טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

ארבע סיבות מדוע אנשים מכורים לאוכל

ד"ר לורי מרבס 1.2.2017

ארבע סיבות מדוע אנשים מכורים לאוכל

כרופאה טבעונית, מתפקידי הוא לוודא שהמטופלים שלי יודעים על הסכנות שבמזון מעובד.

אתם נוסעים בכביש, ורואים מסעדת מזון מהיר קורצת לכם. אתם מתחילים לרייר, למרות שהרגע סיימתם ארוחה גדולה. אם אתם מזדהים עם התרחיש הזה - אתם כנראה מכורים לאוכל, והתזונה המערבית הסטנדרטית היא הסם המושלם, בזכות המזון המעובד העשיר בקלוריות, מלח, שומנים, ממתיקים ומוצרים מן החי.

המפתח לגמילה מההתמכרות לאוכל הוא להימנע מהמזונות הנ"ל ולהחליף אותם במזון בריא ומזין מן הצומח. אחד התפקידים שלי במרפאה בה אני עובדת הוא לעזור לאנשים להיגמל מהתמכרות למזון. אלו הם ארבעת הדברים שאני אומרת למטופלים שלי:
  1. מזון מעובד מקובל חברתית, זול ונוח.
    החברה שאנחנו חיים בה מקשה עלינו להתנזר ממזון עתיר שומנים, סוכר ומלח. מזונות אלו זמינים בכל פינה, ולפעמים לא צריך לצאת מהמכונית או אפילו מהבית כדי לקנות אותם. הסביבה שלנו משפיעה על הבחירות התזונתיות שלנו, וזה כולל את המרחק מהבית לסופר ולמסעדת המזון המהיר הקרובה. באזורים ללא גישה למרכולים, יש ליותר אנשים נטייה להשמנה ולתזונה לקויה, במיוחד לעומת אזורים עם מרכולים זולים ושווקי איכרים.

  2. מזון מעובד מפעיל את מערכת הדופמין במוח.
    דופמין הוא חומר שנמצא במרכז ההנאה במוח שלנו, שיוצר את התשוקה לאוכל, מים וסקס. מזון עם טעימות גבוהה גורם לשחרור דופמין במוח, מה שיוצר את חוויית ההנאה. דופמין מניע את האדם לבצע את ההתנהגויות שגורמות לו לפעול. מזונות מסוימים מפעילים את המערכת הזו חזק יותר ממזונות אחרים.

  3. ג'אנק פוד יוצר כמיהה לעוד ג'אנק פוד.
    כשהגוף שלנו חוזר לאיזון אחרי ההנאה ממזון מעובד, הגוף מפחית את מספר קולטני הדופמין שנמצאים בשימוש. כאשר אנו נחשפים באופן קבוע לגורם ההנאה, הגוף מפתח סבילות, שיוצרת תלות פיזית. הגוף מפתח תסמיני גמילה כאשר אנו נמנעים מלצרוך את גורם ההנאה. ההתמכרות מתפתחת כאשר ההתנהגות משתנה, למשל כשמתפתח צורך בלתי נשלט לחפש אחרי גורם ההנאה ולצרוך אותו, למרות התוצאות השליליות. פעילות קולטני הדופמין קשורים להתנהגויות של התמכרות, גם אם זה לאוכל, לסמים או לאלכוהול. החדשות הטובות הן, שכשאנו צורכים מזונות מן הצומח, כמו קטניות, ירקות, פירות ודגנים מלאים, גופנו מתקיים ללא חשש מהתמכרות למזון.

  4. אנשים מבלבלים בין הימנעות ממזון מזיק לרעב.
    "רעב רעיל" הוא תסמין הגמילה שנוצר כשהגוף מסיים לעכל ארוחה ומתחיל לפנות את הרעלים שבאים עם המזון המזיק. בין התסמינים נמצאים עייפות, רעידות, כאבי ראש וחוסר ריכוז. במקום לאכול כאשר הגוף מרגיש צורך לאכול, האדם הלוקה בתסמין מרגיש שהוא חייב לאכול בשביל להעלים את הסימפטומים של רעב רעיל, גם אם זה זמן קצר אחרי הארוחה האחרונה. לעומת זאת, כאשר אדם ניזון ממזון צמחי, רעב רעיל נעלם תוך ימים בודדים, והאדם מסוגל שוב להבחין ברעב אמיתי.
לכתבה המקורית: 4 Reasons Americans are Addicted to Food



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS