי מעטים כרגע, אבל מהר מאוד אנחנו נהיה גוש ענק גם בארץ וגם בכל העולם. בלב כבד מאוד נצטרך לפגוע במוניטין של אל-על, שחשוב לנו מאוד כישראלים. אנחנו מבקשים ממכם: הקשיבו עכשיו ותשמעו באיזה מסע מטורף אתם לוקחים חלק. אנחנו מבקשים ממכם שתשנו את ההתנהלות שלכם, ותחליטו לצאת מציר הרשע הזה.

אתם אולי לא יודעים, אבל באנו לספר לכם, שמה שאתם עושים זה לוקחים חלק בפרקטיקה איומה ונוראה שהתחילה לפני כמה שנים. במהלכה אתם לוקחים עגלים רכים בני מספר שבועות מאמא שלהם, שנמצאת בהונגריה, ברומניה או בליטא, מעמיסים אותם על משאיות שמביאות אותם בצפיפות בתוך ארגזים במשך למעלה מעשר שעות, עד שהם מגיעים לשדה התעופה. בשדה התעופה הם ממתינים שעות נוספות עד שמסדרים את כל האישורים והניירת ואת כל הבדיקות הווטרינריות. ואז מעלים אותם למטוסים, וכשהמטוס מתחיל להמריא - אתם מכירים את הרעש של המנועים - כי אתם יודעים איך המטוס טס כשאתם יוצאים לחופשה.

אבל העגלים האלה, שכבר עברו עד 14 שעות כשהם מופרדים מאמא, בצפיפות, כשהם בלי מים ובלי אוכל, הם מאוד מפוחדים. במשך ארבע שעות הם לא יודעים מה קורה איתם. גועים. בוכים. פוחדים. משתינים ומחרבנים מרוב פחד אחד על השני. ואז הם מגיעים לשזה התעופה בישראל, ופורקים אותם כאילו היו מזוודות. מעמיסים אותם על משאיות בנמל. נותנים להם לחכות שעות בשביל כל הבדיקות וכל הניירת. הם עדיין בלי מים, בלי אוכל ובלי אמא. מפוחדים. סובלים. ואתם לא רואים אותם ממטר.

ואז מסיעים אותם לתחנת הסגר לעוד שמונה ימים. ואחרי זה מעבירים אותם לרפתות, שם מפטמים אותם. ואז מביאים אותם אל המשחטות של תנובה ושל דבאח, ואז הם מגיעים לסופרמרקט כשהם ארוזים באריזות עם תווית "בשר טרי".

למה אל-על, סמל בשבילנו, סמל של מדינת ישראל, למה אתם חייבים לקחת חלק במסע הנוראי הזה? אנחנו דורשים ממכם עכשיו, לפני שמתחיל החרם העולמי, דברו איתנו. תשקלו בחיוב להפסיק את זה. הפסיקו להטיס עגלים אל מותם.




















הפעילה דנה קסידי שלחה הודעה לאל-על דרך פייסבוק בזו הלשון:





טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS