טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

לאכול כל הדרך לתחלואה

דודי שטרן 16.7.2017

לאכול כל הדרך לתחלואה

כתבה שנכתבה על ידי העיתונאי והסופר כריס הדג'ס, זוכה פרס פוליצר, ופורסמה באתר Truth Dig, מסבירה שהנזקים הבריאותיים של מוצרים מן החי ידועים לממשל האמריקאי מזה עשרות שנים, ושקשרי הון-שלטון-מזון קיימים בארצות הברית כבר יותר מארבעים שנה.

כבר בחודש יולי, שנת 1976, ערכה הוועדה לתזונה בסנאט האמריקאי, בראשה עמד הסנטור ג'ורג' מקגוורן, שימועים שכותרתם הייתה "תזונה שקשורה למחלות קטלניות". הוועדה שמעה מרופאים, מדענים ותזונאים על הקשר שבין התזונה האמריקאית לבין מחלות כמו סוכרת, מחלות לב וסרטן. שישה חודשים מאוחר יותר, פרסמה הוועדה את "מטרות התזונה של ארצות הברית", שנודעו בשם "דו"ח מקגוורן". הדו"ח דחק באמריקאים להפחית בצריכת הבשר, הביצים, שומן החלב ושאר מקורות הכולסטרול.

כשהדו"ח התפרסם, מקגוורן אמר: "העובדה, בפשטות, היא, שהתזונה שלנו השתנתה באופן קיצוני ב-50 השנים האחרונות. שינויים תזונתיים אלו מהווים איום על בריאות הציבור כמו עישון. צריכת יתר של שומן, מלח וסוכר נקשרים ישירות למחלות לב, סרטן, השמנת יתר, שבץ ומחלות קטלניות אחרות. בשורה התחתונה, שישה מתוך עשרת גורמי המוות הנפוצים בארצות הברית קשורים לתזונה. חברי הממשלה מחויבים להכיר בכך."

התגובה לדו"ח הייתה מהירה ואכזרית. תעשיות הבשר, הביצים ומוצרי החלב הפעילו לובי שהצליח לבטל אותו. הם ביימו שימועים חדשים, עם 24 מומחים מטעמם, ופרסמו דו"ח חדש בדצמבר 1977. המהדורה השנייה של הדו"ח התעקשה, שבשר, עוף ודגים הם מקור מצוין לחומצות אמינו הכרחיים, ויטמינים ומינרלים. הוועדה לתזונה פוזרה, וסמכויותיה הועברו לוועדת החקלאות. בעיתון The New York Times נכתב: "ועדת החקלאות דואגת ליצרני המזון, לא לצרכנים, ובטח לא לנזקקים ביותר." הסנטור מקגוורן הועמד לבחירה מחדש בשנת 1980, והפסיד לרפתן עשיר שייצג את תעשיית הבשר.

לכתבה המקורית:
Eating Our Way to Disease

המצב בישראל איננו שונה: המלצות התזונה שניתנות ומתפרסמות בארץ, גם בשם משרד הבריאות, מערכת הבריאות ודיאטנים רבים, מוכתבות על ידי לובי חזק של תעשיית המוצרים מן החי, כפי שניתן ללמוד מההרצאה הון שלטון מזון.

לקריאה נוספת: שקר מועצת החלב והאמת שידועה לכל



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS