טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

ראיונות לקראת כנס שחרור בעלי חיים השני

דודי שטרן 5.7.2017

ראיונות לקראת כנס שחרור בעלי חיים השני

לקראת כנס שחרור בעלי חיים השני, קיימתי ראיונות עם כמה ממשתתפי הכנס: טל גלבוע, רועי שפרניק, יורי ירמקוב, רעיה יחזקאל, צבי גולדין, קרן נאור, לילך עופר, אייל שמשי. מה מצפה לנו בכנס? במה הוא יהיה שונה מהכנס הקודם? איך הוא ישפיע על העתיד?

טל גלבוע

לפני כמעט ארבע שנים הקמנו את החזית הישראלית לשחרור בעלי חיים. התחלנו 15 אנשים בלחץ. מאז היה יעד ברור, שהחזית חייבת להיות גדולה ועצמאית. מה שזה אומר, זה שאנשים לבד פותחים תאים ומתעסקים בעיר שלהם. זאת אומרת, שלא נזיז הפגנות ממקום למקום, אלא שתשתית העשייה תהיה עצמאית. התשתית הזאת נבנתה בדם, יזע ודמעות. זה אומר הרבה כסף, ופעולות רבות. להראות איך עושים את זה. היום אנחנו מספקים תשתית לכל תא שמתרומם בישראל. זאת ההתחלה וההקדמה של כל הסיפור הזה.

הציפיות והמטרות הן מאוד ברורות: לייצר עוד אקטיביסטים. להרחיב את השורות ולעבות אותן. שבכל מחאה, בכל פעולה, בכל שתיקה רועמת יהיו מאות אנשים. שהמסר ימשיך לחלחל מתחת, מהשטח. פוליטיקה היא בסופו של דבר פלומבה, חותמת, שעושה מה שהעם רוצה. זה לא עובד הפוך. העם צריך לרצות טבעונות. הם לא יכולים לרצות, או לדעת לרצות נכון, אם הם לא יודעים את האמת, והאמת היום מאוד מוסתרת. היא לא קיימת כמעט. התשתיות והתקציבים נמצאים בידיים של התאגידים, ולא בידיים שלנו.

כמו שעשינו עבודה נפלאה בכמעט ארבע שנים, ככה נמשיך להגדיל את זה. המטרה היא להראות שאפשר לעשות אקטיביזם בכל דרך. זה סופר חשוב וקריטי. המטרה היא להראות את סוגי האקטיביזם. הולכים להגיע 800 אנשים, שאנחנו לא יודעים כמה הם חשופים לפעילויות החזית. להראות להם מה אפשר לעשות. איך אפשר להתקדם.

הכנס הזה הולך להיות שונה בזה שהולך להיות מזגן מעולה. זה דבר ראשון. דבר שני, הכפלנו את כמות האנשים. בכנס הקודם היו בין 400 ל-450 אנשים. הפעם צפויים להגיע 800. היום אנחנו בליגה של הגדולים. החלום שלי היה לעשות כנס שחרור בעלי חיים בישראל כבר לפני כמה שנים, אבל אז זה התמוסס, כי זה נהיה הפנינג, במקום יום שמלמד אקטיביזם. המטרה הייתה לחזור לדבר הזה, ואני שמחה שחזרנו לזה.

אנחנו צריכים להביא את הבשורה לכמה שיותר אנשים. שכמה שיותר אנשים יהיו בקהל. אין לי ספק שמחר יהיה רונן בר הבא, גארי יורופסקי הבא, אופיר בן חמו הבא. יש כל כך הרבה אקטיביסטים מטורפים שרק צריך ללמוד מהם מה לעשות. אנשים לא מבינים, שהאופרציה של החזית ושל קירות שקופים, שנראית להם כמו כלום עבודה, היא התעסקות של 24 שעות ביממה. אנחנו צריכים לגייס את האנשים האלה לעזור לנו בפרויקטים הכי משמעותיים היום בישראל. צריך לטבען בני אדם. צריך לעשות המון הסברה. כשבן אדם ייתקל בהסברה בסופר, בחנות ובכל מקום אחר, הוא כבר לא יוכל להתעלם מזה. גם זו אחת המטרות.

הכנס ישפיע על עתיד האקטיביזם בישראל בצורה מאוד ברורה: אנחנו רק התחלנו. מה שהיה עד עכשיו היה רק משחק מקדים. המטרה היא להחיל את זה על כמה שיותר אנשים. אם עד עכשיו היינו 200 איש בשתיקה רועמת, אז שיהיו 500. אם אנחנו הולכים לעשות חסימה בזוגלובק, שיהיו 1,000. זו השורה התחתונה של כל הדבר הזה: להיות כוח אזרחי חזק שמוחה נגד תעשיית המוצרים מן החי, תעשיית ניצול בעלי החיים ובכלל - שחרור בעלי חיים. נקודה.

הדבר היחיד שהייתי רוצה להגיד לקראת הכנס, זה שאני מאוד מתרגשת. אני לא מאמינה שהגענו לרגע הזה. כל שנה אנחנו רק עולים וקופצים מדרגות. בחיים לא חשבנו שהדברים האלה יהיו שלנו, ביוזמתנו ובאחריותנו. אני מגלה שאי אפשר לעצור רעיון שהגיע זמנו. זה הרעיון: שחרור בעלי חיים.

רועי שפרניק

מה הציפיות שלך לקראת הכנס?

דבר ראשון, מבחינתי זה יום חג. מספר המשתתפים בכנס השנה הוא יותר מכפול ממספר המשתתפים בכנס בשנה שעברה. זה הישג של התנועה. התנועה גדלה. כל הפרויקטים מתעצמים. יותר ויותר אקטיביסטים נכנסים למעגל העשייה. אני מרוצה מהסיפור הזה גם באופן אישי וגם ברמת התנועה. בתקווה שכל שנה נכפיל את עצמנו.

מה המטרה של הכנס מבחינתך?

זה יום לאקטיביסטים שמאפשר להם להתכנס אחרי עשיה, גם כאלה שעובדים כל השנה. הם יכולים לשבת, לנוח, להקשיב, לעכל, להכיל, לספוג דברים חדשים וליהנות. באים הרבה חדשים, בתקווה שנחשול האקטיביזם יציף אותם ישר פנימה.

איך הכנס הזה יהיה שונה מהכנס הקודם בשנה שעברה?

זה לא שונה. זה חלק מהתקדמות טבעית שעושה הרבה בעשייה הישראלית. אנחנו כבר חלק מהמרקם של החברה הישראלית. אנחנו כבר לא תופעת שוליים נעלמת. אנחנו בלב המיינסטרים ובלב החברה הישראלית.

איך אתה רואה את העתיד אחרי הכנס?

יש לנו קלפים מנצחים ביד. עשייה בשטח. מיצגים, הרצאות, מחאות, כלי הסברה מעולים, השפה הבלתי מתפשרת. ככל שיותר אנשים ייקחו חלק בפרויקטים, ככה אנחנו ננצח. ככה נדחק את הזוועות לשוליים. כמו בפוטבול, כולנו ביחד נותנים מכה חזקה לתעשייה הזאת. אנחנו בריונים. אי אפשר לבוא כמו דובוני אכפת לי. אנחנו צריכים להיות בלתי מתפשרים. לא אלימים, אבל בלתי מתפשרים. אנחנו לא מתפשרים על חיים של מישהו.

יש לך עוד משהו שאתה רוצה להגיד באופן כללי?

אני מאוד שמח מהכנס הזה. אני רואה בעיניים שלי התפתחות אדירה בשנים האחרונות. אני רואה אקטיביסטים מהממים צומחים, מרימים יוזמות, לוקחים חלק וגדלים עם המהפכה. אנשים מקבלים משמעות לחיים באופן אישי. אין דבר יותר יפה מזה. גאווה.

יורי ירמקוב

אני מצפה שמהכנס הזה מערך האקטיביסטים בישראל יגדל ובחזית בפרט. אנחנו בזמן קריטי של המהפכה וצריכים להרחיב את השורות. מבחינתי מטרת הכנס היא יצירת אקטיביזם. לתת פוש לאנשים שעדיין לא יודעים איך, לספר מהניסיון של פעילים ותיקים ולהוות השראה לאלה שמתחילים. אני בטוח שמהכנס יצאו אקטיביסטים רבים עם כלים לדרך ואנחנו נתקדם עוד צעד בשלב של שבירת החומה של התעשייה. אני מאוד מתרגש לספר על הדרך שלי כאקטיביסט ועל החוויה המטלטלת שעבדתי בתור סמוי בתעשייה. אנחנו זקוקים לתחקירנים נוספים, וכולי תקווה שאחרי הכנס יצטרפו אלינו כמה.

"החוויה המטלטלת" שיורי עבר הייתה עבודה במשך שלושה חודשים תוך תיעוד סמוי במדגרת עופות לבשר ולביצים, בו נחשף סבלם הרב של אפרוחים בני יומם. לצפייה בתחקיר: קבוצת יבנה - גודל הזוועה נחשף

רעיה יחזקאל

הציפיות שלי הן אולם מפוצץ באנשים נחושים שרוצים לעשות יותר למענם. מטרת הכנס מבחינתי היא לייצר עוד אקטיביסטים שיצטרפו לצבא שחרור בעלי החיים. הכנס יהיה שונה, לדעתי, מבחינת כמות האקטיביסטים שגדלה ועימה המודעות שמתעצמת מיום ליום בשטח ובכלי התקשורת השונים. חשיבות הכנס היא הפגנת הכוח - אנחנו לא עוד עשרות פעילים אלא צבא של מאות מהצפון ועד הדרום שלא מחכים אלא קמים ועושים. הכנס ישפיע בכך שיעודד עוד עשייה ויוזמות חדשות, התעוררות ופעולה. הייתי רוצה לומר שאני ממש מתרגשת. הולך להיות כנס עוצמתי ביותר.

צבי גולדין

מטרת הכנס היא לעורר אקטיביזם ולהחדיר מוטיבציה ותודעה חדשה. הכנס השני יעביר מסרים יותר ברורים. הוא גדול יותר ומרשים יותר, סוג של מעבר אל השלב הבא. החשיבות של הכנס היא בעצם חשיבות החזית, ותנועת החזית היא קריטית לקיום מהפכה טבעונים בארץ. הכנס יעורר אקטיביזם ויביא להבנת המטרות ביניים שיש בדרך לפני המטרה הסופית שהיא שחרור מוחלט. אי אפשר להציב מטרה אחת סופית, כי זה נראה רחוק, מתיש ומייאש, לכן עלינו להציב מטרות ביניים ולהשיג מטרה מטרה. לומר שעלינו החובה להפוך מהר ממאות לאלפים ומעבר.

קרן נאור

מה הציפיות שלך לקראת הכנס?

שכל אחד יבין שהמהפכה בידיים שלו.

מה המטרה של הכנס מבחינתך?

מטרת הכנס לייצר עוד עשיה, עוד אקטיביסטים, להמשיך להגדיל את שורות החזית, שורות המאבק בישראל. בכנס יינתנו כלים מכיוונים שונים לצרכים הרבים שעולים במאבק במטרה להוביל לעשיה יעילה ויציבה לאורך זמן.

איך הכנס הזה יהיה שונה מהכנס הקודם בשנה שעברה?

טוב, אי אפשר להתעלם מהכמות של הכיסאות שהכפילה ואף כמעט שילשה את עצמה. אין דבר יותר מרגש מהידיעה שעוד ועוד אנשים איכותיים מצטרפים לשורות החזית, שהיא כיום התנועה הכי משפיעה ובולטת בקהילה הטבעונית בישראל. ההתפתחות שלנו מכנס לכנס היא כמו מראה המשקפת את ההתקדמות המאבק בישראל וזה דבר מעצים ומספק.

מהי החשיבות של הכנס?

במילה אחת - עשיה. מי שרוצה לעשות, מקומו בכנס הקרוב שיאחד את כל האקטיביסטים הכי משפיעים במקום אחד. מרגשת המחשבה לשבת באולם אחד עם אנשים, שגם אם אתה לא מכיר אותם אישית, אתה יודע שהם עשו את אותה בחירה כמו שלך, הבחירה לעבור לאורח חיים מוסרי, לקחת חלק אקטיבי במאבק ושותפים לאותם אתגרים אישיים.

איך ישפיע הכנס על עתיד האקטיביזם למען בעלי החיים?

עוד ועוד ועוד אנשים שבוחרים ליידע, להפגין, לכתוב, לדבר ולפעול בכל דרך אפשרית כדי להפסיק את הרוע הזה שמתרחש בכל שנייה נתונה. עד למסה קריטית, עד לשחרור מוחלט!

מה היית רוצה לומר לקראת הכנס?

אנחנו לקראת יום מרגש, מעצים ומרתק! אבל מה שחשוב באמת זה היום שאחרי - שכולנו רק נמשיך לעשות ולקדם את המאבק. האקטיביזם הוא אורח חיים של עשיה, של אנשים, של תיקון ושל תקווה! תאמינו במהפכה ותאמינו בעצמכם! יש לכם כוח לעשות ולשנות!

לילך עופר

מהן הציפיות שלך לקראת הכנס?

הציפייה הכי גדולה שלי היא ההון האנושי. ההתעצמות של תנועת החזית לשחרור בעלי חיים זה הדבר הכי חשוב למהפכה.

מה מטרת הכנס מבחינתך?

המטרה מבחינתי דומה לציפייה - שכל מי שיושב בקהל יקבל החלטה שהוא מתחיל לפעול. מאות אנשים שדורשים ועושים שחרור מוחלט בכל סוג אקטיביזם שהוא בין אם בשטח ובין אם ברשת.

במה יהיה הכנס הזה שונה מהכנס הראשון?

קודם כל הכנס הזה עצום. הכפלנו את כמות האנשים. אם בכנס הקודם ברובו היינו הגרעין שברובו כבר מכיר ויודע את העשייה של החזית, אז בכנס הזה יש רבים וטובים שעדיין לא נחשפו או לחילופין נחשפו רק דרך הרשת ובכנס לראשונה יראו ויחוו - שחרור בעלי חיים.

מהי החשיבות של הכנס?

חשיבות עצומה בגיוס פעילים (כמו שכבר שכבר רשמתי), חשיבות עצומה בהעברת המסר של החזית - שחרור מוחלט בלתי מתפשר, חשיבות נוספת היא הוקרת תודה - בכנס אנחנו מוקירים תודה לכל הפעילים שלנו בכל הארץ ומסתכלים רגע אחד לאחור על מה שכבר עשינו ומשם אל עבר העתיד על מה שצפוי לנו.

איך ישפיע הכנס על עתיד האקטיביזם למען בעלי החיים?

השפעתו של הכנס עצומה. לאחר הכנס הקודם יצאו פעילויות חדשות ואקטיביסטים חדשים, והשנה הזאת הייתה מפוצצת עשייה, במטרה שזה יוכפל. עשיה למען שחרור מוחלט של בעלי חיים - צועדים יחד לכיוון מסה קריטית.

מה היית רוצה לומר לקראת הכנס?

אני ממש מתרגשת אחרי חודשים של הכנות.

אייל שמשי

החזון של החזית לשחרור בעלי חיים הוא הקמת תאי פעילות בכל עיר ועיר בישראל - אלפי פעילים שמכסים את כל הארץ לאורכה ולרוחבה. את מימוש החזון הזה התחלנו לפני כשלוש שנים, כשיצאנו במחאת החיות המעונות. שמנו לעצמנו מטרה להיות בכל עיר גדולה ברחבי הארץ על מנת לעורר את תושבי המקום לנושא שחרורם של בעלי החיים אך יותר מזה - שמנו לעצמנו מטרה ליצור רשת קשרים אקטיביסטית בערים הללו. לדוגמה, כאשר הגענו לעיר מסוימת, פרסמנו פוסטים בקבוצות של טבעונים מאותו אזור על מנת שהם יעזרו לנו לקבוע את מיקום המחאה, ארגון הפעילים, והוצאת האישורים המתאימים למחאה.

לימים "השתדרגה" החזית במחאת "שתיקה רועמת" שהיוותה פריצת דרך בחיזוק התאים בשטח, כי כל פעיל או פעילה שמעוניינים לארגן מחאה היו יכולים פשוט ליצור עמנו קשר, להדפיס את הדפים עם הכיתובים, ולארגן מחאה בהתאם לסטנדרטים שנקבעו לשתיקה רועמת. כך, בעצם, התהוותה רשת קשרים ממשית ברחבי הארץ. המטרה שלנו בחזית, כאמור, להגיע לרבבות של פעילים שיוצאים מדי שבוע למחות בכל ערי ישראל, ונראה שאנחנו אכן עומדים בדרך הנכונה להשגת היעד הזה.

חשיבות הכנס - מניסיון של ארבע שנים אני יכול להגיד בוודאות, שכנסים לשחרור בעלי חיים מייצרים אקטיביסטים חדשים. המון ראשי תאים חדשים התווספו בשנה שעברה אחרי הכנס הראשון. אני עצמי נכנסתי לאקטיביזם באופן סדיר בתוך החזית אחרי הקונגרס הטבעוני הראשון, אז אני מאוד מקווה שכמות הפעילים והמארגנים תוכפל לאחר הכנס שבא עלינו לטובה.

לקראת הכנס הייתי רוצה לברך את כל האקטיביסטים והאקטיביסטיות על פועלם יוצא הדופן. אין ספק שבלעדי כל הפעילים הנפלאים של החזית לא היינו מצליחים להגיע למקום שאנחנו נמצאים בו היום - על סף מהפכה טבעונית של ממש. ברצוני לחזק אתכם ולמסור לכולכם שאני מעריץ כל פעיל ופעילה בחזית.

---

הכנס יתקיים מחרתיים, יום שישי. לפרטי האירוע: שחרור בעלי חיים - הכנס השני




טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS