טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

תל אביב טבעונית - רשימה חדשה רצה למועצת העירייה

צוות טבעוניוז 28.6.2018

תל אביב טבעונית - רשימה חדשה רצה למועצת העירייה

רשמו ביומן: ב-30 באוקטובר תתקיימנה בחירות למועצת עיריית תל אביב-יפו. רשימה חדשה בשם תל אביב טבעונית מבקשת ליישר קו עם כל העשייה הענפה בתחום הטבעונות בעיר ועם העירייה.

לכבוד ההכרזה על הרשימה החדשה, ראיינתי את המייסד שלה, עומר שלו.

מה הביא אותך להקים את הרשימה? מי נמצא בה חוץ ממך? מהן המטרות שלה?

הכל התחיל להתבשל לפני כשנתיים כשהתחלתי לנסות לעניין חברי מועצה בעירייה ביוזמות שקשורות לטבעונות. כל פעם שהיתה מגיעה כתבה מהעולם שמתלהבת מכמה טבעונית היא תל אביב הייתי מפנה לגורמים בעירייה. זה הוביל למספר פגישות, בעקבותן התחלתי לפתח רעיונות שאימצתי ממה שנעשה לקהילה הגאה (שאני נמנה על חבריה) על ידי העירייה. ככה התחילו התכנונים, אבל המרחק בין התכנונים למעשה היה רחוק. לצערי לא הרגשתי הירתמות אמיתית בתוך העירייה. בסופו של דבר הגעתי להכרה שכמו שדברים התחילו לזוז לקהילה הגאה רק אחרי שנכנסו חברי מועצה גאים, ככה רק כניסה של חברי מועצה טבעונים תעשה את העבודה.

אחד הפרוייקטים המרכזיים שניסיתי ליזום היה הקמה של מרכז טבעונות - מקום שיהווה בית לטבעונים ולטבעונים שבדרך, ושתהיה כתובת לכל היוזמות והרעיונות שאיתם אפשר לקדם את הטבעונות בתל אביב. הלכתי לכל הארגונים מכל הקשת הטבעונית ורתמתי את כולם לרעיון. ואז הלכתי איתו לעיריה. דברים לא זזו. והנה הגיעו ימי בחירות, גיששתי לראות האם מישהו מהקהילה הטבעונית מתכוון לרוץ למועצה, וכשלא מצאתי כזה אז החלטתי להריץ את עצמי.

אני צלם ועורך וידאו פרילנס והתפקיד הוא התנדבותי, אבל לא רציתי לראות את מערכת הבחירות הזאת עוברת בלי ניצול הסיטואציה לקידום הטבעונות אז פשוט קפצתי למים. התחלתי לברר מה עושים ולראות מי יכול להצטרף אלי והתחברתי לכמה נשים, כל אחת מוכשרת ואמביציוזית בתחומה (ואני עדיין מעדיף לא לצאת עם השמות באופן רשמי כי דברים עדיין בהתהוות) אבל אם נצליח להכניס את כולנו למועצה זה יהיה פשוט פנטסטי.

זה הכל תלוי עד כמה נצליח לרתום את הקהילה הטבעונית. וזה יהיה לא פשוט. ההערכה היא שיש כ-25,000 טבעונים בתל אביב, ואנחנו צריכים כ-4,000 קולות על מנת להכניס חבר מועצה. אני מקווה ומאמין שנצליח לשכנע מספיק טבעונים שהפעם הגיעה תורה של הטבעונות להיכנס לתמונה בכל הקשור לעירייה של 'בירת הטבעונות העולמית'.

לא רק הטבעונים הם קהל הבוחרים הפוטנציאלי של תל אביב טבעונית, כי בנוסף ליוזמות הרבות בתחום קידום הטבעונות, כמו הקמת מצעד טבעונות או קמפיין תיירות נכנסת ועוד שלל יוזמות, אנחנו נרצה לטפח גם את אוכלוסיית הכלבים והחתולים, לדחוף את העירייה לבצע מערך מקיף ורציני של עיקורים וסירוסים של חתולי הקהילה, בכל רחבי העיר, נדאג לסרס ולעקר גם את אוכלוסיית התנים שליד פארק הירקון, נטפל בסוסים, בעורבים, נוודא שכל פינות החי בבתי הספר יופסקו ושתתקדם התוכנית להעתקת חיות הבר מהמכלאות שבפארק הירקון, ועוד.

גם בתחום של איכות הסביבה נפעל להגברת המודעות על שמירה על הסביבה, הגברת המחזור, מניעת זרימת שפכים ושאר מזהמים, טיפוח העצים והגינות ועוד. כי בעצם כל התחומים האלה נושקים לתחום הטבעונות. אנחנו גם ננסה להגיע לא רק למי שכבר אימץ במלואו את אורח החיים הטבעוני אלא גם את כל התושבים שגם אם הם לא ממש טבעונים הם לגמרי מבינים את דרך וחשיבות הטבעונות ובמיוחד את החיבור המתבקש של הטבעונות עם תל אביב. לדעתנו, יש הרבה מאד תושבים שחושבים כך. יותר מהטבעונים עצמם. אם נצליח לשכנע את כולם להרתם למהלך ולתת את קולם בקלפי, אז חמש השנים הבאות יכולות להיות מאד מרגשות בתחום קידום הטבעונות.

אני מקווה שהקהילה הטבעונית תירתם ותעזור בתהליך כי רק בעזרתם של הרבה מתנדבים הקמפיין הזה יצליח. יש עוד כמה שלבים בדרך. עכשיו יצאנו עם ההכרזה, אנחנו תופרים עכשיו קמפיין מימון המונים שיאפשר לממן את ההרפתקה הזו. רק על בסיס ההצלחה שלו נוכל להרים קמפיין בחירות טוב.

בעצם, הטבעונות עומדת פה על הפרק והטבעונים עומדים פה למבחן האם יש מספיק טבעונים בתל אביב שיכניסו את הטבעונות לעירייה.

אני ממש מקווה שכן כי אחרי הכל, זאת העירייה שמגלגלת 4 מיליארד שקל בשנה. העיר כבר קטפה תארים בתחום הטבעונות בקנה מידה עולמי, אז הגיע הזמן לעשות את החיבור של הטבעונות עם העירייה ולקדם את התחום לשלב הבא. זה יהיה מעולה לעיר ומעולה לטבעונות.

ספר לי עוד על התכניות שלך במועצת העיר.

חשוב לי להבהיר, כי אמנם קוראים לרשימה 'תל אביב טבעונית', אבל אנחנו לא מתכוונים לנסות לגרום לכל תל אביב להפוך לטבעונית. מבחינת מי שכן מעוניין בדרך צמצום המזון מהחי לכיוון הטבעונות אז אנחנו נעשה לו דרך קלה ונוחה יותר. נפתח יוזמות לטבעונים. נקדם פתיחה של מרכז טבעונות שיהיה הבית של הטבעונות, עם מסעדה ואודיטוריום, חדרי פעילות ואדמיניסטרציה. המקום יהיה החיבור של העירייה עם הארגונים הקיימים, יפתח את תחום הטבעונות על שלל האספקטים שבו - תרבות, ספורט, נוער טבעוני, כנסים, חגים, מרכז יעוץ קולינרי ועוד.

בנוסף יקודמו מיזמים מוניציפליים גדולים כגון פתיחת מסורת של מצעד טבעונות שנתי גדול וילווה בקמפיין תיירות נכנסת, כנסים בינלאומיים, שיתופי פעולה עם הארגונים למען בעלי החיים, חיבור לעשייה הקיימת בעירייה בתחום שמירה על איכות הסביבה, וככלל - בעיריית תל אביב תהיה כתובת ברורה לטבעונים ולטבעונים שבדרך.

דף הפייסבוק של הרשימה



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS