טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

פעולה בחווה לפיטום עגלים בכפר ויתקין

דודי שטרן 2.12.2015

כארבעים פעילים של החזית לשחרור בעלי חיים התבצרו אתמול (יום שלישי) משעה 11:30 ברפת לפיטום של עגלים זכרים מתעשיית החלב של חיים זרי בכפר ויתקין במחאה על תנאי הכליאה של העגלים במקום. שמונה מהם קשרו עצמם לכלובי העגלים. כוחות משטרה ומשמר הגבול הגיעו למקום.

החזית לשחרור בעלי חיים עוקבת אחרי חוות הפיטום של חיים זרי מזה כשנתיים, במהלכן הוגשו שתי תלונות למשרד החקלאות על הזנחה והחזקת עגלים בניגוד לחוק. השינויים אותם ביצע זרי בחווה הינם מינוריים ועדיין ניתן להבחין בקלות שהעגלים מוחזקים בתנאים לא ראויים.

הכלובים בחוות הפיטום אכולים מקורוזיה ושבורים. המרבץ לא מאוזן והם מתקשים לשבת או לשכב עליו. כלי המים של העגלים היו ריקים, המתחם מלוכלך, מוזנח מאד ולא מתוחזק כלל, כמו כן נמצא במקום גג אסבסט שבור. העגלים הצעירים מוחזקים בכלוב בגודל גופם אשר מונע מהם את האפשרות להסתובב, כמו כן הם מוחזקים מרוחקים האחד מהשני מה שמונע מהם אינטראקציה ומגע. הסיבה לכך היא שבישראל יש ריבוי של מחלות ולכן מפרידים ביניהם על מנת למנוע הדבקה. בחוות הפיטום של זרי תנאים סניטרים גרועים במיוחד והוא כבר הודה בעבר כי יש אצלו אחוז תמותה גבוה.

פעילי החזית: באנו להגן על בעלי החיים. הם אינם יכולים להגן על עצמם. אנו דורשים את התערבות הרשויות בסגירת המשק. החזית לשחרור בעלי חיים תהיה בכל מקום ובכל זמן – עד אחרון הכלובים.

במהלך שהות הפעילים בחווה אחד הרפתנים שהגיע למקום ניפץ את מכשיר הטלפון הסלולרי של אחת הפעילות. הוגשה נגדו תלונה במשטרה. כמו כן האירוע תועד. הפעילים דרשו מהמשטרה להביא את יחידת הפיצוח של משרד החקלאות, שבסופו של דבר הגיעה למקום. רק לאחר מכן הסכימו הפעילים לעזוב את החווה בלב כבד. הדבר הובא לידיעת משרד החקלאות על ידי עורך הדין של עמותת תנו לחיות לחיות וכן הוגשה תלונה על ידו.

הפעילים עזבו בשעה 17:00. הפעולה הסתיימה ללא מעצרים.

לאחר עזיבת החווה, הפעילה, שמכשיר הפלאפון שלה נופץ, ניגשה לתחנת המשטרה שדות להגשת תלונה, במהלך שהותה שם עוכבה לחקירה, שוחררה בערבות עצמית וקיבלה ציו הרחקה מכפר ויתקין ל 14 יום ואיסור יצירת קשר עם ה"קורבן" חיים זרי.


צילום: דודי שטרן


צילום: דודי שטרן


צילום: דודי שטרן


צילום: דודי שטרן


צילום: דודי שטרן


צילום: דודי שטרן


צילום: דודי שטרן


צילום: דודי שטרן


צילום: רועי שפרניק


צילום: רועי שפרניק





טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS