טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

חלבונים אלטרנטיביים - כבר היום יש לנו את מה שאנחנו צריכים

צוות טבעוניוז 6.1.2021

חלבונים אלטרנטיביים - כבר היום יש לנו את מה שאנחנו צריכים
קטניות. מקור: Pixabay

אתמול בבוקר התקיים ובינר בנושא הזדמנויות למחקר ופיתוח בתחום החלבונים האלטרנטיביים. באירוע דיברו מספר מדענים ונציגים של גופים שונים אודות ההתקדמויות בתחום המזון שאיננו כרוך בניצול מסיבי של חיות. המטרה של גופים אלו היא להנגיש לצרכנים מגוון רחב של 'חלבונים אלטרנטיביים' במחירים זולים, במטרה להקטין עד כמה שניתן את הנזקים שנגרמים לאיכות הסביבה, לשפר את בריאות הציבור ולמנוע סבל של בעלי חיים.

כשאנשים חושבים על 'חלבונים אלטרנטיביים', האסוציאציות המיידיות שעולות להם הם מוצרים טבעוניים דמויי מוצרים מן החי ובשר מתורבת. מוצרים אלו יקרים, ובשר מתורבת טרם יצא לשוק (מלבד במסעדה אחת בסינגפור). אלא מה, שמוצרים אלה הם רק קצה הקרחון של תחום המזון המדובר. בואו נודה באמת: כבר היום יש לנו שפע 'חלבונים אלטרנטיביים' זמין בכל מרכול במחיר לכל כיס.

בכל מרכול, הן באזור המרכז והן בפריפריה, ישנם דוכני ירקות ופירות ומדפים מלאים בדגנים, אגוזים, קטניות ושאר מוצרים צמחיים. מוצרים אלו באים במגוון צורות, אם בצורה גולמית, קמחים, מבושלים בפחיות שימורים וכולי. מבחינת המחירים, רובם ממש אינם יקרים. ניקח לדוגמה קטניות - שהן מקור ידוע לחלבון: קטניות מבושלות בפחיות שימורים נמכרות בסדר גודל של מחיר של 11 שקלים לקילוגרם, ובשר, לעומת זאת, נמכר בסדר גודל של 50-150 שקלים לקילוגרם או אפילו יותר.

בישראל ובעולם כולו ישנם אנשים רבים שהוציאו מהתפריט שלהם את המוצרים מן החי. אנשים אלו נהנים משפע של מוצרים ומאכלים מן הצומח. הבריאות שלהם טובה, והמחושבים כלכלית ביניהם נהנים מסל מזון זול יותר מסל מזון של אוכלי-כל. מגוון המוצרים הצמחיים כיום מאפשר לכל אחד למצוא את המוצרים הערבים לחיכו.

אז למה אתם מחכים, בעצם? אינכם צריכים לחכות לגילויים מדעיים מסעירים או לפיתוחים טכנולוגיים מלהיבים. גם אתם, כמונו הטבעונים, יכולים להוציא מתפריטכם כבר היום את המוצרים מן החי ולחיות חיים מוסריים, בריאים ואקולוגיים. אם הנכם זקוקים לעזרה, אתם מוזמנים לפנות למספר גורמים שישמחו לעזור לכם בהתנדבות, כפי שמפורט בכתבה הבאה:

איך לעבור לטבעונות ולהישאר בחיים



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS