טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

דבר העורך: בעקבות הגילויים והחשיפות שהיו לאחרונה בחדשות

דודי שטרן 10.4.2016

בעקבות הגילויים והחשיפות שהיו לאחרונה בחדשות צילום: היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות (יחידת הפיצו"ח)

בתקופה האחרונה פורסמו בכלי התקשורת הממוסדים בישראל מספר גילויים וחשיפות לגבי תעשיית המזון מן החי - תחקירים על תעשיות בשר העוף והביצים, חשיפות מבתי מטבחיים (דבאח, אדום אדום, מילועוף), הפרסום של ארגון הבריאות העולמי שבשר מעובד גורם לסרטן באותה מידה כמו סיגריות, והידיעה מהימים האחרונים על הברחת הבשר הגדולה.

אחד הפרטים המזעזעים בכל החשיפות האלה, הוא שאין פיקוח ממשלתי מעשי על תעשיית המזון מן החי. הממשלה יודעת על הנעשה, ואינה עושה דבר בעניין. ישנה מצידה של הממשלה מדיניות מכוונת של העלמת עין. עושה רושם, שמה שמעניין את הממשלה ואת רוב הצרכנים זה שהכל יהיה זול, גם ליצרנים וגם לצרכנים, על חשבון בריאות הציבור. הפקר.

לא מעטים מהמעורבים בתהליך ייצור המזונות הנ"ל - מהפועל הפשוט דרך בעל לול ועד הפקח הווטרינרי - מודים בפה מלא שה"מזון" שהם מוכרים איננו ראוי לאכילה, שהם בעצמם לא נוגעים בזה ושזוהי סכנה לבריאות הציבור.

זוהי שערוריה, שמגמדת כל שערוריה אחרת שמתפרסמת מדי פעם. בעולם, 60% מבני האדם מתים ממחלות שקשורות בתזונה לקויה. אמנם לא התפרסמו נתונים מדוייקים לגבי ישראל, אבל כאשר 25% ממקרי המוות בישראל הם ממחלות לב וכלי דם, 20% נוספים מסרטן (מתוכם הסרטן הכי נפוץ הוא סרטן המעיים) ו- 5% נוספים מסכרת, הנתון לא שונה בהרבה. השערוריה הזו קטלנית יותר מהמצב הבטחוני, מתאונות הדרכים ומזיהום האוויר גם יחד.

הגילויים האחרונים מחייבים אותנו, כאזרחים, לפעול. כפי שאזרחים רבים החרימו לפני כמה שנים את הקוטג' של תנובה, רק בגלל שהמחיר שלו עלה מחמישה שקלים לשמונה שקלים, ובכך הצליחו לגרום לתנובה ולרשתות השיווק להוריד את המחירים, ככה על כולנו היום להחרים את מוצרי המזון מן החי - לפחות עד שהשערוריה הזאת תסתיים, ועדיף לתמיד.

בארצות הברית, בהולנד, בברזיל, באוסטרליה, בשוודיה בבריטניה ובמדינות נוספות, הממשלות יצאו בהכרזה מפורשת להפחית את צריכת המזון מהחי. אם התעשיות ובעלי ההון לא היו נלחמים בזה, ואם אנשים היו פתוחים מספיק להקשיב - כל הממשלות בעולם, כולל ממשלת ישראל, היו מכריזות את זה. הנזקים הבריאותיים והאקולוגיים של תעשיית המזון מן החי ידועים לכל. ממשלת ישראל אמנם לא הוציאה הכרזה מפורשת, אבל כל מי שעוקב אחרי החדשות אמור כבר להבין את זה בעצמו.

השוק בישראל מוצף היום במוצרי מזון מן הצומח שמספקים את כל הצרכים התזונתיים שלנו. המגוון גדול יותר ממה שאתם מסוגלים לדמיין. הטעם - עד שלא תטעמו, לא תדעו. הנזקים הבריאותיים ממינים מסויימים של מזונות מהצומח, אם בכלל קיימים - הם כאין וכאפס לעומת הנזקים ממזון מן החי. ישנם מאכלים טבעוניים שמחקים מאכלי עדות מסורתיים פופולריים, שטעמם לא נופל מהמקור. אפילו על המסורת המשפחתית והעדתית שלכם אתם לא צריכים לוותר.

גם אם נשים בצד את היחס לבעלי החיים ואת הוויכוח המוסרי בנושא, ונתמקד בבריאותנו - המסקנה ברורה. עברו לטבעונות.

איך לעבור לטבעונות - הרשמה (ניוזלטר)
איך לעבור לטבעונות - הדרכה, ליווי והסברה (פייסבוק)



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS