טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

יום הטבעונות העולמי 2020: טבעונות קרובה מאי פעם אל לב הקונצנזוס

צוות טבעוניוז 1.11.2020

יום הטבעונות העולמי 2020: טבעונות קרובה מאי פעם אל לב הקונצנזוס

היום, ה-1 בנובמבר 2020, אנו מציינים כמדי שנה את יום הטבעונות העולמי. היום ניתן לומר בביטחון מלא, כי טבעונות קרובה מאי פעם אל לב הקונצנזוס.

עם 5% טבעונים בישראל (מספר שכבר איננו מעודכן, וסביר כי הוא גבוה יותר כיום), כ-7% צמחונים ובין 35% ל-40% מפחיתנים - לפחות מחצית מהישראלים מבינים כי ניצול בעלי חיים למטרת מוצרי צריכה הינו הרגל מגונה. בארצות הברית ישנם 3% טבעונים, 3% צמחונים וכ-30% מפחיתנים, ובמדינות נוספות כמו גרמניה, בריטניה וצרפת המספרים דומים.

יש לציין כי 'מפחיתנים' מתפרשים על מנעד גדול, שבקצהו האחד אנשים שנמנעים מבשר יום אחד בשבוע ובקצהו השני אנשים שהם כמעט טבעונים - ששוברים טבעונות פעם בשבוע או אפילו בתדירות נמוכה מזה.

טבעונות נמצאת במגמת עלייה לפחות מאז תחילת העשור, אך 2020 הפכה לשנה מיוחדת בעקבות השינויים בזמינות מוצרי צריכה בגלל משבר קוביד-19 ולאחר שארגון המזון והחקלאות העולמי פרסם דו"ח ובו כתב כי לראשונה מזה 58 שנים ישנה ירידה בצריכת הבשר העולמית - כבר שנתיים ברציפות.

מוצרים טבעוניים נהיים מגוונים יותר וזמינים יותר בשוק בהתמדה בעקבות העלייה המתמשכת במכירותיהם. מומחים מנבאים כי מגמה זו תימשך.

לעומת זאת - תעשיית בעלי החיים ממשיכה לספוג הפסדים, ויותר ויותר מומחים ממגוון תחומים מנבאים את סופה הקרב. מתי בדיוק יהיה הסוף? אין על זה הסכמה, אך ההערכה האופטימית היא כי תעשיות הבקר והחלב יקרסו עד שנת 2030.

מי שמעוניין לעבור לטבעונות אך מתקשה בזה מוזמן לקבל עזרה מבשלנים, דיאטנים ומומחים נוספים דרך אתגר 22, פרויקט 365 ודרכים נוספות.

למרות שניתן ליהנות מתזונה טבעונית מלאה, מאוזנת ובריאה עם חומרי גלם כמו ירקות, פירות, קטניות, דגנים ואגוזים - ניתן גם ליהנות ממגוון חסר תקדים של מוצרים טבעוניים יחודיים, כאשר הנפוצים ביניהם נמצאים כמעט בכל מרכול בארץ. בין המותגים הנפוצים ניתן למנות את תנובה Alternative, זוגלו'ס, ביונד מיט, VEGA, מאמא קיו, טבעול (חלק מהמוצרים) ועוד רבים וטובים.

אניני טעם שמחפשים מותגי בוטיק עם טעמים מיוחדים יכולים למצוא כאלה. אוטופי, יצרנית מעדני האגוז דמויי הגבינות הקימה לאחרונה אתר חדש, ובו מידע מפורט על מגוון המוצרים ודרכי הרכישה. בקרוב תיפתח באתר חנות מקוונת. מרשמלי, הממתק הייחודי שחזר לאחרונה לפס הייצור, בונה את המיתוג שלו והתחדש בשבוע שעבר עם לוגו חדש.

אין ספק שבשנת 2020 אפשר בקלות ובכיף להימנע מגרימת סבל לבעלי חיים, לשפר את הבריאות ולהפחית את הנזקים האקולוגיים מבלי להתפשר על הטעם ואיכות החיים על ידי מעבר לטבעונות.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS