טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

ארבעה סטארט-אפים טבעוניים שמתכננים לשנות את העולם

דודי שטרן 16.5.2017

ארבעה סטארט-אפים טבעוניים שמתכננים לשנות את העולם

השוק הטבעוני הוא עסק גדול. האתר Plant Based News ציין ארבעה סטארט-אפים טבעוניים שמתכננים לשנות את העולם:

Hampton Creek

המנכ"ל, ג'וש טטריק, ייסד את חברת המפטון קריק בשנת 2011 במטרה להפחית את כמות המשאבים הנדרשים לייצור מזון. החברה ממוקמת בסן פרנסיסקו, קליפורניה, מגובה על ידי משקיעים, ביניהם מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, ומייסד יאהו, ג'רי יאנג. החברה מייצרת מיונז ללא ביצים, רטבים, עוגיות ובצק לעוגיות.

ביל גייטס ציין את המפטון קריק כאחת משלוש החברות שמעצבת את עתיד העולם. אופרה וינפרי שיבחה את מוצרי החברה. המפטון קריק מפיצה את מוצריה לאלפי בתי ספר ציבוריים, ארגוני בריאות וספקי מזון מתועש נוספים ברחבי ארצות הברית. כל מארז עוגיות, שמכיל 210 יחידות, חוסך כ-7,600 ליטרים של מים, 7 מטרים מרובעים של קרקע, ו-3,000 מיליגרם של כולסטרול - לעומת עוגיות רגילות.

מנכ"ל החברה אמר: "אנחנו מייצרים מזון בדרך טובה יותר באופן כללי. אנחנו משיגים זאת על ידי הימנעות משימוש במוצרים מן החי והפיכת הביצה למרכיב מיושן, על ידי החלפתה באפונה צהובה קנדית וקמח דורה." החברה פונה לשוק הכללי ולא לנישת המזון הצמחי, ולא מתייגת את מוצריה כטבעוניים.

Beyond Meat

החברה הממוקמת בקליפורניה פיתחה את "ביונד בורגר" (Beyond Burger) - המבורגר צמחי שנראה, מתבשל ויש לו טעם של בשר בקר טרי טחון. ההמבורגר עשוי חלבון אפונה, ללא סויה, ש"מדמם" רסק סלק. ההמבורגר נמכר ב-200 חנויות.

ביונד בורגר פותח במשך שבע שנים, והוא ההמבורגר הלא-בשרי הראשון שנמכר במחלקת הבשר (וגם במחלקות אחרות), והוא משווק לאוכלי בשר, לצמחונים ולטבעונים.

יצרנית הבשר Tyson Foods השקיעה ב- Beyond Meat, וזו הייתה הפעם הראשונה שחברת בשר משקיעה במתחרה טבעונית. מנהלת האסטרטגיה של Tyson Foods אמרה: "האיכות של ביונד בורגר מעולה. זהו מוצר שמשנה את כללי המשחק וחושף אותנו לחלק הזה של עסקי המזון, שגדל בקצב אדיר."

Impossible Foods

המבורגר טבעוני מדמם מהפכני נוסף הוא Impossible Burger. ההמבורגר פותח במעבדה בעמק הסיליקון. הוא משלב מרכיבים צמחיים ומדע, והוא ידידותי לסביבה. ההמבורגר עשוי חלבון חיטה, חלבון תפוחי אדמה, שמן קוקוס וחומר בשם לגהמוגלובין, שגורם לו "לדמם".

מדען החברה טוען: "אנחנו לא מייצרים המבורגר צמחי. אנחנו מייצרים בשר עשוי צמחים". על פי החברה, ההמבורגר שהיא פיתחה, יחסית להמבורגר מבשר בקר, צורך רבע מכמות המים, חמישה אחוזים מהשטח ופולט 13% מגזי החממה. מנכ"ל החברה, פטריק בראון, אמר: "מטרתנו היא להנגיש את מוצרינו לאוהבי בשר ולאוהבי המבורגרים."

מבין המשקיעים בחברה נמנים ביל גייטס וחברת האם של גוגל, אלפבית.

Follow your Heart

החברה נוצרה מתוך בית קפה בלוס אנג'לס שקם בשנת 1970, שמוכר אוכל צמחוני. כיום החברה מייצרת ומפיצה מיליוני צנצנות של מיונז טבעוני, גבינות טבעוניות, תחליפי ביצים טבעוניים, רטבים טבעוניים ומוצרים ללא גלוטן. החברה מעסיקה 225 עובדים, ומלבד המכירות בארצות הברית, היא מייצאת את מוצריה ל-17 מדינות, ביניהן מקסיקו, בריטניה וישראל.

החברה בחרה להישאר עצמאית למרות הצעה נדיבה שקיבלה מ- Trader Joe's. בית הקפה עדיין קיים ומשגשג, 47 שנים מאז שקם.

---

לכתבה המקורית:
4 Vegan Startups Set To Change The World



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS