טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

מה יקרה אם כולם יפסיקו לצרוך מוצרים מהחי?

Sparkle 9.12.2015

מה יקרה אם כולם יפסיקו לצרוך מוצרים מהחי? על השאלה "אם כולם יהיו טבעוניים, מה נעשה עם כל החיות במשקים?" נענה בעזרת קטעים מהמאמר של רוברט גרילו:

השאלה שנשאלת כמעט בכל דיון ששמעתי עליו, ללא קשר לקהל השואלים: "מה יקרה אם כולנו נפסיק לצרוך מן החי? מה נעשה עם חיות המשק?" זו שאלה לגיטימית לחלוטין, ובכל זאת מגלה חוסר הבנה של איך תעשיית המוצרים מבעלי חיים פועלת כיום. כמו כן, מגלה עד כמה רחוק הגענו בתלות הנפשית המוחלטת שלנו בבעלי חיים למזון.

אנשים רבים חוששים מתרחיש היפותטי שבו "חקלאות" בעלי חיים כפי שאנחנו מכירים אותה מגיעה לסיומה, תרחיש בו כולנו בחרנו לאמץ תזונה טבעונית, ואנחנו נשארים עם בעלי חיים כלואים ברפתות ובמשקים מעובדים, כמויות ענקיות מכדי התמודדות.

תרחיש היפותטי זה למעשה מעלה שאלה בסיסית שאפילו יותר רלוונטית לשיח אודות טבעונות וזכויות בעלי חיים מאשר השאלה הראשונה: מהי החובה המוסרית שלנו לבעלי החיים שכבר גדלו למערכת המדכאת בתעשיות, אם ניצולם של אותם בעלי חיים מגיע לסיומו?

ההשערה שהעולם הולך להיות טבעוני בבת אחת היא לא מציאותית. זה פשוט לא הולך לקרות בדרך זו. אז במקום, אני רוצה לנצל הזדמנות זו כדי לדבר על תרחיש מציאותי יותר לאיך טבעונות עלולה לקחת את האחיזה שתוביל לסוף התעשיות מבעל חיים:

בהתחלה - עלייה מתמדת באנשים המאמצים תזונה טבעונית עד לנקודת קפיצה והאצה. נקודת מפנה יכולה להיות 15% מהאוכלוסיה. מנקודה זו, הקצב שבו טבעונות תהפוך לדרך חיים תאיץ. אני לא יודע באיזה שלב נגיע לסיום התעשיות מהחי. נושא אחר לגמרי.

כל בעל חיים שאנחנו מביאים לעולם הזה, אם בהזרעה מלאכותית או צורות אחרות של גידול, תלוי לחלוטין בנו ולגמרי באחריותנו. הרעיון שבעלי חיים צריכים להיות משוחררים ויוכלו לדאוג לעצמם אם יגיעו מגידול בשבי הוא לא רק הפרה של האחריות המוסרית שלנו אליהם, זה גם סבל נרחב ומוות עבור הרוב המכריע שלהם. בואו נשלול את רעיון שחרורם לטבע אחת ולתמיד.

הנקודה החשובה כאן היא, שהמחזור של הרבייה, הגידול וההרג הוא כל כך קצר, שאיסור כזה על רבייה יגרום לירידה חדה באוכלוסיית בעלי החיים בעניין של חודשים. בתוך זמן קצר יגיע הדור האחרון של בעלי חיים משועבדים שיישחט עם שום דורות חדשים של בעלי חיים שיוולדו.

"בעלי חיים כפי שאנחנו מכירים אותם עלולים להיכחד!"

האם זה קרה לחיות מחמד שאנחנו לא אוכלים? כמובן שלא. אנחנו יכולים בקלות לשמר מינים, אם נרצה לעשות זאת. שימור מינים של בעלי חיים מבוייתים לא יהיה שונה מאשר שימור של חיות בר. רק שיטות הטיפול תהיינה שונות.

למאמר המלא:
With an End to Animal Agriculture, What Happens to All of the Animals?

עוד מאת Sparkle:
החשיבות בלהיות טבעוני
דגים חשים כאב
בעלי החיים בתעשיית הבידור
לשחרר או לא
מה כל כך בהול בפעילות למען זכויות בעלי חיים?



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS