טבעוניוז | חדשות, טבעונות, כתבות, מתכונים, שחרור בעלי חיים
טבעוניוז | חדשות, טבעונות, כתבות, מתכונים, שחרור בעלי חיים
ראשיהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

חמש דרכים להשיג יותר סידן

דודי שטרן 18.5.2016

חמש דרכים להשיג יותר סידן

תעשיית מוצרי החלב רוצה שנאמין שחלב בונה עצמות חזקות. היא מוציאה מאות מיליוני דולרים בשנה בשביל לפרסם חלב וגבינות. זאת בעוד שמחקר שנעשה באוניברסיטת הרווארד על 78,000 נשים במשך 12 שנים הראה שמי ששתתה הכי הרבה חלב שברה יותר עצמות ממי ששתתה הכי מעט. עדויות מרחבי העולם מראות שבארצות בהן צריכת החלב הכי גבוה, אוסטאופורוזיס שכיח יותר. (למידע נוסף, צפו בהרצאה הון שלטון מזון)

אמנם אנחנו לא צריכים חלב, אבל אנחנו צריכים סידן בשביל לשמור על עצמות חזקות. החדשות הטובות הן, שקיים מגוון גדול של מאכלים צמחיים, כמו ירקות וקטניות, פירות יבשים, אגוזים וזרעים, מיצים מעושרים וחלב סויה, שמספק שפע של סידן.

מהי הכמות המומלצת? ארגון הבריאות העולמי ממליץ לצרוך 1000 מיליגרם סידן ביום, בזמן שבמדינות מערביות ההמלצה היא בין 1000 ל-1300 מיליגרם ליום. להלן דוגמאות למאכלים עשירים בסידן:

מאכלכמותכמות סידן
כרוב מבושלכוס אחת385 מ"ג
מיץ תפוזים מועשרכוס אחת350 מ"ג
תאנים מיובשות10 בינוניות269 מ"ג
טופוחצי כוס258 מ"ג
שעועית לבנה מבושלתכוס אחת161 מ"ג
עלי חרדל מבושליםכוס אחת150 מ"ג
שעועית פנינה מבושלתכוס אחת128 מ"ג
קייל מבושלכוס אחת94 מ"ג
חומוס מבושלכוס אחת80 מ"ג
צימוקים2/3 כוס80 מ"ג

דוגמאות למנות צמחיות קלות להכנה עשירות בסידן:
  1. הוסיפו לדגני בוקר חלב צמחי מועשר וצימוקים.
  2. הוסיפו עלים ירוקים לסלט. אם אתם רוצים להמתיק אותו, הוסיפו תאנים מיובשות.
  3. הוסיפו קייל בסנדוויץ' במקום חסה.
  4. הוסיפו מעט טופו לשייק פירות.
  5. אכלו קטניות, בכל צורה שהיא.
לכתבה המקורית: 5 Great Ways to Get More Calcium



טבעונות   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו   |   טבעונים עושים עסקים
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   ההרצאה שכל עם ישראל חייב לראות   |   איך לעבור לטבעונות
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם גוגל+ פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS