טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

שבעה דרכים בהן טבעונים שומרים על כדור הארץ ועל כל מי שחי בו

דודי שטרן 10.1.2016

הכתבה מבוססת על פוסט בבלוג של Peta ומביאה נתונים מארצות הברית, אבל היא רלוונטית בכל העולם, כולל בישראל.

תעשיות הבשר, החלב והביצים תורמות תרומה ניכרת לשינויי האקלים ולאסונות אקולוגיים נוספים. מעבר לטבעונות ממזער את הנזקים בדרכים הבאות:

  1. פיפי וקקי
    מעבר לטבעונות מונע זיהום מקורות מים. חיות משק מייצרות פי עשר (!) יותר צואה מהאוכלוסיה האנושית. כל הצואה הזאת צריכה להגיע לאנשהו, ובדרך כלל היא מתנקזת לאזורים שבארצות הברית נקראים "לגונות", שזורמים לנהרות ולאגמים. יותר מ-35,000 מייל (56,000 ק"מ) של נהרות ב-22 מדינות בארה"ב מזוהמים. חלק מהצואה משמש כדשן, וגם הוא תורם לזיהום מקורות מים. כשהצואה מתפרקת, היא מזהמת את האוויר. הצואה והשתן של בעלי החיים חודרים גם לתוך הבשר, החלב והביצים. כשאתם אוכלים בשר, ביצים או מוצרי חלב - אתם אוכלים גם קקי.

    פיפי וקקי

  2. גרעפסים ופלוצים
    חיות משק מייצרות כמויות גדולות של מתאן כשהן מגהקות ונופחות. מתאן לוכד חום באטמוספירה פי 20 מפחמן דו חמצני. על ידי מעבר לטבעונות, תקטינו את כמות המתאן שמשתחררת לאטמוספירה, שהיא גורם מרכזי בשינויי האקלים.

    גרעפסים ופלוצים

  3. חמצן דו חנקני
    על פי האו"ם, תעשיות הבשר, החלב והביצים אחריות ל-65% מפליטת החמצן דו חנקני. חמצן דו חנקני תורם להתחממות הגלובלית פי 300 מפחמן דו חמצני. מעבר לטבעונות מפחית את פליטת החמצן דו חנקני.

  4. יערות הגשם
    הצילו את יערות הגשם על ידי מעבר לטבעונות: חלק גדול מיערות הגשם נכרת בשביל לגדל את הסויה שמשמשת להאכלת חיות משק. אם נאכל בעצמנו את הסויה (או כל מזון צמחי), במקום להאכיל בה את חיות המשק, לא נצטרך לגדל כמויות כל כך גדולות של גידולים, ולא נצטרך לכרות את יערות הגשם.

    יערות הגשם

  5. מים
    ייצור קילוגרם אחד של בשר מצריך יותר מ- 20,000 ליטרים של מים. ייצור של קילוגרם אחד של חיטה, לעומת זאת, מצריך רק כ-200 ליטר מים. אנחנו לא רוציים שייגמרו לנו מי השתייה!

    מים

  6. רעב עולמי
    כל השטח שבעולם שמשמש ל"חקלאות" בעלי חיים יכול היה לשמש לפתירת בעיית הרעב העולמי - משמע, שאם היינו מוותרים על "חקלאות" בעלי החיים, ובמקום זאת מנצלים את השטח בשביל לגדל מזון צמחי שנאכל בעצמנו, היה לנו מספיק אוכל כדי להאכיל את כולם. האם נראה לכם ראוי, שחלק מאוכלוסיית העולם גווע מרעב, בזמן שכל השאר מבזבז משאבים כשהוא אוכל מזון מן החי? מעבר לטבעונות מוציא אתכם ממעגל חוסר האיזון.

    רעב עולמי

  7. אנרגיה
    ייצור קלוריה אחת של חלבון מן החי דורש פי 11 דלק מהכמות הדרושה לייצור קלוריה אחת של חלבון מן הצומח. שימוש בדלקים מבוססי נפט ופחם גורמים לזיהום אוויר אדיר ולאסונות טבע נוספים. מלחמות וקונפליקטים פוליטיים רבים פורצים סביב צריכת נפט ומקורות אנרגיה. ייצור מזון מן החי דורש כמות עצומה של אנרגיה, כך שבמעבר לטבעונות - תעזרו לסביבה וגם לשלום עולמי.
השורה התחתונה
אתם יכולים להקטין את הנזקים שאתם גורמים לאיכות הסביבה על ידי הימנעות ממוצרים מן החי. עברו לטבעונות!

זכרו שכולנו פעילים. לכולנו יש הזדמנות לעשות שינוי כל יום בבחירות שאנחנו עושים. אם מספיק אנשים יאמצו הרגלים מודעים, אנחנו עדיין יכולים להציל את כוכב הלכת שלנו. כל אחד מאיתנו משפיע.

איך לעבור לטבעונות - הרשמה

השורה התחתונה

לכתבה המקורית: 7 Ways Vegans Save the Planet and Everyone on It



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS