טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

אניות המשלוחים החיים הן תנורים צפים

אנימלס אוסטרליה 15.2.2017

אניות המשלוחים החיים הן תנורים צפים

אם הייתם רואים כלב נעול במכונית ביום חם, מה הייתם עושים?

כנראה שהייתם פועלים מידית. הייתם מזעיקים אנשי ביטחון או את המשטרה, או אפילו שוברים בעצמכם את החלון - מה שבטוח, הייתם עושים כל מה שצריך על מנת לשחרר את הכלב, והייתם מתעצבנים על מי שסיכן את חייו.

עכשיו דמיינו שזה לא כלב, אלא טלה, והוא לא נעול במכונית, אלא כלוא באניית משלוחים חיים שעושה את דרכה מאוסטרליה לישראל בשיא הקיץ.

בשבילו, ובשביל מאות אלפי עגלים וטלאים כל שנה, ההצלה נמצאת במרחק גדול יותר משבירת חלון. מוות ממכת חום הוא הוא סיכון קבוע לבעלי החיים במשלוחים החיים, והסיכון גדל בין החודשים יוני עד ספטמבר, כשבעלי החיים נשלחים מהקור המקפיא באוסטרליה לחום קיצוני במזרח התיכון.

בעלי החיים כלואים בצפיפות באניות, וכשתנאי מזג האוויר מקצינים, הטמפרטורה והלחות מגיעות לרמות בלתי נסבלות. האוויר יתמלא באמוניה מהשתן והצואה שמציפים את רצפות האנייה, ומוטות המתכת שתוחמות אותן מקרינות חום.

בסופו של דבר, בעלי החיים החזקים, במאמץ נואש לשאוף אוויר קריר, יטפסו מעל החלשים. אלה שנדחפים למטה נמחצים, נחנקים תחת המשקל. אחרים, מתנשמים ופולטים קצף מהפה, מצטופפים סביב מאווררים או מותחים את הצוואר על מנת להוציא את הראש אל מעבר למוטות כדי לשאוף את האוויר המעופש של המעברים.

כשבעלי החיים נמצאים במצוקה נשימתית, הם נושמים עד 300 נשימות בדקה. ההתחממות הקשה נפוצה כל כך, שהתעשייה נתנה לה שם - "tonguing" - כי הפה שלהם פתוח לרווחה והלשון נופלת החוצה.

כמה מבעלי החיים יצליחו להגיע לשוקת, אבל מצב ההתייבשות והחולשה שלהם עד כדי כך קשה, שהם נחנקים כשהם מנסים לשתות. כשיש כל כך הרבה בעלי חיים בכל אחת מהקומות הרבות באנייה - הווטרינר הבודד שנמצא על סיפונה איננו מסוגל לטפל בכל אחד מהם. בכל מקרה, הווטרינר איננו מסוגל לתת להם את מה שהם באמת צריכים - להוריד את הטמפרטורה ואת הלחות באוויר ולהעלות את רמות החמצן.

כשטמפרטורת האוויר לא יורדת, גופם של בעלי החיים יגיע לנקודת אל-חזור, בה חם מדי מכדי שאיבריהם יתפקדו, ואז הם קורסים ומתים. לפעמים מצב זה הופך להיות אסון המוני, כמו שקרה במשלוח בשנת 2013, בו 4,000 כבשים מתו ממכת חום.

גם אם הטמפרטורה יורדת - הנזק כבר נעשה. בעלי החיים ימשיכו לסבול במשך ימים מהשפעותיו של החום הקיצוני.

הטרגדיה הכי גדולה בסיפור הזה היא, שבעלי החיים ששורדים וסובלים את המסע עד סופו - מחכה להם רק המשך לאכזריות. גרונם ישסף כשהם בהכרה מלאה.

כבשה שסובלת ממכת חום באניית משלוחים חיים
כבשה שסובלת ממכת חום באניית משלוחים חיים

לכתבה המקורית:
When live export ships become huge floating ovens

חיתמו על העצומה שקוראת שלממשלת ישראל לעצור את המשלוחים החיים:
עצומה: עצרו את אניות המוות



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS