טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

עורך הדין יצחק אלפסי מסיים את תפקידו כתובע בשלוחת אילת

יהונתן רבינוביץ 31.12.2015

היום, עו"ד יצחק אלפסי (פקד בדרגתו המשטרתית) מסיים את תפקידו כתובע בשלוחת אילת ומתחיל את תפקידו החדש כדובר מרחב אילת. ברצוני לברך אותו בברכת הצלחה מלאה בתפקידו החדש. עו"ד אלפסי היה תובע חריג בדרך התנהלותו. מעבר למקצועיותו הוא הפגין גם כלפי הנאשמים יחס מכבד ואנושי. אך זוהי ההזדמנות להביע את הערכתי על תרומתו במאבק כנגד התעללות בבעלי חיים. לטעמי, במוטיבציה חסרת פשרות בנושא זה, הוא הפגין יוזמה ויצירתיות משפטית,דבר אשר הביא להרשעת נאשם במקרה חמור ביותר בעבירה של התעללות בכלבתו, על דרך של "מחדל", היינו אי עשיית מעשה מקום שהיה עליו החובה לעשות.

אסביר בקצרה, ברגיל חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) קובע איסור התעללות בבעל חיים בדרך של "מעשה" היינו: אסור לענות, לשסות, לארגן, לבצע, להעביד... במקרה שהגיע לשולחנו של עו"ד אלפסי כתובע היתה בעייה ראייתית ממשית בכדי לייחס לנאשם התעללות בכלבהו על דרך של מעשה.

וכך היה. שכנתו של הנאשם הבחינה כי כלבתו בוכה בכי קורע לב והנאשם צועק לעברה "תכנסי הביתה", לאחר שהכלבה סרבה להכנס אותה שכנה שמעה את הנאשם אומר לה "עכשיו אני אראה לך מזה". שוטרים הוזעקו למקום, נכנסו לדירה וגילו מחזה מבעית. הכלבה היתה שרועה על הרצפה כעל גופה חבלות חמורות בדמות דימומים בכף רגלה, סיבי השריר היו חשופים, הרגל היתה מנופחת, היה שבר באחת מאצבעות רגלה. למרבה התדהמה, היה מונח פטיש בסמוך אליה כשהוא מגואל בנוזל אדום. הנאשם בחקירתו הכחיש כי הוא פגע בכלבה. לא היה כל אדם שהיה יחד עם הנאשם בחדר כך שלא היתה כל ראייה פרט להכחשת הנאשם ולממצאים שבזירה.

משטרת אילת שלחה את הפטיש עם כתמי הדם למעבדה על מנת למצוא קשר ביולוגי בזהות שבין דם הכלבה לבין מה שנחזה להיות הדם על הפטיש. הצפיה הברורה היתה שיש קשר כזה, כי אז הושלמו הראיות הנסיבתיות אשר לא מותירות כל ספק (נסיבתי) ביחס לשימוש בפטיש בגרימת אותן חבלות.

הנה, בחלוף הימים תוצאת המעבדה היתה כי הנוזל האדום שעל הפטיש איננו דם. מהכרותי את מערכת התביעה, כל תובע "רגיל" היה סוגר את התיק מעילה של חוסר ראיות מספיקות, היות וכאמור סעיפי החוק ושגרת החיים דנים במקרים של התעללות על דרך של מעשה, והראיות במקרה זה לא יכלו להצביע על כל מעשה שגרם לאותה פציעה.

אך עו"ד אלפסי לא נסוג, הוא עמד על המשך ניהול ההליך תוך שטען שעבירת ההתעללות שרירה וקיימת במקרה זה. הוא החליט ליתן פרשנות תכליתית להוראות החוק כך שלדידו גם מי שלא מבצע פעולה ביחס לבעל חיים נכנס לגדר מתעלל שכן תכליתו של החוק הינו איסור התעללות בבעל חיים בדרך כלשהי. בעניננו אותה כלבה שכבה שרועה מדממת ופצועה והנאשם לא דיווח ו/או נתן כל מענה רפואי הולם לכלבה, דבר שמן הסתם גרם לה סבל רב ומכאן להתעללות בה.

בסופו של יום הנאשם החליט להודות בעובדות אלו ונענש.

כפי הידוע לי זוהי הפעם הראשונה, שנאשם בישראל מורשע בעבירה של התעללות בבעל חיים על דרך של מחדל.

כמעט מידי יום אני שומע מלקוחותיי ואף נתקל בעצמי בשוטרים שהתנהלותם בעייתית וזאת בלשון המעטה, אך יש לזכור שבמשטרת ישראל יש גם שוטרים ערכיים שפועלים בהגינות וביושרה מתוך הרגשת שליחות ותורמים תרומה של ממש במאבק כנגד עבריינות מסוגיה השונים. כזה הוא פקד יצחק אלפסי. יישר כח, אני משוכנע בהצלחתך.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS