טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

מה כל כך בהול בפעילות למען זכויות בעלי חיים?

Sparkle 15.12.2015

"אין חוסר צדק שיותר חשוב להתעסק בו מאשר בזכויות בעלי חיים?"

יש בעיות קשות מאוד בעולם הראויות לתשומת הלב שלנו. אכזריות לבעלי חיים היא אחת מהן. עלינו לנסות להקל על סבל בכל מקום שאנחנו יכולים. עזרה לבעלי חיים היא לא פחות או יותר חשוב מאשר לעזור לבני אדם - שניהם חשובים. סבל של בעלי החיים וסבל אנושי הוא שווה. ההנחה המצויה בשאלה זו, היא שטובת בני אדם פחות חשובה לנו מאשר טובתם של בעלי החיים. זה עשוי להיראות לכאורה כהשקעת אנרגיות לטובת בעלי החיים במקום לטובת אנשים. עם זאת, גם אם נקבל את הרעיון הזה, יש סיבות מוצקות להשקעת זמן ואנרגיה בנושא של זכויות לבעלי חיים.

השלכות רבות של פעילויות למען בעלי חיים ושחרורם יועילו מאוד לבני אדם. לדוגמה, לעצור את הייצור וצריכה של מוצרים מן החי יביא לשיפור משמעותי של הבריאות הכללית של האוכלוסייה האנושית, והרס הסביבה יפחת בהרבה. טיפוח חמלה כלפי בעלי החיים עלולה לשלם דיבידנדים במונחים של עלייה כללית של חמלה בעניינים אנושיים. לבסוף, ההתנהגיות אותם אנחנו מבקשים למנוע דורשות בהוצאה קטנה של אנרגיה. אנחנו מבקשים מאנשים: לא לאוכל מוצרים מהחי, לא לנצל בעלי חיים למטרות בידור, לא לובש פרוות, לא לקנות מוצרים שנוסו על בעלי חיים. פעולות שליליות אלה לא מפריעות ליכולת שלנו לפעול למען בני אדם. אין שום ניגוד אינטרסים, להפך - מקימי תנועות לשחרור וזכויות של בעלי חיים, ברוב המקרים חברים בקבוצות של זכויות אדם.

חיים ללא אכזריות היא לא עבודה במשרה מלאה, אלא דרך חיים. כשאני קונה, אני בודק את המרכיבים - אם המוצר נוסה על בעלי חיים? מכיל מוצרים החי? הדברים האלה דורשים רק מעט זמן. יש מספיק זמן לעזור לבני האדם וגם לחיות.

טום ריגן מנסח זאת כך: "... התנועה לזכויות בעלי-חיים היא חלק מהתנועה לזכויות האדם, לא מתנגדת לתנועה לזכויות אדם. התאוריה בשני המקרים לקיום זכויות - שווה. זכויותיהם של בעלי חיים שווה לזכויותיהם של בני אדם. כך המעורבים בתנועה לזכויות בעלי החיים הם שותפים במאבק להבטחת כיבוד זכויות אדם - זכויות נשים, למשל, או מיעוטים. התנועה לזכויות בעלי-חיים והתנועה לזכויות אדם עשויות מאותו קרקע ומונחי יסוד מוסריים."

"אני בעד זכויות בעלי החיים, כמו גם זכויות אדם. זו הדרך של בן-אדם שלם." - אברהם לינקולן (ארה"ב הנשיא ה -16)

"לעניות דעתי, חייו של כבש לא פחות יקר מזה של בן אדם". - מהטמה גנדי (מדינאי ופילוסוף)

"המשימה שלנו חייבת להיות לשחרר את עצמנו... על ידי הרחבת מעגל החמלה שלנו ואימוץ היצורים החיים וכל הטבע ויפיו." - אלברט איינשטיין (פיזיקאי, נובל 1921)

עוד מאת Sparkle:
החשיבות בלהיות טבעוני
דגים חשים כאב
בעלי החיים בתעשיית הבידור
מה יקרה אם כולם יפסיקו לצרוך מוצרים מהחי?
לשחרר או לא



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS