טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

נסו להבין

גיל מרחב 13.6.2016

נסו להבין
  1. נסו להבין טבעונים - במשך שנים הם הסתובבו בתוך הבית, ישנו מתחת לשמיכת פוך, לבשו מעילי עור ואכלו בשר ביצים וחלב. פתאום, מתוך סקרנות או כי אח קטן או אחות גדולה קראו להם לבוא ולראות, הם גילו דלת שהובילה למרתף. אף פעם לא ממש שמו לב לדלת הזאת. הדלת נפתחה. הם ירדו במדרגות וראו משהו מזעזע כל כך שגרם להם לבכות. הם ראו חיות סובלות סבל נוראי. באופן טבעי, הם היו המומים, עצובים ואפילו כועסים על שלא ידעו על המרתף הזה ועל חלקם ביצירתו. הם הפסיקו לקחת חלק בפגיעה קיצונית באלו שלא פוגעים בהם.

  2. נסו להבין טבעונים אקטיביסטים - במשך שנים הם הסתובבו בתוך הבית כמו כולם. אחרי שירדו למרתף, הזדעזעו ובכו, הם הפסיקו לקחת חלק בפגיעה קיצונית באלו שלא פוגעים בהם. ועדיין, הם ידעו - המרתף שם. לאחר ניסיונות כושלים או פשוט לאחר מחשבה - הם הבינו שהסיכוי היחידי לשים סוף לזוועות הוא דרך שינוי שיעשו בני האדם. כדי שישנו דרכיהם גם הם צריכים לראות ולהבין. אז הם החלו לדבר בשם בעלי החיים. זה עבד. אנשים הצטרפו. להפתעתם, אנשים רבים לא רצו לראות. לא רצו לשמוע. חלקם אפילו כעסו. הם המשיכו לחפש דרכים ולפעול למען מי שפעם היו פוגעים בהם והיום חשו כלפיהם כבוד אהבה וחמלה.

  3. נסו להבין לא טבעונים - הם לא ראו את המרתף.

  4. נסו להבין לא טבעונים שראו סרטונים מזעזעים - הם ראו את המרתף. ומיהרו להדחיק. הם לא מסוגלים להכיל את זה. זה יכאב מדי, אם יתנו לזה להיכנס באמת. הם לא רוצים להיות שונים. הם לא רוצים שישפטו אותם. הם לא רוצים לשפוט אחרים. הם מפחדים משינוי. הם מכורים. כמו לסיגריות. כמו לסמים. הם מדחיקים - ולכן, גם הם, לא ממש רואים את המרתף.

  5. נסו להבין אקטיביסטים שלא מבינים לא טבעונים - כואב להם. הם-אשכרה-כואבים-את כאבם-של-אמהות-וגורים. עצוב להם. הם עשו את החיבור, לרוב במהירות, ולא מבינים איך (איך?! איך?!) מי שנחשף למידע הנוראי הזה, מי שראה את המרתף, לא משנה הרגלים. כואב להם. הם כל כך רוצים לשים סוף לסבל המיותר של בעלי החיים.

  6. נסו להבין אקטיביסטים שמבינים לא טבעונים אבל פועלים בנחישות כי הם זוכרים שבעלי החיים סובלים כל כך - מבינים?

  7. נסו להבין את עצמכם ואת מי שסביבכם - זה לא פשוט להבין את עצמנו ואת מי שסביבנו, אבל כדאי לנסות. נסו להבין איפה אתם בערך ברשימה הזו. נסו להבין את איפה שאולי תהיו בקרוב.
התבוננות. הקשבה. שיחה. כבוד. פתיחות. השתדלות. סבלנות. הכוונה הכי טובה שתצליחו לגייס. שוב ושוב ושוב.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS