טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

מלכודות הדבק - כרוניקה של אטימות

יהונתן רבינוביץ 31.12.2017

מלכודות הדבק - כרוניקה של אטימות

ביום חמישי השבוע התקיים דיון בבית המשפט העליון בעתירה שהגישה עמותת קירות שקופים כנגד מלכודות הדבק. נדמה שאין צורך להכביר במילים ביחס לאכזריות הבלתי נתפסת של מלכודות אלו. בעל החיים הנתפס במלכודת זו, נדבק אליה, אבריו נקרעים, נדבקים ולעתים חולפים ימים עד שהוא מת, כשהוא בזבל, היות והוראות המפיץ בארץ הינם כי יש לזרוק את המלכודת לפח לאחר הלכידה. מדובר במלכודת שכאמור היא אכזרית מעיין כמותה, ועל כן בית המשפט העליון התבקש להפעיל את סמכותו ולאסור על הפצתה והשימוש בה.

לצערי, תפיסת העולם של בית המשפט העליון תלויה בשופטיו. עידן השופטים דהיום איננו בגישה של השופט חשין ז"ל, אשר אסר הרעלות חתולי רחוב והתעללות בתנינים בחמת גדר וכולי באופן שהבין שצריך למנוע מצב של התעללות בבעלי חיים כאשר הדבר אפשרי ולא הכרחי. שופטי בית המשפט העליון כיום, כך לדעתי, מגלים גישה שונה לחלוטין. גישתם כיום לדעתי הינה של שוויון נפש, אדישות וגילוי חוסר רגישות לעניין צער בעלי חיים.

ולענייננו, שלוש הצעות חוק פרטיות שהובאו לפני הכנסת שעניינם איסור הפצה ושימוש במלכודות דבק סוכלו על ידי הממשלה - ברשות הליכוד. בשנת 2016 עבר החוק להסדרת העיסוק בהדברה תברואתית. לפי חוק זה ניתן למשרד להגנת הסביבה 3 שנים היינו עד חודש יוני 2019 להתקין תקנות בנושא. התגובה לעתירה: נציגי השר לאיכות הסביבה מסרו כי הם שוקלים את נושא מלכודות הדבק.

אני לתומי סברתי, כי בעניין זה שעוסק בשימוש במלכודת המופצת לכל, בכל רחבי הארץ, ראוי היה כי השופטים יתחמו זמן קצר מאוד להתקנת תקנות ספציפיות בעניין אשר יאסרו את השימוש למעט מקרים חריגים ביותר. לצערי, פרט לכך ששופטי בית המשפט העליון ציינו בהחלטתם כי - אין להקל ראש בחשיבותו - ויש לתת לו קדימות, ברי שפועל הם לא עשו או שינו דבר במצב הקיים ולמעשה למשרד לאיכות הסיבה יש זמן עד לחודש יוני 2019.

זוהי החלטה שיש בה משום אטימות מוחלטת לסבל נוראי של בעלי חיים, שהם לא רק עכברים, אלא גם חתולים, יונים וחיות שונות שנלכדות בה. בהחלטה פשוטה ומתבקשת לקצוב זמן קצר ומוגדר ניתן היה להפסיק זאת.

ראוי בהזדמנות זאת להודות לטל גלבוע ורועי וכל חברי החזית לשחרור בעלי חיים אשר מימנו עתירה זו והגיעו למחות בפתח בית המשפט העליון באותו היום.

מלכודות הדבק - כרוניקה של אטימות

מלכודות הדבק - כרוניקה של אטימות



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS