טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

בחרדת קודש

קובי כשדי 1.1.2017

בחרדת קודש

שלום, חברים,

קיבלתי מכם ביום שישי האחרון, בחרדת קודש, את תפקיד יושב הראש של מפלגת 'צדק לכל - כי הגיעה העת'.

אני מודה ומתוודה, כשקיבלתי את התוצאות לא קפצה עליי שמחה.

תחת עליצות, הרגשתי בכל כובד האחריות הרובץ עליי; כל כך הרבה בעלי חיים נמצאים שם ונטבחים ללא רחם. ואני, אני מוביל מפלגה שמטרתה לסכור את נהרות הדם. מי אני בכלל? איך אעשה זאת? איך נלחמים בכל כך הרבה רוע? ומה עושים כשהרוע הוא השיטה הנוהגת והטוב הוא מוקצה, קיצוני ו'הזוי'?

וירדה עליי עננה שחורה. כבדה. והדמעות? הן בוכות מעצמן, בעודי חושב לעצמי 'איזה יושב ראש מעפן אתה, וטוב שהבוחרים שלך לא רואים אותך עכשיו'.

משונות הן דרכי החיים. אני? פוליטיקה? רעיון כל כך מופרך בעיניי עד לא מכבר.

הגיתי, לראשונה, את הרעיון לייסד מפלגה למען חסרי הקול בקונגרס הטבעוני השני, חודש מרץ 2014. הטיעון פשוט כל כך, הגיוני כל כך: משעה שכל מעשי הרשע נגד בעלי החיים הם כחוק – הגיעה העת לשנות את החוקים במקום הזה, שבו משנים חוקים: בבית המחוקקים. עברתי בארץ לאורכה ולרוחבה. החתמתי את רובכם, אישית, על טפסי הצטרפות, ניסחנו מצע, תקנון, הקמנו אתר, דף פייסבוק, קיימנו פגישות עם אנשי מקצוע, בחרנו צוות היגוי זמני. הכנו תשתית למופת, שאין לשום מפלגה: אין כיבודים, הכל בהתנדבות ואין שכר לאף אחד (למעט ספקים חיצוניים), אין שריונים, לרבות לתפקיד היושב ראש. הכל בשקיפות מלאה. השליחות חשובה יותר מהשולח.

בחודש יוני 2016 עלינו לירושלים נבוכים וגאים. מסרנו את טפסי הרישום שלנו לרשם המפלגות.

ביום 20.6.2016 נפל דבר בישראל. תנועת 'צדק לכל' נוסדה באופן רשמי כמפלגה. החזון הפך למציאות.

אני לא משלה את עצמי. אנחנו רק בתחילתה של דרך ארוכה ארוכה, רבת חתחתים ומהמורות. נצטרך כולנו לשנס מותניים ולעבוד קשה, איש איש כמידת מומחיותו, איש איש כמידת יכולתו, כשרונו ומרצו.

כדי להצליח, אנחנו חייבים, בראש ובראשונה, להפוך לתנועה עממית רחבה. עלינו להגיע לשדרות רחבות ככל האפשר של הציבוריות הישראלית. עלינו להיות 'על המפה'. לדאוג להפוך ממפלגת 'טבעונים' למפלגה שכל אדם יכול לראות עצמו משתייך אליה. שידברו עלינו. לא חשוב איך: בלעג, בתיעוב, באהדה, בחשש. אבל שידברו עלינו. שנהיה רלוונטים. שנהיה חלופה רצינית. מאיימת. סוחפת.

אם נהיה על סדר היום נגרום להגברת המודעות לחזון שלנו, נגרום לשינוי גם במפלגות אחרות הלוטשות עיניים לקהל המצביעים הפוטנציאלי הענק שלנו. גם זה חשוב.

לכן, המשימה הראשית שלפניי, כיושב ראש המפלגה, לאחר כינון יתר מוסדות המפלגה, היא לפקוד 10,000 חברים.

אני מכריז כאן ומתחייב לפניכם: אם נעמוד במשימה הזאת – אנחנו נהיה בכנסת הבאה, והארץ תרעד תחתיה.

לא נוכל לעשות זאת לבד. עזרתכם חיונית. תפקדו אנשים. את אמא, אבא, חבר, אח, דוד, סבתא, שכן. בוס. חנווני. קוסמטיקאית. תפקדו. אל תהססו. תפקדו. כל אחד כמידת יכולתו. כל אחד חשוב. כל אחד.

לא ארחיב על כך עתה, ובקרוב נפנה אליכם ונציע לכם דרכים לנטרל התנגדויות ולגרום לאנשים להיות חלק מדבר טוב, אמיתי ונכון כל כך.

לסיום, אני רוצה להודות למתחרה שמולי, אווה אהרונוף, על גדלות הרוח שלה ועל אצילותה. אווה ואני נעבוד כתף אל כתף. לא יריבים אנחנו, אלא אחים לחזון אחד גדול ומשותף. לא כיבודים חיפשנו לנו, אלא מעשים. אחריות. עבודה קשה. אווה קורצה מהחומר שממנו עושים מהפיכות, והיא נכס למפלגה.

אני רוצה להודות לצוות ועדת הבחירות הזמנית, רותי אלוני קנטרוביץ וניקיטה יושקוב על המאמצים הכבירים שעשו להנגיש את הבחירות לכולנו.

אני רוצה להודות לצוות ההיגוי המדהים שלנו: אביב יפת, ענת רפואה, קרן נאור, אבישי מסילתי, גיל מרחב. זו הזדמנות גם להודות לאנשי צוות ההיגוי שפרשו מטעמים אישיים ושעבודתם לא תסולא בפז: חן קלינמן, גאיה גולדברג ושי ארז.

ואחרונים חביבים, אני רוצה להודות לכם, חברי המפלגה שבלעדיכם כל זה לא היה אפשרי.

שבת שלום, חג שמח ושנה טובה.

לו תהי זו שנת צדק לכל.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS